Polacy oszaleli na punkcie nowych aut tej marki! Cena i jakość to nie jedyne zalety, bo ważniejsze jest jeszcze coś innego

Polacy oszaleli na punkcie nowych aut tej marki! Cena i jakość to nie jedyne zalety, bo ważniejsze jest jeszcze coś innego

Ford liderem branży motoryzacyjnej w ochronie środowiska

Podaj dalej

W tej dekadzie zobaczymy znaczącą zmianę dotyczącą tego, jakie samochody wybierają Polacy. Ta rewolucja już się zaczęła, bowiem w niektórych segmentach kierowcy w naszym kraju skłaniają się w kierunku zwłaszcza jednej marki. Co ważne, ta zmiana w wyborze marki samochodu nie wynika głównie z dobrej ceny i świetnej jakości. Istotną rolę zaczyna odgrywać zupełnie inny czynnik.

Tak jak wojna na Ukrainie wywołała bojkot rosyjskich dóbr, tak samo zmiany klimatyczne dla naszego pokolenia rodzą bunt względem emisji gazów cieplarnianych. Producenci samochodów rozpoczęli już elektryfikację i wyznaczanie celów osiągnięcia zerowej emisji. Sęk w tym, że niektóre obietnice są czasem pięknym frazesami, nie znajdującymi odzwierciedlenia w rzeczywistości. Są jednak instytucje, które to weryfikują, dlatego wiemy, który koncern motoryzacyjny jest liderem branży w dziedzinie ochrony środowiska.

Kto najbardziej wywiązuje się z ekologiczncyh celów?

Owego lidera wyłoniła JUST Capital – amerykańska i niezależna organizacja non-profit. Zapewnia ona rynkowym graczom dane, narzędzia i spostrzeżenia, dzięki którym mogą kontrolować obietnice składane przez udziałowców firm. Zgodnie z jej ustaleniami firma Ford Motor Company została uznana za lidera branży motoryzacyjnej pod względem efektywności środowiskowej w rankingu America’s Most JUST companies 2022 (Najbardziej Sprawiedliwe Firmy Ameryki). To efekt uczciwej polityki koncernu, która realizowana jest nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i na całym świecie.

Ford 1 w rankingu JUST

Naszym celem w Fordzie jest wywieranie pozytywnego wpływu na Ziemię i jej mieszkańców, ponieważ przyszłość tej firmy to coś więcej niż tylko produkcja pojazdów – powiedziała Mary Wroten, dyrektor zarządzająca ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym w Ford Motor Company. – I właśnie dlatego inwestujemy ponad 50 mld dolarów w pojazdy elektryczne do 2026 roku. Przyspieszamy także działania mające na celu zapewnienie nam osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla nie później niż w 2050 r. Koncentrujemy się na ograniczaniu naszego śladu węglowego, inwestowaniu w energię odnawialną oraz przesuwaniu granic innowacji i technologii potrzebnych w przyszłości – dodała Mary Wroten.

Jak Ford zaangażował się w ochronę środowiska?

Ford jest jedynym producentem aut w USA, który w pełni dostosował się nie tylko do ustaleń klimatycznych z Porozumienia Paryskiego. Wraz z Kalifornijską Radą ds. Zasobów Powietrza zaangażował się też w proces zaostrzania norm emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez pojazdy. Dodatkowo firma ogranicza skutki swojej działalności i łańcuchów dostaw. Jest to możliwe dzięki światowej klasy rozwiązaniom. Chociażby zobowiązaniu się do wykorzystywania do 2035 r. w globalnej działalności operacyjnej energii elektrycznej w 100% pochodzącej z odnawialnych źródeł. Dzięki wykorzystywaniu przy projektowaniu pojazdów materiałów pochodzących z recyklingu oraz materiałów odnawialnych, Ford znacząco ogranicza ilość odpadów przekazywanych na wysypiska i zużywa mniej zasobów naturalnych.

Ponad to firma współpracuje z RouteZero. To globalna koalicja dążącą do całkowitego przejścia na pojazdy elektryczne na całym świecie do 2040 r. Inicjatywa zakłada, aby na wiodących rynkach doszło do tego nie później niż do 2035 r. W listopadzie 2021 r. podczas Szczytu Klimatycznego ONZ (COP26), Ford dołączył do ponad 50 firm, miast i regionów, które zobowiązały się do przyspieszenia przejścia na pojazdy bezemisyjne. Zgodnie z założeniami zawartymi w Porozumieniu Paryskim.

Klienci doceniają, że Ford dba o środowisko
fot. Ford

Nie tylko producent, ale i dostawcy

Przeciwdziałanie zmianom klimatu to problem globalny, którego żadna firma, branża, kraj ani organizacja nie są w stanie rozwiązać samodzielnie. Aby osiągnąć sukces, konieczna jest współpraca. W tym celu Ford między innymi wprowadził Kodeks Postępowania dla Dostawców. Nakazuje on wszystkim najważniejszym dostawcom produkcyjnym (tzw. Tier 1) minimalizować negatywny wpływ na zmiany klimatu. Robi to zresztą zgodnie z Ramową Konwencją Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (Porozumienie Paryskie). Wszystko w celu efektywnego dążenia do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponadto Kodeks ten wymaga, aby dostawcy Forda wprowadzili podobny kodeks postępowania i aby wymagali tego samego od swoich podwykonawców.

Współczesne pokolenie jest pierwszym, które odczuwa skutki zmian klimatycznych i ostatnim, które może coś z tym zrobić – przypomniał Bob Holycross, wiceprezes i dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, środowiska i bezpieczeństwa Ford Motor Company. – Ford jest liderem w zakresie rewolucji elektrycznej i opowiada się za wprowadzeniem wyższych standardów w zakresie ochrony ludzi i środowiska w ramach rozwoju środków transportu o zerowej emisji. Zawsze byliśmy liderem zrównoważonego rozwoju i kontynuujemy nasze wysiłki, aby pozostawić przyszłym pokoleniom czystszą planetę – zapewnił.

Klienci przechodzą do Forda

Tak wysoko postawiona poprzeczka to przejaw dużej odpowiedzialności za środowisko, co nie umyka nowym klientom. Już teraz Ford należy do najpopularniejszych marek samochodów w gamie pojazdów zelektryfikowanych, w tym w pełni elektrycznych. Wystarczy zresztą przypomnieć, jakim hitem w Polsce od początku roku był elektryczny Ford Mustang Mach-E. Tak samo jednym z hitów hybryd plug-in jest Ford Kuga PHEV. Z kolei wśród małych SUV-ów jako miękkich hybryd, równych nie ma sobie Ford Puma mHEV. Wyrabianie sobie pozycji w nowoczesnych, ekologicznych segmentach to dobry prognostyk na przyszłość. Ta, wbrew wyobrażeniom niektórych, może nadejść szybciej, niż się niektórym wydaje.

Źródło: Ford / oprac. własne

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News