Wśród kierowców panuje moda na hypermiling. To sprawdzony sposób, by oszczędzić 40% paliwa

Wśród kierowców panuje moda na hypermiling. To sprawdzony sposób, by oszczędzić 40% paliwa

kierowcy oszczędzają paliwa

Podaj dalej

Chciałbyś wiedzieć, czym jest hypermiling i czy naprawdę możesz zaoszczędzić 40% paliwa? Tutaj dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o nowej kontrowersyjnej technice oszczędzania paliwa.

Ta technika pozwala zaoszczędzić kierowcom 40% paliwa

Słowo Hypermiling trafiło do Oxford Dictionary w 2008 roku i zyskało miano „słowa roku”. Termin wymyslił twórca nowej techniki oszczędzania paliwa Wayne Gerdes. Hypermiling to świetny i sprawdzony sposób, by zaoszczędzić na tankowaniu .

Nikt nie lubi płacić za drogą benzynę lub diesla, ale jest pewna społeczność, która z żyje w taki sposób by używać ich jak najmniej. Skorzystanie z opracowanych przez nich technik, które mogą pomóc zmniejszyć zużycie paliwa, zawsze ma sens. O ile jest bezpieczne.

Chociaż niektóre z zalecanych metod są kontrowersyjne, to większość z nich w rzeczywistości przynosi pożądane rezultaty. Jazda „bez hamulców”, żeglowanie i jazda na tylnym zderzaku – to najbardziej kontrowersyjne z metod oszczędzania największej ilości paliwa. Czy to działa ?

 

Drafting może zaoszczędzić ogromne ilości paliwa, tylko  jest jedno ale

Kierowcy zawsze powinni pamiętać, że bezpieczeństwo jest podstawą wszystkiego, co robią, za kierownicą. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Poniższe metody z szeregu zalecanych przez hypermilersów są kontrowersyjne. Najważniejszym z nich jest drafting.

Ten termin oznacza jazdę w bliskiej odległości od poprzedzającego samochodu. Ta metoda może generować ogromne oszczędności paliwa. W rzeczywistości jest to aż 40%.

Fani sportów motorowych wiedzą, że duża ilość energii samochodu jest zużywana na wypychanie powietrza. W sytuacji kiedy robi to inny samochód, kierowca auta z tyłu, potrzebuje znacznie mniej paliwa, aby utrzymać tę samą prędkość.

Ta metoda oszczędności rodzi wiele wątpliwości, bo nie do końca jest bezpieczna. Ogranicza bowiem widoczność i zabiera czas na reakcję, jeśli samochód z przodu nagle zahamuje.

Drugą kontrowersyjną techniką stosowaną czasami przez społeczność jest jazda z wyłączonym silnikiem.
Wyłączając silnik (po rozpędzeniu samochodu do wyższych prędkości) bez wątpienia kierowca oszczędza na paliwie ale na tym koniec zalet tej metody.

Ma za to sporo wad, bo kierowca traci wspomaganie kierownicy, nie może przyspieszyć w razie konieczności. Ponadto może narazić sie na uszczerbek na zdrowiu gdy dojdzie do hamowania. Na szczęście kierowcy mogą wiele się nauczyć od twórcy hipermilingu.

Kierowcy
fot. freepik.com

Z tych trików hypermilingu, może korzystać każdy kierowca

Większość metod stosowanych w społeczności hypermilersów nie tylko działa, ale jest prosta i łatwa do zastosowania. Oto jak zaoszczędzisz na benzynie i oleju napędowym.

  1. utrzymuj swój samochód w należytym stanie : zadbany i sprawny samochód jest o 10% wydajniejszy niż ten, który pływa w starym oleju
  2. Pozbądź się zbędnego obciążenia: pozbycie się z samochodu wszystkich zbędnych rzeczy zwiększa wydajność oraz ekonomię. Warto posprzątać bałagan w samochodzie.
  3. Im płynniej, tym lepiej : im mniej ciśniesz pedał gazu, tym mniej paliwa zużywasz. Oszczędny kierowca unika gwałtownego hamowania i skupia się na drodze, aby móc maksymalnie płynnie przyspieszać.
  4. Im więcej powietrza, tym mniej paliwa: niedopompowane opony są mniej wydajne, warto sprawdzić czy twoje posiadają tyle powietrza ile zaleca producent
  5. Porzuć opór : bagażniki dachowe są dobre tylko wtedy gdy sa naprawdę potrzebne. Później warto je zdemontować. Wszystko, co wystaje z twojego samochodu, zwiększa zapotrzebowanie na paliwo
  6. Jedź powoli, jedź jak najdłużej : jazda z prędkością od 80 do 100 km na godzinę jest zazwyczaj najbardziej oszczędnym wariantem dotarcia z punktu A do punktu B. Pozwala zaoszczędzić do 40% paliwa podczas podróży
  7. Brak klimatyzacji przy jeździe z prędkością poniżej 65 km/h: zamiast tego można otworzyć okno.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News