W aucie pali się rezerwa, a ty nie możesz zatankować paliwa? Nie dzwoń po lawetę, tylko sprawdź co zrobić

Dojechałeś na stację paliw i przeżywasz szok, bo wlew paliwa zamarzł lub nie daje się otworzyć? To stresująca sytuacja, zwłaszcza gdy w baku pozostała rezerwa. Czy da się w tej sytuacji uniknąć podróży na lawecie?

wlew paliwa samochód
Podaj dalej

Zablokowany wlew paliwa to prawdziwa zmora kierowców

Nie ma nic gorszego niż sytuacja, gdy stoisz przy dystrybutorze paliwa, a bak nie daje się otworzyć. W tej sytuacji kierowca lawety mógłby liczyć na zarobek, ale na szczęście nie musisz z jego usług korzystać.

Ta dokuczliwa usterka wymaga naprawy, ale na razie możesz skorzystać z awaryjnego otwierania wlewu. Jak to zrobić? Wszystko, co musisz zrobić, to poszukać w bagażniku dostępu do awaryjnego otwierania wlewu paliwa.

Każdy producent przewidział taką sytuację. Otwarcie wlewu jest banalnie proste.

Awaryjne odblokowanie wlewu paliwa nie jest skomplikowaną operacją. Zazwyczaj kierowca znajdzie w bagażniku, po tej samej stronie co klapka chroniąca dostęp do wlewu, urządzenie, z którego musi skorzystać.

Po zdjęciu materiałowego obicia bagażnika, w zależności od producenta znajdziesz tam czerwoną linkę lub dźwignię. Co z nimi zrobić? Wystarczy pociągnąć linkę lub podnieść dźwignię i możesz bez problemu zatankować samochód.

awaryjne otwieranie wlewu paliwa audi a2 samochód
YouTube Audi A2

Dlaczego klapka wlewu  nie daje się odblokować?

Zablokowany wlew paliwa to spory problem, zatem usterkę trzeba naprawić. Dlaczego tak się dzieje?
Po pierwsze, w przypadku starszych samochodów, ta część jak każda może ulec awarii w toku wieloletniej eksploatacji. Dlatego warto czyścić i dbać o ten element samochodu, mechanizm klapki się nie zatarł.

Po drugie, zimą siłowniki mogą ulec uszkodzeniu, ponieważ w ich okolicy zbiera się woda, która pod wpływem niskiej temperatury zamarza i blokuje mechanizm.

Koszty usunięcia awarii nie są wysokie. Wystarczy na ogół wymiana siłownika klapki wlewu paliwa. Nowy oryginalny mechanizm kosztuje ok. 100 zł, a mechanik zwykle pobiera opłatę w wysokości 50 – 60 zł.

Dostęp do baku paliwa jest zazwyczaj chroniony przez elektryczny siłownik lub za pomocą rygla, który się wysuwa po uruchomieniu centralnego zamka. To pierwsze rozwiązanie jest bardzo wygodne, ale w przypadku drugiego ryzyko zablokowania jest zdecydowanie mniejsze.

https://wrc.net.pl/mh-wystarczy-znac-tych-8-sposobow-by-nigdy-nie-przeplacac-za-paliwo-wideo

 

Przeczytaj również