Zużyte ogniwa Li-Ion elektrycznych samochodów nie trafią na śmieci. Już teraz są dojną krową

Baterie samochodów elektrycznych wykorzystuje się o wiele mądrzej niż w urządzeniach takich jak laptopy i telefony. Miłośnicy samochodów spalinowych często kwestionują ich ekologiczny wizerunek, z tego względu, że miliardy akumulatorów litowo-jonowych trafiają na śmieci.

Akumulatory-Tesla-Model-3
Podaj dalej

Dlaczego akumulatory elektrycznych samochodów są eko?

Chociaż na świecie wyrzuca się mnóstwo akumulatorów litowo-jonowych z telefonów i latopów, to jeśli chodzi o te z samochodów to niekoniecznie.

Samochody napędzane prądem wykorzystują swoje baterie o wiele mądrzej. W wielu modelach potrafią przejechać setki kilometrów, a czasami mają dłuższą żywotność niż sam samochód. Pytanie brzmi, co jednak stanie się z baterią w przypadku jej uszkodzenia, lub gdy się wyczerpie?

Według współzałożyciela Tesli obecnie prezesa firmy recyklingowej Redwood Materials- wyrzucenie na śmietnik kompletnie się nie opłaca. Zużyte ogniwa akumulatorów litowo-jonowych to prawdziwa żyła złota. Zysk z odzysku jest tak wielki, że nawet żmudny proces odzyskania cennych materiałów jest wysoce opłacalny.

ogniwa samochodów elektrycznych Bateria-Tesla-Model-3
Tesla

Ta wiadomość powinna zadowolić EV-krytyków

Recykling ogniw Li-Ion to jak się okazuje skomplikowana sprawa, ale jest tego warta. To oczywiste, że wobec rosnącej dominacji elektrycznych samochodów ludzie zaczynają się zastanawiać co się z nimi stanie, gdy zakończą żywot.

JB Straubel, dyrektor generalny firmy recyklingowej Redwood Materials zna odpowiedź: zarobią pieniądze. Jeśli nie wiesz, to jest to ważna postać w tej branży, bo to były współzałożyciel i CTO Tesli.

Obecnie od 3 lat realizuje swoją własną wizję ekologicznej i zrównoważonej przyszłości, czego przykładem jest jego firma- Redwood Materials. Start-up z Carson City, zatrudnia obecnie 300 osób i specjalizuje się m.in. w recyklingu zużytych baterii. Ze względu na przeszłość właściciela  firma współpracuje z producentem baterii Panasonic i Fordem.

Właściciel Redwood Materials udzielił ostatnio wywiadu dla Associated Press, gdzie poruszył m.in temat recyklingu akumulatorów litowo-jonowych. Jak powiedział, to wielce dochodowy biznes, aczkolwiek proces odzysku nie jest łatwy.

„Akumulatory litowo-jonowe są jednym z materiałów o najwyższej wartości do recyklingu nowoczesnych towarów konsumpcyjnych. Są po prostu trudne do wykonania i dość trudno jest wydobyć wszystkie te cenne elementy. Faktyczne operacje recyklingu tych baterii, są dziś opłacalne. Jest naprawdę duży głód tych materiałów- mówi w wywiadzie JB Straubel.

Jak dowiadujemy się z wywiadu, dochodowy jest nie tylko proces odzysku materiałów z akumulatorów samochodowych, ale także z materiałów pochodzących z elektrycznych szczoteczek do zębów, telefonów i innych urządzeń elektronicznych. Wielokrotny recykling zaś nie wpływa na ich wydajność. Wręcz przeciwnie, jak twierdzi JB Straubel każdy dodatkowy cykl produkcji i rafinacji wpływa na to, że są bardziej czyste.

Reasumując, wyrzucenie ich na śmietnik to najgorsze co można zrobić. Akumulatory samochodów elektrycznych już teraz są dojną krową.

Przeczytaj również