Piąta generacja silnika EA888 otrzymuje nowoczesne technologie
Najnowsza piąta generacja spalinowego silnika Volkswagena EA888 dzięki zaawansowanym technologiom zapewni równowagę między mocą, momentem obrotowym, zużyciem paliwa, a emisją spalin. To kolejny ważny przełom dla Volkswagena w dziedzinie technologii napędowych.
Silnik EA888 piątej generacji wykorzystuje szereg najnowocześniejszych technologii, w tym 500-barowy układ wtrysku bezpośredniego, wydajny cykl Millera i zaawansowaną technologię turbosprężarki o zmiennej geometrii (VTG).
Oficjalne parametry techniczne robią wrażenie. Moc maksymalna silnika 2.0T sięga 200 kW (272 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi aż 400 Nm. To jeśli chodzi o samą moc ok. 23,5% więcej w stosunku do trzeciej generacji silnika EA888. W rezultacie pojazdy wyposażone w ulepszony silnik benzynowy Volkswagena poprawią osiągi. To jednak niejedyna jego zaleta, bo wyższe ciśnienie wtrysku może rozpylać paliwo bardziej drobno, a w efekcie poprawiać wydajność spalania.
Aby jeszcze bardziej poprawić reakcję na moc, silnik EA888 piątej generacji ma skróconą ścieżkę dolotu. Dzięki temu sprężone powietrze dociera do kolektora dolotowego najkrótszą drogą. Jednocześnie, dzięki konstrukcji nowego zintegrowanego kolektora dolotowego chłodnicy międzystopniowej, w przepustnicy i kolektorze dolotowym wprowadzono cykl zimnego i ciepłego powietrza. To pozwoli uniknąć problemu oblodzenia przepustnicy w ekstremalnie niskich temperaturach, a tym samym zwiększy niezawodność i trwałość silnika.
Volkswagen umieści nowy silnik w nowym SUV-ie w Chinach
Chiński gigant SAIC ogłosił, że nowy silnik trafi do produkcji masowej w pierwszej kolejności w Chinach. Pierwszym, który go dostanie będzie Volkswagen Touron Pro ( za granicą znanego, jako Atlas / Teramont 2025). SUV nie tylko spełni oczekiwania klientów dotyczące wysokiej wydajności, ale także będzie demonstracją siły spółki joint venture SAIC Volkswagen w dziedzinie innowacji technologicznych.
Po ulepszeniach jednostka napędowa VW Touron Pro skróci czas przyspieszenia SUV-a do setki. Z pierwotnych 8,4 sekundy do 7,6 sekundy. Dodatkowo oprócz szybszej rekacji na moc udało się zmniejszyć zużycie paliwa z 8,7 l/100 km do 8,35 l/100 km. To świadczy o doskonałej oszczędności paliwa.
Volkswagen zadbał również o to, aby wygląd i wnętrze nowej generacji SUV-a Tourona Pro był bardziej stylowy i luksusowy. Przestronne wnętrze jest komfortowe, a liczne opcje konfiguracji pozwalają dostosować go do swoich potrzeb. Oprócz oświetlenia ambiente zastosowano zaawansowany system audio z wieloma głośnikami.
Nowy Volkswagen Touron Pro będzie dostępny także w wersji 7-osobowej. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu. Drugi rząd otrzyma osłony przeciwsłoneczne, nawiewy klimatyzacji na słupku B itp. Bagażnik nowego samochodu jest również dość duży. Fakt, że oparcia tylnych siedzeń można złożyć jednym przyciskiem, pozwoli uzyskać znaczniej więcej miejsca do przewożenia bagażów. Wersja R-Line otrzymuje całkowicie czarny design i opcjonalnie czarne felgi. Oficjalna premiera nowego samochodu odbędzie się w pierwszym kwartale 2025 roku.