Który SUV premium sprzedaje się najlepiej w Polsce?
Rynek samochodów premium w Polsce nieco się kurczy, choć najlepsi nie mogą narzekać na słabe zainteresowanie. W ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się autem tego segmentu było Volvo XC60. Od tego rocznika w salonach oferowana jest wyłącznie nowa wersja po faceliftingu, która zalicza lepszy start roku niż poprzednik.
Z danych zebranych przez IBRM Samar wynika, że Volvo XC60 to nadal najchętniej kupowane auto klasy premium w Polsce. Od stycznia do kwietnia zarejestrowano 1968 egzemplarzy tego modelu (w 2021 r. po 4 miesiącach sprzedano 1 931 szt.). SUV od Volvo jako jedyny w kwietniu sprzedał się w liczbie ponad 500 egzemplarzy, prawie dobijając do 600 (596).
Konkurencja zaczyna odstawać
Trochę nie ma się czemu dziwić, bo moda na duże auta to jedno. Jednak cena 211 900 zł za SUV-a premium to drugie. To dość atrakcyjna stawka w tym segmencie, choć w podobnych pieniądzach można mieć też BMW X3 (od 213 000 zł), które miało drugi wynik w kwietniu (458). Na podium ubiegłego miesiąca uplasowało się już zdecydowanie droższe auto, a konkretnie BMW X5 (sprzedano 391 szt., cena od 339 500 zł). Wiele osób decyduje się na Volvo także za sprawą dużej renomy w kontekście bezpieczeństwa i jakości wykonania.
W rankingu całorocznym (od stycznia do kwietnia) za Volvo XC60 sklasyfikowano jedynego nie-SUV-a w pierwszej piątce – BMW serii 3. Zdecydowanym atutem auta jest cena od 138 000 zł, ale ze sprzedażą na poziomie 1 329 egzemplarzy, strata do lidera wynosi już 639 szt. Czołową trójkę kompletuje BMW X3, na które zdecydowano się w tym roku 1 180 razy. Podium SUV-ów klasy premium uzupełnia Volvo XC40 (1 093). Powyżej 1000 szt. w tym roku zarejestrowano jeszcze tylko Audi Q5 (1 046) i Audi A3 (1 004).
BMW liderem rynku, Tesla mocniejsza od Jaguara
W zestawieniu marek największym wygranym jest niezmiennie BMW, które po kwietniu sprzedało łącznie 8 076 samochodów. W top3 nie ma Volvo (4 326), które ustępuje mającym bogatszą ofertę Mercedesowi (7 235) i Audi (5 960). Piąty wynik należy do Lexusa, ale liczba 1 355 szt. już nie jest tak imponująca. Niezłe wyniki po 4 miesiącach notuje też Mini (1 067), Porsche (800), Alfa Romeo (566) i Land Rover (504).
Oferująca tylko samochody elektryczne Tesla po 4 miesiącach w Polsce dostarczyła 385 aut, czym wyprzedza m.in. DS (248) i Jaguara (230). Ekskluzywne Ferrari w tym roku znalazło 32 nowych właścicieli w Polsce, notując lepszą sprzedaż niż Bentley (27), Maserati (22), Lamborghini (16), Alpine (13), Aston Martin (10), McLaren i Rolls-Royce (po 3).