Oesy znane wirtualnym kierowcom rajdowym
Sebastien Loeb jeszcze długo pozostanie legendą WRC, po tym jak w latach 2004-2012 zdobył 9 tytułów mistrza świata z rzędu. Obecnie zawodowo zaangażowany jest głównie w rajdy terenowe, ale od czasu do czasu powraca do rajdów drogowych. Kibice francuskiego kierowcy będą mieli okazję obejrzeć go w akcji już na początku września. Triumfator 80 rajdów WRC (najwięcej w historii) wystartuje w rundzie asfaltowych mistrzostw Francji, Rallye Mont-Blanc Morzine (6-7 września).
Choć nie jest to impreza znana z mistrzostw świata czy Europy (choć była rundą ERC w latach 1988-1996), to dla wielu miłośników rajdów kojarzona jest ze świata gamingu. Fragmenty odcinków specjalnych tej imprezy odwzorowano w oryginalnej wersji symulatora rajdowego Richard Burns Rally (uznawanego za najwierniej oddającego realia prowadzenia rajdówki). Każdy, kto próbował sił w tej grze kojarzy chociażby asfaltową próbę Côte d’Arbroz (zobacz film powyżej). Między innymi ten oes znalazł się w harmonogramie tegorocznej, już 76. edycji rajdu.
Tak będzie wyglądać rajdówka rekordzisty WRC
W Rallye Mont-Blanc Morzine Sebastien Loeb wystartuje ze swoją partnerką życiową, Lauren Godey. Francuska załoga zasiądzie w rajdówce, w której jeszcze nigdy ich nie widziano. Chodzi o tylnonapędowe Alpine A110 Rallye GT+. Samochód wynajmie Loebowi Ludovic Godard, który startuje tym autem głównie w Pucharze Francji. 50-latek miał już okazję przetestować samochód pod koniec czerwca. Teraz Seb Loeb ujawnił w swoich kanałach społecznościowych jak będzie wyglądać oklejenie auta. Wśród prestiżowych partnerów widać m.in. Red Bulla, Richard Mille oraz Michelin.
Qui dit rentrée des classes, dit nouvelles affaires 🤭
Voici en exclusivité la livrée de notre jouet pour le #MontBlanc début septembre avec Laurène et toute l’équipe de Ludo Godard 🎨
Qu’en pensez-vous ?! 🤩#RedBull #RichardMille #Michelin #Bardahl pic.twitter.com/c63koRUfcn
— Sébastien Loeb (@SebastienLoeb) August 20, 2024
Nowy samochód Loeba tylko w teorii nie powinien pozwolić na walkę o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. W praktyce samochód ma moc ok. 330 KM przy 1100 kg masy. Napęd na tył może nie być sprzymierzeńcem w konfrontacji z załogami w czteronapędowych autach Rally2. Jednak wybitne umiejętności Loeba z pewnością pozwolą zniwelować różnice, zwłaszcza na krętych asfaltach w pobliżu najwyższego szczytu Alp (Mont-Blanc wznosi się na 4805,59 m n.p.m.).
Dlaczego Sebastien Loeb wystartuje Alpine?
Dla niektórych osób wybór mało popularnej rajdówki Alpine może być zaskoczeniem. Jednak należy pamiętać, że Sebastien Loeb podpisał kontrakt z Dacią, z którą już testuje samochód na Rajd Dakar (Dacia Sandrider; patrz post poniżej). Dacia to marka Grupy Renault i należy spodziewać się, że motorsportowe aktywności Loeba ograniczą się do aut spod znaku brandów tego koncernu. Alpine jest częścią Renault, dlatego takiego powiązanie nie zrodziło konfliktu interesów. Grupa Renault nie posiada jednak rajdówek topowych kategorii w rajdach drogowych, czyli Rally1 lub Rally2. Najwyżej w drabince FIA homologowano Renault Clio Rally3, czyli tzw. entry level do napędu na 4 koła.
Not always the holidays! 😎
Back to work! 👊🏻 #Dacia #TheDaciaSandriders #DakarRally #Dakar2025 #W2RC #RedBull #RichardMille @DaciaSandriders @Dacia_FR pic.twitter.com/RoUCSplLsV— Sébastien Loeb (@SebastienLoeb) August 15, 2024