Zapomnij o chińskich SUV-ach i rezygnacji z mocy. Masz 163 KM i 4x4 i płacisz mniej niż 100 000 zł

W dobie absolutnej dominacji SUV-ów klasy B nie jest łatwo znaleźć propozycję z napędem 4×4, która nie jest z Chin ani od Dacii, a pozostaje równie atrakcyjna cenowo. Zwłaszcza jeśli nie chcemy rezygnować z mocy, a mamy do wydania 100 000 zł lub tylko nieco ponad. Czy to oznacza, że musimy zawsze drastycznie ciąć nasze wymagania?

KGM Tivoli SUV 2025 cena, bagażnik, specyfikacja
Podaj dalej

Nie chiński SUV z napędem 4×4 i z mocą powyżej 160 KM jest w cenie poniżej 100 000 zł

Wbrew pozorom polski rynek, który pozwala przebierać w różnej wielkości SUV-ach, mniej lub bardziej oszczędnych ma ciekawą propozycję w cenie bliżej wielu portfeli. Nie ma ona sławy Kia, czy budżetowych Dacii i MG. Jest jednak  jedną z niewielu propozycji, która nie każe rezygnować z mocy i napędu 4×4 na rzecz ceny.

Jeśli liczy się cena i praktyczność w parze z większymi możliwościami jazdy w terenie, to oferta byłego SsangYong nie ma konkurencji. Marka od lat obecna na polskim rynku zdobyła zaufanie, a obecnie przechodzi metamorfozę pod wodzą KGM. Jej produkty będą znacznie lepsze i nowocześniejsze, a przy tym pozostają cenione za solidność i niską awaryjność.

Mocno niedoceniany Tivoli wypełnia lukę cenową i techniczną w segmencie SUV-ów 4×4 w cenie do 100 000 zł. Klasyczni rywale tacy jak Dacia Duster mają napęd 4×4, ale mniejszą moc. Ewentualnie jak w przypadku tych od Kia i VW windują cenę powyżej 120 000 zł. Tymczasem KGM Tivoli kładzie na stół modne nadwozie, moc 163 KM z silnika 1.5 T-GDi i napęd 4×4. Na dodatek w cenie startującej poniżej 100 000 zł. Teraz można upolować taki egzemplarz od ręki z poziomem wyposażenia Joy i pakietem wyposażenia Comfort za 94 364 zł.

KGM Tivoli SUV 2025
KGM Tivoli 2025

Muskularny KGM Tivoli daje dużo radości pozostając atrakcyjny w zakupie

Były SsangJong Tivoli, który nosi teraz nazwę KGM, wciąż posiada zalety, które przyniosły mu sławę w segmencie niedrogich SUV-ów. Wizualnie nie musi niczego się wstydzić. Poza tym  jest jedynym nowym SUV-em spełniającym wymagające kryteria w stosunku do mocy, napędu i ceny.

Po odświeżeniu w 2024 roku model ma bardziej agresywny przód, duże światła do jazdy dziennej LED i logo po lewej stronie. Detale w postaci trzech pionowych kolorowych pasków po lewej stronie wyróżniają go z tłumu. Rozmiarowo typowy dla modeli z segmentu B-SUV-ów to korzystny i wszechstronny zakup. Gabaryty ułatwiają poruszanie się na co dzień w różnym środowisku. Tivoli o rozstawie osi 2,6 m kusi dużą przestrzenią w kabinie i pozwala na wygodne podróżowanie czterem wysokim dorosłym osobom.

Zakup koreańskiego modelu nie wymusza więc szeregu kompromisów na rzecz ceny. W tym rezygnacji z przestrzeni bagażowej, która wynosi 427 litrów (max 1115 l.).
Odnowiony Tivoli podobnie jak konkurencja idzie z duchem cyfryzacji. Już bazowa werjsa może się pochwalić 10,3-calowym cyfrowym panelem wskaźników oraz 9-calowym centralnym ekranem dotykowym z fabryczną nawigacją Tom Tom. Ma także  możliwość przewodowego połączenia z Apple CarPlay i Android Auto.
W cenie 94 364 zł dostajemy egzemplarz z bazowym poziomem wyposażenia Joy, który także uwzględnia pakiet systemów ADAS, sterowanie radiem z kierownicy, czujniki zmierzchu i deszczu oraz elektryczne, podgrzewane lusterka. Egzemplarz z zasobów dealera z Rzeszowa dokłada jeszcze kamerę cofania, podwójną podłogę bagażnika i czujniki parkowania z tyłu.

KGM Tivoli widok wnętrza
foto: materiały prasowe producenta

Czy zakup SUV-a KGM Tivoli wymaga w ogóle jakichś kompromisów?

Trudno o lepszą opcję, która zachowując DNA tożsamości marki, oferuje prześwit blisko 18 cm, a kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio 17,5, 17 i 27 stopni. Koreański SUV ma również możliwość blokady mechanizmu różnicowego w naprawdę trudnych warunkach. Jeśli dołożymy do tego fakt, że jednostka pod maską generuje moc 163 KM i 280 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min, bez najmniejszego wspomagania elektrycznego, to trudno nie wziąć pod uwagę takiego zakupu. Gdzie zatem tkwi haczyk braku popularności tego modelu?

Jeśli chodzi o osiągi, to są więcej niż zadowalające. Sprint do setki zajmuje Tivoli 10,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 183 km/h. Kluczowe zużycie paliwa modelu KGM nie przekracza 7 l/100 km. To jednak wyższa wartość w porównaniu do jego rywali. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, lepszą opcją będzie Torres Hybrid. Tyle że ten startuje z ceną 142 253 zł. Tivoli jednak można wyposażyć w fabryczną instalację LPG. Taka inwestycja, choć kosztuje 6500 zł, przyniesie szereg korzyści. Zwłaszcza że KGM organizuje wyprzedaż z rocznika 2025 uwzględniającą upust do 11 000 zł oraz zniżkę za skorzystanie z finansowania KGM Finance.

Jeśli zatem mniejszy prestiż marki i jakość poniżej droższych rywali są poniżej szeregu wymagań, jakie spełnia koreański SUV, to najlepsza okazja na zakup wszechstronnego modelu. KGM Tivoli AWD może być łączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Teraz by otrzymać kluczyki do Tivoli 4×4 z wyższymi poziomami wyposażenia Adventure i Wild wystarczy 112 374 zł i 127 074 zł. Jest zatem modelem o doskonałym stosunku ceny do jakości w stosunku w budżetowej ceny i możliwości.

Bagażnik KGM Tivoli SUV
foto: KGM
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również