Polacy oszaleli na punkcie tego pakownego auta. Teraz do salonów wjeżdża jeszcze lepsza wersja z kultowym turbodieslem

Najlepiej sprzedający się pickup Europy otrzymał właśnie zupełnie nową odmianę. Ford Pro zaprezentował właśnie pickupa Rangera Platinum o wyjątkowo bogatym wyposażeniu, który podnosi luksus w rodzinie Rangerów do nowych, wyższych standardów.

Ford Ranger Platinum
Podaj dalej

Kierowcy na to czekali

Nowy Ranger Platinum dołącza do ekscytującej gamy nowej generacji najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie i staje na szczycie gamy samochodów terenowych. Ekskluzywne detale zewnętrzne i akcenty podkreślają tak charakterystyczny wygląd Rangera, zapraszającego do stylowej, nowoczesnej kabiny skórzaną tapicerką.

Potężny 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 240 KM i układ napędowy opracowany specjalnie pod kątem wyrafinowanej jazdy składają się na płynne, swobodnie uzyskiwane osiągi. Z kolei wyjątkowo wysoki moment obrotowy pozwala na pewniejsze przewożenie ładunków i holowanie przyczepy o masie do 3500 kg.

Ford Ranger Platinum
fot. Ford

„Ford Ranger wyznaczył standardy osiągów, wszechstronności i możliwości w segmencie pickupów, a teraz wyznacza także standardy luksusu. Oszałamiający nowy wariant Platinum będzie odpowiadał klientom, którzy cenią wysoki komfort i najwyższej klasy technikę, kojarzoną z samochodami osobowymi, jednak potrzebują też wytrzymałości i wszechstronnych możliwości, które niezmiennie czynią Rangera liderem sprzedaży pickupów w Europie” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro, Europe.

Europejski system zamówień na Rangera Platinum ruszy niebawem. Produkcja tego samochodu ma się rozpocząć w marcu 2023 roku, a pierwsze dostawy do klientów planowane są latem.

Najbardziej luksusowy Ranger stworzony przez Ford Pro

Ranger Platinum jest dostępny wyłącznie w konfiguracji pięciomiejscowej z podwójną kabiną i jest napędzany 3-litrowym turbodieslem V6 Forda. Ten silnik występuje również w luksusowych SUV-ach i pickupie F-150 w USA. Jednostka wytwarza moc 240 KM i moment obrotowy 600 Nm. Moc przekazywana jest przez nowy, elektronicznie sterowany system stałego napędu na wszystkie koła. Połączono go z 10‑biegową automatyczną skrzynią biegów Forda z adaptacyjnym programem doboru przełożeń i z mocowaniami przeprojektowanymi w celu zmniejszenia hałasu i drgań.

Ford Ranger Platinum
fot. Ford

W rezultacie uzyskano dynamikę, wyrafinowaną pracę napędu i osiągi podnoszące pewność kierowcy, niezależnie od warunków jazdy. Należy pamiętać o wysokiej dopuszczalnej masie holowanej przyczepy, wynoszącej 3500 kg. Mimo luksusu samochód oferuje również te same znakomite możliwości przewozu ładunków, co wszystkie wersje Rangera. Chodzi na przykład o ładowność przekraczającą jedną tonę.

Wygląd zewnętrzny Rangera Platinum opiera się na muskularnej i funkcjonalnej stylistyce rodziny pickupów Ranger, ale dodaje jej więcej wyrafinowania. Nowy model plasuje się powyżej bogato wyposażonej wersji Wildtrak, która stanowiła 60 procent sprzedaży poprzedniego modelu Rangera w Europie.

Unikatowy przedni wlot powietrza i nowe chromowane wykończenie elementów zewnętrznych Rangera Platinum robią piorunujące wrażenie przy pierwszym spojrzeniu na jego nadwozie. Mocnym akcentem są też nowe 20-calowe, obrabiane mechanicznie obręcze kół z detalami o wysokim połysku w kolorze hebanu. Kolejne elementy wyposażenia premium, to miękkie zamykanie klapy skrzyni ładunkowej. To także przyciemniane szyby zapewniające prywatność i charakterystyczne światła do jazdy dziennej w matrycowych reflektorach LED. Standardowe relingi dachowe dodają samochodowi wyrazistości i praktyczności.

Co znajdziemy w środku?

W swoim wnętrzu Ranger Platinum łączy luksus kabiny wykończonej skórą z inteligentnymi rozwiązaniami technicznymi i zaawansowanymi systemami ułatwiającymi życie. Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji fotele z perforowanej, pikowanej skóry premium ze stylowymi kontrastowymi przeszyciami, z 10-kierunkową elektryczną regulacją oraz funkcjami ogrzewania i chłodzenia. Naturalna, faktura ciemnego, niepowlekanego drewna klonowego stanowi uzupełnienie bogatego wzornictwa, a wysublimowane oświetlenie wpływa na relaksujący klimat w kabinie.

Ford Ranger Platinum
fot. Ford

Zaawansowany technicznie kokpit charakteryzują dwa 12-calowe ekrany. W pełni cyfrowy zestaw wskaźników zastępuje tradycyjne zegary znajdujące się wcześniej przed kierowcą. Obok niego umieszczono pionowy ekran dotykowy, sterujący potężnym systemem informacji i rozrywki Ford SYNC 4A. Ranger Platinum posiada w wyposażeniu standardowym ośmiogłośnikowy system audio B&O oraz indukcyjne ładowanie urządzeń mobilnych. Potężne możliwości łącznościowe zapewnia standardowy modem FordPass Connect. Dzięki aktualizacjom Ford Power-Up umożliwi w przyszłości bezprzewodowe podnoszenie wersji oprogramowania wielu modułów. To oznacza, że z czasem eksploatowany już samochód staje się coraz lepszy.

Oprócz wszechstronnych zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, znanych z Rangera Wildtrak, seria Platinum dysponuje także aktywnym asystentem parkowania z funkcją wyjazdu z miejsca parkingowego, systemem informacji o obiektach w martwym polu lusterek z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym i funkcjami wspomagania holowania przyczepy, systemem ostrzegania i zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu oraz systemem kamer 360 stopni. Wszystkie te funkcje wariant Platinum oferuje jako wyposażenie standardowe.

Najbogatsza w historii gama pickupów Ranger

Wersja Platinum wieńczy najbogatszą w historii gamę wariantów pickupów Ranger dostępnych w ofercie Ford Pro. Oprócz modeli nowej generacji, jak Raptor o wyjątkowych osiągach, Wildtrak i Limited, które już niebawem pojawią się w sprzedaży, europejscy klienci mogą również wybierać wytrzymałe Rangery XL i XLT. Charakteryzują się one starannie dobranym wyposażeniem, dostosowanym do potrzeb użytkowników komercyjnych, firm budowlanych, służb leśnych, czy służb ratowniczych.

Źródło: Ford

Przeczytaj również