Hybrydowy SUV Volvo za 269 900 zł pierwszym wyborem Polaków w klasie premium. Niemieccy giganci już czują oddech Szwedów

Volvo XC60, czyli hybrydowy SUV z wtyczką jest coraz popularniejszy w polskim segmencie premium. Szwedzka marka chińskiego koncernu Geely zaliczyła kolejny udany miesiąc sprzedażowy w naszym kraju. W efekcie w klasie premium trzyma tempo niemieckich gigantów.

Volvo XC60 Recharge T8 AWD / wnętrze / hybrydowy SUV plug-in
Podaj dalej

Segment premium ma coraz większe znaczenie na polskim rynku samochodowym. Najnowszy raport przygotowany przez IBRM Samar wskazuje, że od stycznia do kwietnia 2024 r. wydano dowody rejestracyjne dla 43 920 szt. nowych aut osobowych klasy premium. To o 27,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Już prawie co czwarte nowe auto w Polsce pochodzi właśnie z tego segmentu.

Niemieckie panowanie wcale nie takie pewne

Przez lata w Polsce na tym rynku bezpieczne panowanie miało wielkie niemieckie trio, czyli BMW, Mercedes oraz Audi. W tej kolejności otwierają też tegoroczne zestawienie. Bawarska marka ma już 9 315 rejestracji, brand ze Stuttgartu 8 831, a firma z Ingolstadt 8 547.

Jednak coraz częściej niemieckie marki muszą spoglądać się za siebie, bo w tym roku po piętach depcze im Volvo. Producent z Goteborgu z 7 049 rejestracjami trzyma się tuż za podium, a w samym kwietniu był trzeci przed Audi. Volvo zyskało sporą przewagą nad piątym Lexusem (4 321 szt.). O szóste miejsce Porsche (1 826 szt.) pojedynkuje się z Teslą (1 513).

Volvo XC60 plug-in hybrid ranking kierowców
Volvo XC60 (hybryda plug-in) to najpopularniejszy samochód klasy premium w Polsce. // fot. Volvo Cars

Na sukces Volvo pracują zwłaszcza dwa SUV-y, które zresztą Polacy najczęściej kupowali w kwietniu. Hybrydowy SUV plug-in, konkretnie Volvo XC60 (kosztuje od 269 900 zł) tylko w kwietniu miał 840 nowych rejestracji. Drugie Volvo XC40 (miękka hybryda) z 496 rejestracjami wyprzedziło Lexusa NX (450 szt.), Audi A3, Mercedesa GLC (oba po 425 szt., choć GLC w odmianie Coupe zanotowało dodatkowe 328 szt.) i Audi A4 (353). Podobnie jak w przypadku Audi, bestsellerami w BMW nie były SUV-y, bo w kwietniu największe wzięcie miała Seria 3 (317) i Seria 5 (307).

Hybrydowy SUV Volvo odjeżdża konkurencji

Po 4 miesiącach Volvo XC60 zdecydowanie prowadzi w rankingu najpopularniejszych modeli klasy premium w Polsce. Ten model jako jedyny uzbierał już ponad 2 tys. rejestracji i to z nawiązką, bo aż 2 546. Audi A3 (łącznie 1 961 szt. w 2024 r.) jeszce po kwietniu utrzymuje się przed Volvo XC40 (1 869), choć modelowy dublet szwedzkiej marki wydaje się kwestią czasu. Największe aspiracje do podium wykazują na razie Lexus NX (1 472), Audi A4 (1 442) i Mercedes GLC (1 308).

Volvo XC40
Coraz mocniejszą pozycję Volvo w Polsce zapewnia też dobra sprzedaż modelu XC40. // fot. Volvo Cars

BMW Serii 3 (1 216) umocniło się na pozycji bestsellera BMW, czyli lidera klasy premium w Polsce. Najpopularniejszym SUV-em bawarskiej marki jest po 4 miesiącach BMW X5 z liczbą 1 127 rejestracji. W obozie Audi między Q3 (1 116) a Q5 (1 102) toczy się wewnętrzny pojedynek o miano najchętniej wybieranego SUV-a.

Auto w tym nadwoziu napędza też wyniki Tesli, bo elektryczny Model Y z 995 rejestracjami zdołał wyjść przed takich mocnych graczy jak BMW X1 (988), Volvo XC90 (976) czy Porsche Macan (925), które jest bestsellerem marki z Zuffenhausen. Będąc przy elektrykach warto zauważyć, że według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego numerem dwa w Polsce jest Volvo EX30 (517 szt.). Ten miejski SUV po kwietniu wyprzedził nawet Teslę Model 3 (498).

Volvo EX30 / ładowanie
Volvo EX30 to sensacja na rynku aut elektrycznych w Polsce. // fot. Volvo Cars

Przeczytaj również