Dacia Bigster i Duster to najczęściej stawiane SUV-y w europejskich garażach
Rumuński producent mierzy się obecnie z rosnącą w siłę konkurencją. Nie jest tajemnicą, że chińscy producenci podobnie jak Dacia stawiają na ofertę na miarę większości kieszeni, która nie oszczędza na wyposażeniu. Rumuńskie SUV-y jednak to pierwszy wybór, jeśli chodzi o klientów indywidualnych w Europie. Bigster z chińską ceną i bogatą ofertą silników pozostawił rywali daleko w tyle i przegrał jedynie z Dusterem. W czym tkwi tajemnica sukcesu rumuńskiego producenta?
Sukces Dacii to w dużej mierze zasługa pojazdów hybrydowych. Hybrydowe SUV-y Duster i Bigster pozwoliły podbić sprzedaż. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż pojazdów hybrydowych Dacii wzrosła o 170,0%. Teraz do oferty producenta wprowadzono nowy silnik hybrydowy 1,8 litra o mocy 155 KM, który jest dostępny w modelach Duster i Jogger.
Zwycięski trzeci kwartał w Europie Dacia zawdzięcza w dużej mierze mistrzowskiej ofercie na dwa modele: Bigster i Duster. Pierwszy zebrał ponad 55 000 zamówień od momentu premiery rynkowej. Należy się spodziewać, że na koniec roku SUV da Dacii wiele powodów do zadowolenia.
Niezmienny król oferty Rumunów Duster nadal płynie na fali sukcesu ciesząc się pozycją lidera w Europie. Najlepiej sprzedający się samochód w trzecim kwartale sprzedał się w ilości 66 233 egzemplarzy, a od początku roku 218 089. Rynek oczekuje premiery odświeżonej wersji, która w odpowiedzi na oferty rywali uwzględni szereg nowych funkcji, nowe silniki, wyposażenie i kolory nadwozia.

Dacia zmobilizowana przez konkurencję idzie na sprzedażowy rekord
Nie jest tajemnicą, że jeśli liczy się cena na każdy budżet i oferta, która nie każe oszczędzać na komforcie i wyposażeniu, to Dacia wciąż nie ma konkurenta. Bigster w cenie początkowej 99 900 zł oferuje napęd z technologią hybrydową mHEV. Wyposażenie w tej cenie uwzględnia m.in. nowy system multimedialny, kamerę cofania, podgrzewane lusterka, skórzaną kierownicę i usługi online. To nieźle jak na SUV-a o mocy 140 KM i zużywającego 5 litrów paliwa na 100 km.
Dacia stawia na bogatą ofertę mechaniczną Bigstera, uwzględniającą silniki: mild hybrid, mild hybrid G, mild hybrid 4×4, hybrid. Tym ostatecznie położyła konkurencję na deski. Najlepiej wyposażony w pełni hybrydowy Bigster Journey zaczyna się od 133 000 zł. Dla wielu jednak gratką może być Bigster z napędem 4×4 i poziomem wyposażenia Expression w cenie 120 500 zł z automatyczną 2-strefową klimatyzacją. Dacia zadbała o szeroki wybór napędów i cenę na każdy budżet. Nowoczesny i świetnie wyposażony Bigster od początku dawał rywalom jasny sygnał, że czasy prostej i nudnej Dacii już minęły.
Dacia Duster oczekująca następcy jest na wyprzedaży. W trzech poziomach wyposażenia i w dwóch opcjach mechanicznych startuje z cennikiem 97 600 zł. Jednak wśród modeli dostępnych od ręki znajdziemy egzemplarze z ceną początkową nieco powyżej 72 000 zł. Istnieje zatem spore prawdopodobieństwo, że Dacia przekroczy próg 700 000 sprzedanych pojazdów w Europie na koniec grudnia. To byłby rekord ostatnich sześciu lat. Ostatnio takie historyczne wydarzenie miało miejsce w 2019 r., kiedy to rumuński producent sprzedał 736 000 pojazdów.

źródło danych: Renault Group