Właściciele Hyundaia i Kia mają dość i idą do sądu. Pozew zbiorowy dotyczy wady w 20 modelach

Właściciele Hyundaia i Kia mają dość i idą do sądu. Pozew zbiorowy dotyczy wady w 20 modelach

wadliwe silniki hyundaia pozew zbiorowy

Podaj dalej

Posiadacze blisko 20 modeli samochodów od Kia i Hyundaia zdecydowali się wnieść pozew zbiorowy przeciwko producentowi samochodów. Przez kilka lat użytkowania wmawiano im, że nieprawidłowości jakie obserwują są normalne.

Właścicieli samochodów od Hyundaia zmuszano do ciągłego sprawdzania poziomu oleju

Według informacji udostępnionych przez Jalopnik, pozew dotyczy nadmiernego zużycia oleju w samochodach wyprodukowanych przez Hyundaia. Kierowcy muszą stale kontrolować poziom smarowidła i dodawać go znacznie częściej niż zaleca instrukcja obsługi samochodu.

Powodowie twierdzą, że dodanie zbyt dużej ilości oleju nie jest rozwiązaniem, bo dodanie oleju powyżej linii wskazującej poziom maksymalny spowoduje częściowe lub całkowite zanurzenie wału korbowego. To w efekcie zmniejszy smarowanie silnika i grozi usterką.

W odpowiedzi na zgłaszane problemy dealerzy proponowali stosowanie środka zaradczego polegającego na sprawdzaniu poziomu oleju w samochodzie w odstępach 1600 km. Właściciel Hyundaia Sonata zrobił to trzy razy w ciągu kilku miesięcy. Okazało się, że samochód potrzebował dolewki prawie litra oleju po przejechaniu 1600 km. Hyundai uznał to za normalne.

Przeprowadzono czyszczenie komory spalania i bezpośredniego wtrysku, co rozwiązać problem. Niestety tak się nie stało, dlatego samochód wrócił do dealera na te same testy. Właściciel usłyszał wówczas, że dealer zamierza zgłosić się do Hyundaia, by dokonał wymiany silnika. Nie ulegało wątpliwości, że wymiana będzie bezpłatna, a kierowca dostanie samochód zastępczy na czas naprawy.

Kolejna runda testów w serwisie po przejechaniu 1600 km ujawniła, że zużycie oleju wzrosło do dwóch litrów. Zatwierdzono konieczność wymiany silnika, ale Hyundai zmienił zdanie: wymieni silnik, ale tylko wtedy, gdy właściciel pokryje połowę kosztów tj. 10 716,45 zł.
To spora kwota, dlatego właściciel samochodu wybrał tańsze rozwiązanie i kupował co miesiąc 5 butelek oleju Mobil 1 High Mileage za 171 zł, utrzymać samochód przy życiu. Teraz rozważa podjęcie innych kroków.

carpixel.net-2020-kia-sportage-us wadliwe silniki hyundaia
www.carpixel.net

Lista silników z wadą olejową jest długa

Pozew zbiorowy ma m.in. zmusić Hyundaia do zgłoszenia akcji serwisowej, czego nigdy nie zrobił pomimo tego, że wiedział o problemach ze znikającym olejem silnikowym. Sprawę prowadzą kancelarie prawne Nye, Stirling, Hale & Miller LLP , Sauder Schelkopf LLC , Walsh, PLLC oraz kancelaria prawna z siedzibą w Santa Barbara.

W pozwie wymieniono prawie 20 modeli Hyundaia i Kia. Samochody nigdy wcześniej nie miały wycieków oleju. To wada fabryczna jest przyczyną nadmiernego zużycia oleju.

Silniki, które mają wadę olejową to silniki Hyundai/Kia Nu, Gamma, Theta, Lambda i Kappa. Usterka dotyczy  prawie każdego nowego lub używanego modelu marki Hyundai/Kia, który trafił do sprzedaży w ciągu ostatnich 10 lat. Listę modeli znajdziesz poniżej.

2012-2020 Hyundai Elantra
2009-2018 Hyundai Genesis Coupe
2019-2021 Hyundai Kona
2020-2021 Hyundai Palisade
2010-2012 i 2015-2021 Hyundai Santa Fe
2009-2010 i 2015-2021 Hyundai Sonata
2011-2021 Hyundai Sonata Hybrydowy
2010-2013 i 2015-2021 Hyundai Tucson
2011-2021 Hyundai Veloster
2020-2021 Hyundai Miejsce
2010-2021 Kia Forte
2017-2020 Kia Niro
2011-2020 Kia Optima i Optima Hybrid
2012-2021 Kia Rio
2011-2020 Kia Sorento
2012-2021 Kia Dusza
2011-2020 Kia Sportage
2018-2021 Kia Stinger
2022 Kia K5

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News