Volkswagen wprowadza na rynek ulepszonego SUV-a. W modnym stylu coupe i z etykietą eko ID.UNYX 06 ma podbić sprzedaż

Volkswagen już jakiś czas temu wprowadził nową kategorię samochodów na chiński rynek. Modele z unikatowym złotym logo, są częścią strategii Volkswagena „w Chinach, dla Chin”. Nowy SUV ID.UNYX to 06, który został zaktualizowany nie tylko z nazwy.

Volkswagen ID.UNYX 06
Podaj dalej

Volkswagen Anhui ma nadzieję podbić sprzedaż odnowionym ID.UNYX 06

Spółka Volkswagena w Chinach zaktualizowała swój katalog modeli ID.UNYX o ID.06.  Obecny model pomimo dobrych wrażeń z jazdy uzyskał przeciętną sprzedaż. Wielu uważa, że to wina ceny, która nie była wystarczająco konkurencyjna. Po tegorocznej aktualizacji modelu producent sprawia klientom w Chinach małą niespodziankę.

Odnowiony samochód jest dostępny w czterech konfiguracjach: Pure, Pro, Ultra i Max. Przedział cenowy waha się od 189 900 do 249 900 juanów, ale na start w ograniczonym czasie oferuje elektrycznego SUV-a w cenie od 149 900 do 209 900 juanów. Ponadto nowy samochód otrzymał ulepszoną konfigurację.

Konstrukcja pozostała niezmieniona. Nadal wykorzystuje rodzinny styl projektowania i dzierży złote logo marki. Przód pojazdu z przelotowym pasem świetlnym LED i wzorem wlotu powietrza po obu stronach przedniej ramki podkreśla wykwintność i wysoką jakość pojazdu Volkswagena. Boki nadwozia przyjmują kształt SUV-a coupé, a czarny słupek A pozwala uzyskać efekt wizualny unoszącego się dachu. Klamki pozostają częściowo ukryte. Największe zmiany zaszłe we wnętrzu „ID.06”.

ID.UNYX 06 2025
ID.UNYX 06

Volkswagen postawił na wygodniejsze i bardziej technologiczne wnętrze ID.UNYX 06

Volkswagen stara się zrobić wszystko, by spełnić oczekiwania klientów w Chinach. Odnowiony SUV kładzie nacisk na zoptymalizowaną interakcję i szybszą niż dotychczas reakcję, dzięki nowemu systemowi ID.S 5.4. To było głównym celem liftingu modelu.

Wystrój wnętrza ID.UNYX 06 pozostał taki, jak u poprzednika, ale design jest ładniejszy, a ogólny kształt jest bardziej trójwymiarowy. Samochód otrzymał kierownicę ze spłaszczonym dołem i 15-calowy, centralny ekran sterowania. Wnętrze samochodu zdobią złote elementy dekoracyjne, które mają podkreślić jego luksusowy charakter.

Volkswagen dodał nowe funkcje, takie jak gry samochodowe, edytor zapachów i trybów. Zoptymalizowano także funkcje interakcji człowiek-komputer, takie jak awatar 3D, HMI, obszerny model językowy LLM i zdalne sterowanie One App. Teraz „ID.06” oferuje trzy specjalne tryby scen: dojazd do pracy, drzemka i czas na relaks.

Jeśli chodzi o konfigurację, to w nowym samochodzie udoskonalono również system ostrzegania o cofaniu RCTA, dodano system zapobiegania kolizjom Pre-crash. Postawiono także na bardziej miękkie siedzenia. ID.UNYX 06 oferuje ponadto najwyższej klasy systemy, takie jak system audio Harman Kardon i oświetlenie otoczenia Starry Sky Dot Matrix. Czy większy komfort i poczucie technologii wystarczą, by podbić sprzedaż tego modelu?

Volkswagen ID.UNYX 06
W liftingu modelu postawiono na bardziej miękkie siedzenia i funkcjonalności zwiększające tzw. wartość emocjonalną

W pełni elektryczny, kompaktowy SUV obniża cenę w unikalnej wersji Pure

Odświeżony SUV trafia na rynek z unikalną wersją 06 Pure o podstawowej pojemności akumulatora z zasięgiem CLTC 426 km. To pozwoliło obniżyć cenę sprzedaży. Oczywiście samochód, który nadal korzysta z jednego lub dwóch silników ma jeszcze trzy inne wersje: PRO, Ultra i Max. Przeznaczono je dla tych, dla których powyższy zasię jest niewystarczający.

SUV pozostaje w konfiguracji z pojedynczym lub dwoma silnikami. Maksymalna moc modelu z jednym silnikiem wynosi 170 kilowatów (310 Nm). Model z dwoma silnikami ma maksymalną moc silnika 250 kW (80 kW przód/170 kW tył) i maksymalny moment obrotowy 472 Nm (162 Nm przód/310 Nm tył).

Jeśli chodzi o konfigurację baterii, model Pure wyposażono w akumulator LFP o pojemności 53,6 kWh. Modele Pro, Ultra i Max wyposażono w akumulator o pojemności 80,2 kWh. Zasięg CLTC modeli Pro i Ultra wynosi 614 kilometrów, a modelu Max 555 kilometrów.

ID.UNYX 06 w standardzie otrzymuje 15-calowy ekran centralnego sterowania i wbudowany inteligentny system operacyjny kokpitu UNYX.OS, kompatybilny z Apple CarPlay, Baidu CarLife i integracją z telefonami komórkowymi. Modele z najwyższej półki dodatkowo otrzymują wyświetlacz przezierny AR-HUD, system audio Harman Kardon z 12 głośnikami oraz funkcję podgrzewania i masażu przednich foteli. Inteligentne funkcje wspomagania jazdy, tj. system wspomagania jazdy Travel Assist 3.0 i asystent parkowania IQ.Park, są standardem w całej serii.

Volkswagen ID.UNYX 06
ID UNYX 06 EV ma nowy kolor Dusk Blue oraz opcjonalną oryginalną matową folię

Podsumowanie

Ulepszenia Volkswagena zastosowane w tym modelu mogą mieć wpływ na jego dotychczasową karierę w Chinach. Klienci, którzy spędzają wiele godzin w samochodzie, wykorzystując go na dojazdy do pracy, skarżyli się m.in. na niewygodne fotele, twierdząc, że marka nie rozumie potrzeb rynku. Obecnie model kładzie także znacznie większy nacisk na tzw. wartość emocjonalną. Pytanie, czy więcej rozrywki, generator przyjemnych zapachów i komfort przy obniżonej cenie wystarczą, by zrekompensować brak inteligentnej jazdy?

źródło: WRC Media, ITHome, Volkswagen Anhui

Przeczytaj również