Bugatti ma zamiar zaprezentować niebawem nowy hipersamochód, kontynuujący dziedzictwo Chirona, którego produkcja już się zakończyła. Potwierdzono, że światowa premiera jeszcze nienazwanego modelu odbędzie się 20 czerwca. Na dziś wiemy, że nowe „dziecko” francuskiej marki będzie wyposażone w nowy hybrydowy, wolnossący układ napędowy V16.
„Ikona wieczności”
Marka z Molsheim opisuje nowy hipersamochód jako „ikonę na wieczność” (po francusku Pour l’éternité), sugerując jednocześnie możliwą nazwę nowego modelu. Producent twierdzi, że samochód to od podstaw konstrukcja zbudowana na filarach „piękna, luksusu i wydajności”, charakteryzująca się „całkowicie nowym” nadwoziem. Firma jako inspiracje stylistyczne przytacza Type 57 SC Atlantic , Type 41 Royale i Type 35.
Oficjalny zwiastun skupia się na rzeźbionej masce prowadzącej do kultowej osłony chłodnicy w kształcie podkowy z logo marki. Jednak wcześniejsze obserwacje zakamuflowanych prototypów ujawniły więcej na temat projektu nowego hipersamochodu. Projekt łączy w sobie elementy z poprzednich modeli, jednak w bardziej eleganckim nadwoziu.
Charakterystyczna linia w kształcie litery C została przeniesiona z modelu Chiron. Widzimy także aktywny tylny spojler, masywny dyfuzor i zoptymalizowaną aerodynamicznie linię nawiązującą do Chiron Super Sports.
Co pod maską?
Jeśli chodzi o silnik, to nowe V16 ma pojemność skokową 8,3 litra przy 9000 obr./min. Oczekuje się, że sam silnik spalinowy będzie wytwarzał około 1000 KM i dodatkowe 800 KM z silników elektrycznych, co daje łączną moc około 1800 KM. Trzeba przyznać, że te liczby zapewnią wyjątkową wydajność. Według doniesień hipersamochód rozpędzi się do 100 km/h w 2 sekundy, 200 km/h osiągnie w mniej niż 5 sekund, a 300 km/h w mniej niż 10 sekund. 400 km/h następca Chirona osiągnie w mniej niż 25 sekund.
Wszystkiego na temat nowego flagowego hipersamochodu dowiemy się 20 czerwca. Do tego czasu będziemy na bieżąco aktualizować ten wpis o nowe zwiastuny i informacje.
Ostatnia tajemnica…
No właśnie. Na koniec pojawia się zasadnicze pytanie – jaka dodatkowa elektryfikacja zasili V16? Do końca nie jest jeszcze jasne, czy będzie to miękka hybryda, czy większy i cięższy układ napędowy typu plug-in. Jest jednak jak wspomnieliśmy, moc na pewno przekroczy 1800 KM. Będzie więc większa o 300 koni od bazowych 1500 KM poprzednika – Chirona.
Kto wie, być może następca będzie próbował zdobyć tytuł najszybszego samochodu produkcyjnego na świecie.