Młodzi Polacy marzą o wyścigach DTM. Dlaczego Audi R8 LMS Cup może im w tym pomóc?

W miniony piątek warszawski showroom HSI Captial gościł oficjalną prezentację coraz popularniejszej serii wyścigowej Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup. W konferencji wzięli udział dwaj polscy uczestnicy pucharu, Bartosz Paziewski i Robin Rogalski.

Młodzi Polacy marzą o wyścigach DTM. Dlaczego Audi R8 LMS Cup może im w tym pomóc?
Podaj dalej

Gościem specjalnym był jednak odpowiedzialny za cykl Tobias Seyffarth. Niemiec podkreślał, że Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup jest nastawiony na rozwój młodych kierowców wyścigowych. Zawodnicy mają szansę towarzyszyć prestiżowej serii DTM, co gwarantuje obcowanie na popularnych europejskich torach wyścigowych przy licznej publice.

Do rywalizacji wykorzystuje się Audi R8 LMS GT4 z silnikami o pojemności 5,2 l w układzie V10, które generują 495 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm. Do 100 km/godz. pojazd przyspiesza w niecałe 4 sekundy. Samochody oprócz dużej mocy posiadają także system kontroli trakcji i sportowy ABS, aby były łatwiejsze do opanowania przez mniej doświadczonych zawodników.

Tobias Seyffarth, organizator Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup: Naszą ideą było utworzenie relatywnie niskobudżetowej serii dla młodych [klasa Rookie], ale również starszych kierowców [klasa Gentleman], w których mamy takie same pojazdy i mamy wyrównaną rywalizację. Dla młodych kierowców jest to świetna okazja do nabrania doświadczenia, aby byli przygotowani na kolejne wyzwania w wyższych seriach wyścigowych.

Po trzech rozegranych dotąd rundach liderem kategorii Rookie jest Bartosz Paziewski. 16-letni kierowca z województwa mazowieckiego należy już do czołowych postaci cyklu, nie tylko wśród najmłodszych, ponieważ jest trzeci w klasyfikacji generalnej. Paziewski ma za sobą przede wszystkim karierę kartingową oraz w Renault Clio Cup Central Europe, w którym wywalczył 2 zwycięstwa i został sklasyfikowany na szóstym miejscu, będąc drugim z Polaków.

Bartosz Paziewski: Dla mnie największym wyzwaniem jest przystosowanie się do tylnego napędu. W zeszłym roku ścigaliśmy się autami przednionapędowymi o dużo mniejszej mocy. Początki były trudne, ale dzięki trenerowi Mateuszowi Lisowskiemu, który pokazał nam na czym to polega, umiemy sobie z tym radzić. Myślę, że zdobycie cennego doświadczenia w Audi pozwoli nam zasiąść kiedyś za kierownicą może nawet aut DTM. Teraz skupiam się jednak na tym, co jest tu i teraz. Chcę to wykonywać jak najlepiej.

Polakom wyjątkowo leży rywalizacja w Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup. Oprócz sukcesów Paziewskiego, niedawno mogliśmy cieszyć się także z pierwszego podium 17-letniego Robina Rogalskiego, dla którego wyścigi to dość nowa dyscyplina. Kierowca pochodzący ze Szczecina, pierwszą styczność z motorspotem miał przed dwoma laty zaliczając sezon Kia Lotos Race (obecnie Kia Platinum Cup), a w ubiegłym roku spróbował sił w Renault Clio Cup, będąc kolegą zespołowym Bartosza Paziewskiego w ekipie SMS Seyffarth Motorsport. Mimo wciąż niewielkiego doświadczenia stać go już na osiąganie dobrych rezultatów w tak mocnym samochodzie, dzięki czemu zajmuje trzecią lokatę w klasie Rookie.

Robin Rogalski: Tak jak powiedział Bartosz, naszym celem jest DTM, a teraz zbieramy bardzo dużo cennego doświadczenia i rozwijamy się. Staramy się jak najszybciej adaptować do tylnonapędowych samochodów, rozwijać się w tym kierunku. W motorsporcie nie jestem bardzo długo, ale fakt, że od najmłodszych lat zawsze uprawiałem jakiś sport pomógł mi zarówno pod względem psychologicznym, jak i fizycznym. Uważam, że zajmowane przeze mnie 3. miejsce w klasyfikacji Rookie jest bardzo dobrym wynikiem.

Inauguracyjny sezon Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup jest już na półmetku, ale nowi kierowcy nadal mogą dołączyć do stawki. Rundy odbyły się już na tak znanych obiektach jak Hockenheimring, Lausitzring i Hungaroring. W drugiej połowie sezonu wyścigi zaplanowano na Brands Hatch, Misano i Nürburgringu.

Wszystkich informacji o dołączeniu do pucharu udziela organizator. Więcej szczegółów można znaleźć na oficjalnej stronie cyklu www.audir8cup.com/.

Kalendarz Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup 2018:

Runda 1: 4-6 maja Hockenheimring
Runda 2: 18-20 maja Lausitzring
Runda 3: 1-3 czerwca Hungaroring
Runda 4: 11-12 sierpnia Brands Hatch
Runda 5: 24-26 sierpnia Misano
Runda 6: 7-9 września Nürburgring

https://www.facebook.com/AudiR8Cup/videos/261827481053748/

Przeczytaj również