W sumie w 2023 roku w Polsce oddanych do ruchu zostało aż 266,5 km nowych dróg. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji 5115,6 km dróg szybkiego ruchu, w tym 1849,2 km autostrad i 3266,4 km dróg ekspresowych. W realizacji są aktualnie 103 zadania (PBDK, PB100 oraz dwa zadania spoza PBDK) o łącznej długości 1298,6 km. W postępowaniach przetargowych z kolei są zakolejkowane 34 zadania o łącznej długości 435,2 km z Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK). Dodatkowo wybudowanych zostanie dziewięć obwodnic o długości 72 km z rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100).
Najważniejsze informacje:
- We wrześniu w Polsce przekroczona została liczba 5000 km dróg szybkiego ruchu. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji 5115,6 km autostrad i dróg ekspresowych.
- Przez ostatnie 12 miesięcy do ruchu zostało oddanych blisko 267 km nowych dróg.
- W 2023 roku ogłoszone zostały przetargi na realizację 42 odcinków nowych dróg o łącznej długości 530,6 km.
- Podpisano 16 umów na zadania o łącznej długości 216 km i wartości około 8,6 mld zł.
- GDDKiA dalej buduje, ogłasza kolejne przetargi i wykorzystuje fundusze UE.
Rok 2023 i złamana bariera 5 tys. km dróg szybkiego ruchu
We wrześniu br. udostępniając do ruchu 48 km nowej S11 między Koszalinem i Bobolicami przekroczyliśmy barierę 5000 km autostrad i dróg ekspresowych w Polsce. Na koniec roku licznik zatrzymał się na 5115,6 km. Rok 2023 to nie tylko S11 woj. zachodniopomorskim. Ułatwiliśmy wjazd do Warszawy od południa i dojazd do Krakowa od północy, domknęliśmy obwodnicę Łodzi, wydłużyliśmy odcinki drogi ekspresowej, która w przyszłości połączy Koszalin z Katowicami. Do tego dawna DK18 stała się na całej długości pełnoprawną autostradą, a na Via Baltica w realizacji jest ostatni odcinek. – czytamy na stronie GDDKiA