Chociaż szczegółowe informacje na temat nowych modeli Dacii są nadal ograniczone, w sieci coraz częściej przeczytać można o nowym projekcie rumuńskiego producenta, oznaczonym wstępęnie jako Dacia C-Neo. Samochód ten w założeniu ma na celu wypełnienie luki na rynku motoryzacyjnym. Wielu głównych producentów samochodów albo zaprzestało produkcji tradycyjnych kompaktowych hatchbacków i sedanów z silnikami spalinowymi, albo zdecydowało się na przejście na pojazdy w pełni elektryczne w tym segmencie. Stworzyło to lukę na rynku niedrogich modeli napędzanych silnikami konwencjonalnymi.
Skodzie szykuje się mocna konkurencja?
Dacia postanowiła wykorzystać tę szansę, oferując pojazd z przestronnym, dobrze wyposażonym wnętrzem i konkurencyjną ceną. Należy traktować to w kategorii rumuńskiej odpowiedzi na niezwykle udaną Skodę Octavię, która jest dostępna zarówno w wersji nadwozia typu hatchback, jak i kombi.
Magazyn Autoexpress stworzył na podstawie zebranych informacji wizualizację tego, jak powinien wyglądać C-Neo, zaczynając od nowego języka projektowania Dustera i Bigstera, a następnie stosując go do sedana. Jak widać na renderach, Dacia C-Neo czerpie stylistycznie ze wspomnianych wcześniej modeli. Samochód najprawdopodobniej będzie posiadał smukłe światła LED, eleganckie wnętrze i elementy konstrukcyjne powszechnie spotykane w crossoverach.
Według niektórych przecieków, model C-Neo będzie miał długość około 4600 mm, co gwarantuje przestronną kabinę. Dla porównania, crossover Dacia Jogger ma długość 4547 mm i jest już oferowany w układzie siedmiomiejscowym. Możliwe, że deska rozdzielcza i większość elementów sterujących będą wspólne z SUV-ami Duster i Bigster, co pozwoli Dacii zaoszczędzić na wydatkach związanych z dodatkowymi projektami. Dodatkowo bogata oferta akcesoriów Dacii ma sprawić, że będzie to idealny wybór na krótsze i dłuższe wycieczki.
„ To, co teraz robimy – słowa Denisa Le Vota, dyrektora generalnego Dacii, skierowane do Autoexpress – to opracowywanie wszystkich pomysłów na wprowadzenie na rynek jednego lub dwóch modeli segmentu C opartych na tej samej platformie – CMF-B ”.
Na tej platformie Renault produkuje Clio i Captur, a także Nissana Juke. Budowa większych modeli na podwoziu oczywiście pozwala Dacii na wykorzystanie efektu skali , także dlatego, że celem jest w dalszym ciągu utrzymanie obniżonych cenników.
A jak z silnikami?
Jeśli chodzi o silniki , punktem wyjścia dla nowego C-Neo powinien być trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra i mocy 109 KM, ale także 1,2-litrowa benzynowa hybryda o mocy 128 KM. Nie można również wykluczyć hybrydy o pojemności 1,6 litra, tej samej, która jest już montowana w Joggerze i która pojawi się w nowym Dusterze.
Xavier Martinet, starszy wiceprezes Dacii ds. sprzedaży, operacji i marketingu, dodał o możliwości wejścia Dacii na rynek sedanów i kombi: „ Oceniamy możliwości. Jogger jest już silny, przyjdzie Bigster, ale czy to wystarczy? ” Zobaczymy co się stanie.