Polacy oszaleją na punkcie tego taniego auta z LPG! Spala 4,1 l/100 km, a w trasie pojedzie 1000 km na raz

Już w tym roku do polskich salonów Renault wjedzie samochód, który ma szansę namieszać na polskim rynku. Francuski producent zaprezentował nowe Clio po faceliftingu. Jednak bardziej od innowacyjnego wyglądu, kierowcom mogą się spodobać parametry techniczne. Auto w mieście będzie spalać 1 l benzyny na 100 km, a wersja z LPG pozwoli na 1000 km zasięgu.

Nowe Renault Clio
Podaj dalej

Tak wygląda nowe Renault Clio

Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu! Clio, ulubiony samochód Francuzów, międzynarodowy bestseller, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Od swojego pojawienia się na rynku przez pięć kolejnych generacji było jednym z najbardziej kultowych miejskich samochodów. Dziś możemy zobaczyć nową odsłonę Clio, czyli doskonałą ilustrację Nowej Fali Renault, która niesie z sobą kolejne innowacje.

Nowe Renault Clio
fot. Renault

Nowy, bardziej wyrazisty i elegancki styl, wyrafinowane wnętrze z klasą to początek nowego cyklu i pierwsze wcielenie w życie nowego języka stylistycznego marki. Nowy przód, który łączy zaawansowane technologie i dynamikę. Całkowicie odmienny układ świateł, napięte, precyzyjne linie nadwozia sprzyjające wysokiej wydajności nadają nowemu Clio bardziej wyrazisty charakter. To prestiżowe auto wibrujące dobrymi emocjami.

Trudny wybór między hybrydą a LPG

Również od strony technologii nowe Clio odpowiada dzisiejszym gustom. Wprowadzono cyfrowy zespół zegarów i wskaźników we wszystkich wersjach modelu. Jeśli chodzi o silniki, dysponuje różnorodną ofertą – każdy znajdzie konfigurację, która będzie najlepiej odpowiadała jego potrzebom.

Nowe Renault Clio
fot. Renault

Głównym atutem będzie silnik E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Zapewni on przyjemność jazdy w połączeniu z oszczędnością (średnie spalanie 4,1 l/100 km). Zwłaszcza w mieście, bo przez 80 proc. czasu hybryda będzie mogła jeździć „na prądzie”. To zwiastuje miejskie spalanie na absurdalnie niskim poziomie.

Polacy powinni zacierać ręce też na wersję na inną odmianę, ponieważ będzie taka z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Na jednym tankowaniu (zbiorników benzyny i autogazu) przejedziemy spokojnie 1000 km.

Nowe Renault Clio
fot. Renault

Nowe Clio będzie dostępne w wielu poziomach wyposażenia, w tym w nowej wersji Esprit Alpine. Esprit Alpine wyróżnia się sportowym, eleganckim i zarazem zaawansowanym technicznie wyglądem. Dodaje on intensywności charakteru nowemu modelowi i doskonale wpisuje się w założenia Renaulution. Zamówienia w Polsce mają być przyjmowane w czerwcu tego roku, a fizycznie w salonach nowe Clio pojawi się we wrześniu 2023 r.

Wysoka moc, oszczędność i niska emisja

Fabrice Cambolive, prezes marki Renault: Historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Clio jest najlepiej sprzedającym się francuskim samochodem – na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu. Dziś Nowe Clio wkracza w nowy etap swojej historii. Ma nowy styl i nowy, jeszcze bardziej wyrazisty przód. Pod maską zobaczymy silnik E-Tech full hybrid, który obiecuje przyjemność niezwykle ekonomicznej jazdy – ma moc 145 KM przy emisji zaczynającej się od 93 g/km. Ta wydajna technologia ułatwi klientom w wielu krajach przejście na nowe rodzaje napędu.

Gilles Vidal, dyrektor designu Renault: Kolejne generacje Clio podbijały nasze serca, odpowiadały na nasze oczekiwania i nowe trendy, a jednocześnie zawsze pozostawały sobą. Było więc ważne, by nie zdradzić wartości tego kultowego modelu. Staraliśmy się uwzględnić je w pracy nad nowym modelem, a jednocześnie poddaliśmy je transformacji, aby nadal wpisywały się w kanony obecnej epoki i aby wprowadzić nową stylistykę Renault ukierunkowaną na człowieka i technologie. Nowe Clio stanowi udane połączenie obszernych kształtów i atletycznych brył. Linie nadwozia są precyzyjne, uporządkowane, techniczne i zapewniają wyższą sprawność energetyczną.

Źródło: Renault

Przeczytaj również