Polacy odkryli, że tym tanim autem z Niemiec za 26 tys. zł jeździ się niemal za darmo! Ten cukiereczek za 14,66 zł przejdzie 100 km

Choć ceny paliw są już niższe niż przed rokiem, to wciąż diesel, benzyna i LPG są drogie. Jazda samochodem nie musi być kosztowna, jeśli kupimy oszczędne auto. Ostatnio Polacy odkryli, że tani samochód z Niemiec spala absurdalnie mało i kupują go na potęgę.

Opel Corsa E 2015
Podaj dalej

Tylko w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2023 r. do Polski sprowadzono prawie 2 tys. egzemplarzy tego samochodu. Jak wynika z raportu IBRM Samar, to jeden z najpopularniejszych modeli osobowych w imporcie. Mowa o Oplu Corsie, którego generacja E (2014-2019) jest w Niemczech do kupienia za bezcen. Oferty modeli z fabryczną instalacją LPG trafiają się nawet za 26 tys. zł dla rocznika 2015.

Opel Corsa E 2015
fot. Opel

Oto ile naprawdę kosztuje jazda Corsą E

Ile pali taki 8-letni Opel Corsa w gazie? To może być dla wielu szok, bo w trasie zużycie LPG wynosi zaledwie 4,7 l na setkę. To oznacza, że przy dzisiejszej średniej cenie autogazu (3,12 zł/l wg BM Reflex) koszt przejechania 100 km to tylko 14,66 zł. To tanie wozidełko zyskuje coraz więcej zwolenników w Polsce. Zwłaszcza, że w generacji E nie brakuje nawigacji czy asystenta parkowania (auto samo parkuje).

Jednak nie tylko wersja z LPG jest tania w użytkowaniu. Absurdalnie mało paliwa zużywa też 3-drzwiowy diesel, zwłaszcza ten o mocy 90 KM. W trasie spalanie wynosi tylko 3 l/100 km, czyli przy średniej cenie ON 6,81 zł/l płacimy 20,43 zł za 100 km. Jeśli wolimy oszczędnego benzyniaka, to warto szukać silnika 1.0 turbo 90 KM. Ta jednostka w trasie spala tylko 3,7 l/100 km. Koszt przejechania 100 km to na dziś 24,53 zł, bo średnia cena benzyny to 6,63 zł/l.

Opel Corsa E 2015
fot. Opel

Ople dobrze się sprzedają

Warto zauważyć, że obecnie w imporcie Opel należy do najpopularniejszych wyborów Polaków. To trzeci brand (10 135 szt.) w statystykach 2023 r. zaraz za Volkswagenem (10 773 szt.) i Fordem (10 420 szt.) Jeszcze częściej niż na Corsę, kierowcy stawiają na Astrę, która była najczęściej sprowadzanym modelem w 2022 r. W tym roku jest w ścisłej czołówce na trzecim miejscu (2 976 szt.), ale Volkswagen Golf (2 995 szt.) i Audi A4 (3 079 szt.) nie mają dużej przewagi.

Przeczytaj również