Na Mistrzostwa Mechaników sprowadzono Diabła. Kuba Przygoński ujawnił piekielną moc jego Toyoty GR86 do driftu

Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich hale i pawilony zapełniają się wystawcami organizowanego w ten weekend Poznań Motor Show. Na stoisku Platinum ORLEN Oil, gdzie odbywają się XII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników pojawił się Diabeł. Tak bowiem nazywana jest wyczynowa Toyota GR86, którą Kuba Przygoński startuje w driftingu.

Toyota GR86 / Kuba Przygoński
Podaj dalej

Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z Platinum ORLEN OIL.

Toyota GR86 / Kuba Przygoński
fot. Igor Szmidt

Kuba Przygoński jest najbardziej znany ze startów w aż 14 edycjach Rajdu Dakar. W swojej karierze osiągnął najwyższe miejsce wśród Polaków w kategorii motocykli (6. w 2014 r.). Po przesiadce do samochodu, jego najlepszym osiągnięciem pozostaje 4. lokata z 2019 r. Jednak jego drugą pasją jest drifting, a kierowca z Warszawy ma już na koncie 5 tytułów mistrza Polski w tej dyscyplinie. 38-latek na Poznań Motor Show przyprowadził swój najnowszy driftowóz.

Toyota GR86 / Kuba Przygoński
fot. Igor Szmidt

Nie pytaj ile pali ten Diabeł

Jest to w pełni wyczynowa Toyota GR86, do której przeszczepiono silnik z Toyoty GR Supra. Pod maską drzemie teraz silnik R6 3.0 turbo, którego moc 870 KM jest przekazywana sekwencyjną skrzynią biegów (z cut-off) na tylne koła. W aucie zastosowano wyczynowy dyferencjał i 3-tarczowe, spiekowe sprzęgło, które musi znosić piekielne osiągi „Diabła”. W obecnej specyfikacji ten GR86 dysponuje 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spalanie? Lepiej nie pytać, bo wynosi 340 litrów… na godzinę.

Toyota GR86 / Kuba Przygoński
fot. Igor Szmidt

Nadwozie z włókna węglowego sprawia, że auto mimo klatki bezpieczeństwa i dużego silnika waży tylko 1250 kg. Dla porównania seryjna GR86 ma masę 1271 kg. O łatwe wprawienie w poślizg dba nie tylko stosunek nadmiaru mocy do masy, ale i hydrauliczny hamulec ręczny z osobnymi zaciskami. Lekkie pociągnięcie dźwigni potrafi momentalnie zdestabilizować tylną oś, mimo przyczepnych semi-slicków. Szerokość tylnych opon to aż 285 mm.

Najlepszy otrzyma dodatkową nagrodę

Kuba Przygoński / Mistrzostwa Mechaników 2023
fot. Igor Szmidt

Samochód Kuby Przygońskiego jest wielką motywacją dla uczestników XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Kierowca ORLEN Team zapowiedział, że triumfator w kategorii Młody Mechanik otrzyma miesięczny staż w jego zespole. Będzie to doskonała okazja do „pogrzebania” przy Diable oraz innych sportowych maszynach, ponieważ przez garaż ekipy „Przygona” przewija się wiele ciekawych projektów.

Przeczytaj również