Na takiego przestronnego i wydajnego SUV-a warto było czekać
Królowa niskich kosztów Dacia oferuje w Polsce bezkonkurencyjnego SUV-a. Dzięki połączeniu dwóch opcji mechanicznych eliminuje konkurencję pod względem oszczędności i praktyczności. Dodatkowym atutem jest atrakcyjna cena, która nie wymaga rezygnacji z najnowszych technologii. W efekcie poszukujący niedrogiego rodzinnego samochodu znajdą w nim najlepszą opcję.
Najnowszy SUV w ofercie rumuńskiego producenta to Bigster. Marka poszerzyła niedawno jego ofertę o nową opcję mechaniczną, dzięki której jest w stanie bez tankowania pokonać dystans 1450 kilometrów. To dlatego, że jest zasilany benzyną i LPG i dodatkowo wykorzystuje technologię mild hybrid 48 V. W cenniku Dacii model z 2 oddzielnymi 50-litrowymi zbiornikami, po jednym na każdy rodzaj paliwa widnieje jako Bigster G-140 i zaczyna się od 101 200 zł.

Nowa wydajna wersja Bigstera otworzyła już księgi zamówień
Dacia na początku maja uruchomiła możliwość zamawiania Bigstera G-140. Wersja z technologią mild hybrid- G oferowana jest w 4 poziomach wyposażenia: Essential, Expression, Extreme i Journey. Najtańszy wariant oferuje m.in.:
– 7″ calowy kolorowy wyświetlacz komputera,
– nowy system multimedialny Media Display z 10”calowym dotykowym ekranem,
– bezprzewodową replikację smartfona,
– lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane z czujnikiem temperatury ,
– kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu,
– przednie i tylne szyby regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym,
– kierownicę pokrytą skórą ekologiczną z regulacją wysokości i głębokości,
– światła do jazdy dziennej LED,
– manualną klimatyzację,
– tryb eko i szereg systemów czuwających nad bezpieczeństwem jazdy (np. system kontroli zmęczenia kierowcy).
Bigster nie musi niczego się wstydzić, jeśli chodzi o relację jakości i ceny. Bogatsze wersje oferują dodatkowe udogodnienia. Na przykład dach panoramiczny otwierany elektrycznie, czy zaawansowany system nawigacji z systemem audio Arkamys 3D.
Za najlepiej wyposażonego Bigstera mild hybrid- G Journey zapłacimy 117 000 zł. To plus fakt, że ma zasięg lepszy niż w dieslu i rozpędza się do setki w ciągu 10 sekund, czyni z niego wartą rozważenia opcję. Trudno o lepszą ofertę w segmencie wydajnych niedrogich SUV-ów. Zwłaszcza że ten dobrze przemyślany i praktyczny SUV może się pochwalić pokaźnych rozmiarów bagażnikiem o pojemności od 609 litrów do 1877 litrów.
