Rajdowy Ford Puma Rally1 2024 ujawniony. Tak wygląda oklejenie na nowy sezon WRC

Ford Puma Rally1 w 2024 r. będzie startował w nowych barwach przez cały sezon Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Nowe oklejenie hybrydowej rajdówki oficjalnie ujawniono podczas targów Autosport International w Birmingham. Ekipa z Dovenby powraca do jaśniejszej, biało-niebieskiej kolorystyki.

Ford Puma Rally1 2024
Podaj dalej

Coroczna zmiana oklejenia, choć może wydawać się drobnostką, to jedna z rzeczy, które najbardziej interesują kibiców rajdowych przed startem nowego sezonu WRC. M-Sport Ford World Rally Team znany jest z tego, że dość wyraźnie modyfikuje swoje barwy. W przeciwieństwie do Toyoty i Hyundaia, które często stosowały tylko kosmetyczne zmiany. Co prawda japońska marka po raz pierwszy od 2017 r. zmieniła kolorystkę, ale to i tak rajdowe Fordy z M-Sportu fani często uważają za najładniej oklejone.

Jak wygląda nowa rajdówka M-Sport Forda?

Jak widać na nagraniu i zdjęciach poniżej, hybrydowy Ford Puma Rally1 na sezon 2024 będzie wyraźnie jaśniejszy niż w ostatnich dwóch sezonach. Bazowo dominuje biel oraz odcienie niebieskiego. Do palety barw swoje dokładają sponsorzy, z których największym pozostaje Red Bull. Klasyczny czerwony byk z żółtym okręgiem zdobi boki samochodu oraz większą część maski. Najistotniejszymi partnerami są też oczywiście Ford oraz Castrol.

Pierwszym startem tak olejonych Fordów Puma Rally1 będzie Rajd Monte Carlo. Najstarszy rajd świata zainauguruje sezon WRC w dniach 25-28 stycznia. M-Sport Ford rozpocznie sezon z dwiema młodymi załogami. Utworzą je 🇫🇷 Adrien Fourmaux / 🇫🇷 Alex Coria oraz 🇱🇺 Gregoire Munster / 🇧🇪 Louis Louka. W trakcie trwania sezonu niewykluczone są okazjonalne starty innych kierowców, którzy mogliby wnieść budżet.

Ford Puma Rally1 2024 ze wszystkich stron, czyli galeria zdjęć

Ford Puma Rally1 2024

W każdej rundzie WRC mamy zobaczyć minimum 2 Fordy Puma Rally1. W porównaniu do fabrycznych ekip Toyoty i Hyundaia to najuboższy zespół. Teamy azjatyckich marek prawdopodobnie wystawią w każdym rajdzie 3, a w przypadku Toyoty nawet 4 samochody.

Ford Puma Rally1 2024

M-Sport wraz z nowym oklejeniem przygotował też drobne poprawki, bo wykorzystał jokera homologacyjnego. Modyfikacje dotyczą układu transmisyjnego, czyli skrzyni biegów lub elementów przeniesienia napędu. Każdy producent może dokonać ograniczonych zmian w homologacji samochodu Rally1.

Ford Puma Rally1 2024

Z przodu hybrydowej rajdówki uwagę zwraca zmieniona czcionka napisu Ford na karcie głównego wlotu powietrza. Dotychczas była ona taka, jak w oficjalnym logo marki. Zmieniony font na pewno poprawia widoczność napisu. Warto wiedzieć, że Ford to partner technologiczny ekipy M-Sportu, która zgłoszona jest do WRC jako producent, ale nie jest w pełni zespołem fabrycznym.

Najwięcej bieli można dostrzec z tyłu Forda Puma Rally1

Ford wykorzystuje wspieranie projektu WRC do promocji swoich technologii. Potwierdzają to widoczne napisy EcoBoost Hybrid, które znane są z osobowych aut tej marki. M-Sport to od wielu lat partner do motorsportowych aktywności Forda w Europie. Ta sama ekipa przez wiele lat prowadziła fabryczny program marki w WRC z modelami Escort, Focus czy Fiesta.

Gregoire Munster zaliczy Fordem Puma Rally1 cały sezon WRC 2024

Tak prezentuje się auto Adriena Fourmaux na sezon 2024

Rozmiary logotypów sponsorskich często dają światło na to, kto najbardziej inwestuje w zespół. Obecnie oprócz Forda największe wsparcie daje Red Bull, dla którego utrzymanie tej ekipy w WRC jest strategiczne. WRC Promoter to spółka powiązana z Red Bull Media House, który od wielu lat ma kontrakt z FIA na promocję Rajdowych Mistrzostw Świata.

Nowe Fordy Puma Rally1 będą jaśniejsze od poprzednich

Udział Forda w projekcie M-Sportu także jest istotny. Dział Ford Performance pomaga w rozwoju silnika 1,6 turbo. M-Sport bez Forda nie byłby w stanie homologować samochodu Rally1. Na ten moment nie widać szansy, aby Ford zwiększył budżet na WRC i powrócił na kolejne lata jako zespół fabryczny z prawdziwego zdarzenia.

 Nowe oklejenie zaprezentowano na rajdówce w specyfikacji szutrowej

Warto zauważyć, że prezentacji oklejenia dokonano na modelu w specyfikacji szutrowej. Puma Rally1 na tych zdjęciach ma wyraźnie podwyższone zawieszenie, a na kołach zamontowane są wyczynowe opony szutrowe Pirelli Scorpion o wysokim profilu. W Rajdzie Monte Carlo rajdowego B-SUV-a zobaczymy w wersji obniżonej oraz na ogumieniu z niskim profilem.

Zbliżenie na maskę nowego Forda Puma Rally1

Przeczytaj również