Wielkie odrodzenie silników Diesla staje się faktem. Volkswagen podwaja sprzedaż

Wielkie odrodzenie silników Diesla staje się faktem. Volkswagen podwaja sprzedaż

Diesel

Podaj dalej

Wszystko wskazuje na to, że pojawiające się coraz częściej w Internecie informacje o możliwej śmierci silników wysokoprężnych można włożyć między bajki. Diesle mają się lepiej niż kiedykolwiek.

Jeździjcie dieslami, świata nie zatrujecie

Jak podaje auto.dziennik.pl okazuje się, że klienci Volkswagena w Niemczech ponownie składają coraz więcej zamówień na samochody napędzane jednostkami Diesla.

Zainteresowanie jest tak spore, że w 2018 dział zamówień otrzymał o 43% więcej zleceń na produkcję samochodów wyposażonych w najnowocześniejsze turdodiesle.

Popyt na samochody z silnikami o zapłonie samoczynnym był szczególnie duży wśród klientów prywatnych i niemal się podwoił – z 15 proc. w 2017 roku do 27 proc. w ubiegłym roku.

Jurgen Stackmann, VW: W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest obciążona emocjonalnie i często odbiega od faktów. Biorąc pod uwagę wysoką wydajność silników Diesla i świetne osiągi aut napędzanych wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, jeszcze przez długie lata pozostaną one ważną technologią szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach. Mimo zmian klimatycznych.

Z takiego obrotu spraw cieszą się analitycy którzy podkreślają, że silniki diesla pozytywnie wpływają na klimat i pomagają producentom w osiągnięciu progów emisji gazów cieplarnianych. Eksperci zgodnie przyznają, że spalanie w dieslu jest wydajniejsze, a silniki wysokoprężne emitują nawet do 15. proc. mniej dwutlenku węgla niż ich benzynowe odpowiedniki.

Będzie nowe badanie na stacjach kontroli pojazdów. Wykryje brak filtra DPF

Korzyści w związku z emisją CO2 są jeszcze bardziej widoczne w przypadku dużych samochodów. A najnowsza generacja silników wysokoprężnych Grupy Volkswagen (EA288 evo) osiąga niższe poziomy emisji i emituje o nawet 10 g mniej dwutlenku węgla na kilometr w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji (według NEDC).

źródło. auto.dziennik.pl

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News