Czekający w kolejce na debiut model MG postawi na nogi rynek tanich samochodów
MG Motor osiągnęło wielki sukces ofertą SUV-ów z napędami najbardziej poszukiwanymi na rynku. Teraz zamierza postawić na rozwój katalogu pojazdów z napędem elektrycznym. O tym, że takie też potrafi doskonale zrobić, może świadczyć na przykład fakt, że elektryczne MG4 w 2023 roku było trzecim najlepiej sprzedającym się elektrykiem w Hiszpanii. Model przegrał tam jedynie z Teslą Model Y i Model 3.
MG4 długo było samotne w segmencie pojazdów na prąd z logo MG. To miało uzasadnienie w tym, że rynek pojazdów elektrycznych był mało przewidywalny. Bezpieczniejszą inwestycją były modele uwzględniające zelektryfikowane lub spalinowe napędy. Teraz jednak Morris Garage dorzucił do katalogu MG S5 EV a kolejne S6 i S9 czekają w kolejce na europejski debiut. To jednak nie SUV-y a nadchodzący później elektryczny kompakt martwi inżynierów i projektantów Renault, Peugeot i Volkswagena.
Mały, niedrogi i w 100% elektryczny samochód stanie poniżej MG 4. Tym samym stanie się podstawowym modelem w katalogu pojazdów na prąd byłego brytyjskiego producenta. O nowym, kompaktowym MG2 EV mówiło się już w 2024 roku. Teraz kiedy elektryczne Renault 5 odniosło sukces, MG wprowadzi tak samo atrakcyjny, a nawet bardziej model, który z założenia nie ma być jedynie tańszy.

Elektryczne MG2 postawi na atrakcyjny stosunek jakości do ceny
Nowym MG2 Morris Garage zamierza podbić rynek miejskich elektrycznych samochodów. Ma być niedrogi, atrakcyjny z wyglądu i jakościowo godny pozycji Renault 5, w które m.in. wyceluje. Jeśli chodzi o wygląd, to jest on jeszcze tajemnicą. Szef MG Motor w Wielkiej Brytanii ujawnił jedynie, że projekt nadwozia MG2 będzie w sam raz na gusta Europejczyków. Z tą myślą powstaje, by podobać się w każdym aspekcie: designu i ilości wyposażenia względem ceny.
W rozmowie z Autocar szef MG Motor UK, David Allison potwierdził, że do debiutu rywala Renault 5 chińskiej marki „prawdopodobnie pozostał jeszcze ponad rok”. To oznacza, że należy oczekiwać jej w 2027 r.
Model Morris Garage będzie jak wszystkie inne dostępne w katalogu marki. Zaproponuje wiele za możliwie najlepszą cenę. Tak jak bestsellerowe SUV-y ZS i HS. Nie należy zatem oczekiwać niczego w stylu Dacii Spring, czy Leapmotor T03. Nowe MG2 sięgnie po modułową platformę elektrycznego MG4. Osiągami zaś musi dorównać konkurencyjnemu Renault 5. W związku z tym mówimy o elektrycznym kompakcie o mocy 150 KM, zasięgu ok. 400 km i z akumulatorem o pojemności 52 kWh. Pozostaje nam wypatrywać pierwszych zakamuflowanych MG2, które ruszą na drogowe testy.