Volkswagen mocny jako marka i koncern
Z danych JATO Dynamics wynika, że w Europie (32 rynki, czyli nie tylko Unia Europejska) zdecydowanie rządzi Volkswagen. Niemiecki brand sprzedał w pierwszym kwartale 267 949 samochodów, wyraźnie odstawiając konkurencję. Druga w zestawieniu Toyota nie zdołała dobić do bariery 200 tys. egzemplarzy, zatrzymując licznik na 187 218 rejestracji. Podium skompletował Peugeot z wynikiem 164 068 sprzedanych nowych aut.
Tuż za czołową trójką ciekawy pojedynek stoczyły niemieckie marki premium, ponieważ szły niemal łeb w łeb. Minimalnie, bo o zaledwie 121 egzemplarzy BMW (157 229) wygrało z Mercedesem (157 108). Pułap 150 tys. sztuk udało osiągnąć się jeszcze tylko Audi, które sprzedało 150 265 nowych samochodów. Na wysokim 7 miejscu uplasował się Ford (141 759), za którym sklasyfikowano marki Kia (139 439) i Renault (138 677). W czołowej dziesiątce znalazły się 3 marki koncernu VW za sprawą dziesiątej lokaty Skody (131 297).
Tesla deklasuje coraz więcej producentów aut spalinowych
W pierwszym kwartale sprzedaż powyżej 100 tys. samochodów udało się osiągnąć się jeszcze tylko trzem markom. Konkretnie Hyundaiowi (123 793), Oplowi (111 071) i Dacii (103 836). Niewiele do tej liczby zabrakło Citroenowi (97 318) i Fiatowi (93 409). Volvo (66 020) i SEAT (59 819) o mały włos nie zostały wyprzedzone przez oferującą wyłącznie auta elektryczne Teslę (59 426). W cieniu firmy Elona Muska zostały m.in. Nissan (57 593), Mini (44 706), Mazda (37 062) czy Suzuki (36 230).
Z ciekawostek należy zauważyć, że oferowana wyłącznie z jednym modelem we Włoszech – Lancia – nadal sprzedaje się lepiej (10 789) niż Alfa Romeo (5 246) czy Subaru (4 484). Co ciekawe, najlepszą rodowicie chińską marką jest Lynk & Co., która sprzedała więcej aut (4 340) niż Ferrari (1 235), Maserati (1 013), Bentley (1 004) i Lamborghini (676) razem wzięte.