Ta nowa technologia już za kilka lat zmieni świat motoryzacji na zawsze. Giganci wykładają grube miliony, aby mieć ją jako pierwsi

Na całym świecie trwają intensywne prace nad zupełnie nową technologią, która zmieni oblicze motoryzacji. Jest to tak kluczowe osiągnięcie, że giganci motoryzacji bez wahania rozdają startupom grube miliony euro na badania i rozwój. Nic dziwnego, bo ten, kto będzie miał tę innowację jako pierwszy, może przemeblować rynek samochodowy.

Ta nowa technologia już za kilka lat zmieni świat motoryzacji na zawsze. Giganci wykładają grube miliony, aby mieć ją jako pierwsi
Podaj dalej

O co toczy się gra?

Branża motoryzacyjna ma presję polityczną, aby wyplenić samochody spalinowe i zastąpić je elektrycznymi. To zmiana nie dokona się na gigantyczną skalę, jeśli nie dojdzie do przełomu z nową technologią. Chodzi o baterie o stałym elektrolicie, które dokonają rewolucji w autach na prąd. Ich implementacja wytrąci z ręki argumenty sceptykom aut elektrycznych.

Toyota zaprezentuje baterie półprzewodnikowe

Baterie solid-state to wyczekiwana innowacja, ponieważ drastycznie zwiększy zasięgi aut na prąd. Stały elektrolit zapewnia większą gęstość energii, a dodatkowo zabezpiecza przed reakcjami, które mogą generować pożary lub eksplozje baterii. Wyższa gęstość oznacza też, że baterię mogą być mniejsze, a co za tym idzie lżejsze. Umożliwia też wyższą wydajność, ale zgodnie z obecną wiedzą, produkcja takich baterii jest potwornie droga.

Mercedes nie żałuje milionów

Naukowcy nie ustają w wysiłkach nad znalezieniem rozwiązania. Jedną z nich jest ProLogium, którą dziesiątkami milionów euro wsparł Mercedes-Benz. Tak hojne wsparcie sprawiło, że przedstawiciel niemieckiej marki zasiądzie w zarządzie firmy. W ostatnim czasie to już druga tak duża inwestycja w potencjalnego producenta baterii ze stałym elektrolitem. Niedawno Mercedes wpompował pieniądze także w Factorial Energy.

Jak wynika z komunikatu prasowego, inwestycja Mercedes-Benz zostanie wykorzystana nie tylko do wsparcia rozwoju technologi. Środki mają pozwolić na realizację planu bodowy fabryki ProLogium w Europie jeszcze w tym roku. Zapewnienie mocy produkcyjnych jest niezbędne w osiągnięciu niższych cen za tę nową technologię. Mercedes wprowadzi na rynek elektryka z baterią solid-state w drugiej połowie dekady.

Przeczytaj również