Polacy oszaleli na punkcie tego nowego SUV-a! Ma dużo mocy, ale spala tylko 1,2 l benzyny na 100 km. Absolutna rewelacja!

Wyniki sprzedaży samochodów w 2022 r. zwiastują absolutną sensację na polskim rynku samochodowym. Polacy oszlalei bowiem na punkcie nowego SUV-a, który pokazuje miejsce w szeregu konkurencji. Nic jednak dziwnego, bo ten samochód ma kilka niepodważalnych zalet.

Nowa Kia Sportage 2022
Podaj dalej

Nowy polski król SUV-ów

Jakie samochody kupują Polacy? To zbyt ogólne pytanie, bo patrząc na ogólne zestawienie, królem rynku jest Toyota Corolla (8 928 szt.). Sęk w tym, że 85,64 proc. tej sprzedaży stanowią rejestracje na firmy. Spoglądając na czołówkę rejestracji na osoby indywidualne, legendarnego modelu Toyoty nie ma nawet w pierwszej piątce.

Po raz pierwszy w tym roku na czoło rankingu „zwykłych Polaków” wysunęła się nowa Kia Sportage. Najnowsza generacja okazuje się ogromnym hitem w naszym kraju, bo 5 miesiącach jest nr 1 wśród klientów indywidualnych. W celach prywatnych zakupiono aż 2 289 egzemplarzy tego SUV-a, który w 265-konnej wersji PHEV (hybryda plug-in) spala średnio 1,2 l benzyny na 100 kilometrów.

Kia Sportage PHEV spala 1,2 l benzyny na 100 km
fot. Kia

Nowa Kia wyprzedziła najlepszą (wśród rejestracji indywidualnych) w ostatnich dwóch latach Toyotę Yaris (2 222 szt.) i triumfatora z 2019 r. Dacię Duster (1 990). Czołową piątkę kompletują Toyota Yaris Cross (1 962) i Hyundai Tucson (1 949), co oznacza, że w top5 mamy aż 4 SUV-y.

Koreańczycy gonią Japończyków

Co ciekawe, Kia Sportage coraz lepiej radzi sobie także wśród zamówień flotowych, które stanowią 70,17 proc. rynku w Polsce. Po maju SUV koreańskiego producenta awansował do czołowej czwórki. Wśród rejestracji firmowych bezapelacyjnym liderem jest oczywiście Toyota Corolla (7 646), ale Toyota RAV4 (3 349) i Hyundai i30 (3 113) powoli mogą „czuć oddech” nowego Sportage’a (2 993). Po maju licznik firmowej Toyoty Yaris zatrzymał się na 2 990 egzemplarzy (tylko 3 szt. mniej niż Sportage), co oznacza spadek z P3 na P5.

Sumując rejestracje indywidualne i firmowe Toyota pewnie przewodzi w stawce najpopularniejszych marek (30 950 sprzedanych aut osobowych). Kia umocniła się na drugim miejscu z liczbą 15 465 sprzedanych egzemplarzy. Czołową trójkę uzupełnia Skoda (14 445), której wyniki napędzają głównie zamówienia flotowe. W top5 pozostają Hyundai (11 963) i Volkswagen (11 876), który miał udany maj. Łącząc marki pod dachy koncernów to liderem jest Grupa VW (m.in. VW, Skoda, Audi), Toyota oraz Hyundai Motor Group (Hyundai, Kia).

Toyota Corolla GR Sport
fot. Toyota

Na podium walka na żyletki

W zestawieniu najpopularniejszych modeli (rejestracje indywidualne + firmowe) to po 5 miesiącach 2022 r. prowadzi Toyota Corolla (8 928). Pojedynek o pozostałe miejsca na podium jest bardzo zacięty, bowiem aż 3 modele mieści się w różnicy zaledwie 77 egzemplarzy. Na drugie miejsce awansowała Kia Sportage (5 282), wyprzedzając Toyotę Yaris (5 212) i Toyotę RAV4 (5 205).

Powyżej progu 4 000 szt. są jeszcze Hyundai Tucson (4 569) i Toyota C-HR (4 028). W pierwszej szóstce jest zatem aż 5 SUV-ów. W czołowej dziesiątce aut z takim nadwoziem jest 7. Zestawie kompletują bowiem Hyundai i30 (3 783), Kia Ceed (3 519), Dacia Duster (3 343) i Volkswagen T-Roc (3 327).

Przeczytaj również