Volkswagen kradnie uwagę nowym dużym SUV-em w ofercie
Nie jest tajemnicą, że rynek chiński jest najważniejszy pod względem zysków dla koncernu Volkswagen. Tegoroczne targi motoryzacyjne Auto Shanghai 2025 będą sceną dla debiutującego pierwszego masowo produkowanego pojazdu nowej marki AUDI, ID.3 GTX, zmodyfikowanej wersji Touron Pro, nowego Audi A5L Sportback oraz zupełnie nowego koncepcyjnego SUV-a.
Niedawno dowiedzieliśmy się, że SAIC Volkswagen na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, które rozpoczną się 23 kwietnia, zaprezentuje 5 nowych samochodów. Nowością jest koncepcyjny samochód o nadwoziu SUV-a. W gamie prezentowanych model znajdą się także: ID.3 GTX, mocno zmodyfikowana wersja Touron Pro, SAIC Audi A5L Sportback, a także pierwszy masowo produkowany samochód marki AUDI. Najnowsze arcydzieło rodziny Touron, Touron Pro, trafiło na chiński rynek 10 marca i szybko zyskało uznanie. W marcu złożono 6500 zamówień.
Koncepcyjny samochód spółki SAIC Volkswagen to duży SUV z sześcioma miejscami siedzącymi. Jego masowa produkcja ma rozpocząć się po pierwszym kwartale 2026 roku. Model ten może być średniej lub wysokiej klasy SUV-em o rozszerzonym zasięgu, zbudowanym w oparciu o technologię IM Motors.

Volkswagen pokaże światu nowego ID. EVOLUTION w Szanghaju
Volkswagen niedawno opublikował szkic koncepcyjny swojego całkowicie elektrycznego, pełnowymiarowego SUV- a i ogłosiła jego oficjalną nazwę – ID. EVOLUTION. Wiadomo już, że samochód koncepcyjny EVO będzie miał swoją światową premierę 22 kwietnia w Szanghaju.
Samochód koncepcyjny EVO zbudowany przez Volkswagen Anhui. To spółka joint venture utworzona w 2017 r. przez JAC Motors i Volkswagena z siedzibą w Hefei w Anhui. Skrót EVO w nazwie oznacza „ Ewolucję ”, dlatego, że symbolizuje ciągłą transformację marki Volkswagen.
Jako samochód koncepcyjny opracowany specjalnie na rynek chiński, pojazd kontynuuje odważny i awangardowy styl wzornictwa ID. Na przykład boczna linia nadwozia nowego samochodu składa się z trzech sekcji. Górna linia pasa rozciąga się od reflektorów do świateł tylnych. Kształt dolnej linii talii podkreśla ostrość, a design tyłu daje wrażenie większej warstwowości. Linia dachu ma lekko opadający kształt, który w połączeniu z ukrytym kształtem słupków A/B stwarza dynamiczne wrażenie pędu do przodu. Wklęsła konstrukcja pod drzwiami dodatkowo podkreśla warstwowość nadwozia i sprawia, że bok pojazdu wydaje się trójwymiarowy.
Zamknięty przód i smukłe reflektory wizualnie robią wrażenie. Dodatkowo duże felgi w kształcie płatków podkreślą sportowy temperament samochodu. Kształt tylnej części nawiązuje stylem do konstrukcji z przodu. Grupa świateł z tyłu nawiązuje kształtem do grupy reflektorów z przodu pojazdu. Oprócz nowego, dynamicznego wyglądu, ID. koncepcyjny EVO otrzyma jeszcze szereg zaawansowanych, inteligentnych technologii. Ponadto klientów w Chinach będą rozpieszczać nowe cyfrowe i inteligentne funkcje jazdy, na które na pewno warto było czekać.

Wersja produkcyjna AUDI E i ID.3 GTX to modele na, które czeka chiński rynek
Oprócz koncepcyjnego ID. EVOLUTION możliwości koncernu Volkswagen i jego spółek w Chinach zademonstruje wersja produkcyjna AUDI E oraz ID.3 GTX.
Ten drugi model to wersja ID.3 o wyższych osiągach. Wyróżnia się na przykład sportową kolorystyką nadwozia i wnętrza, m.in. czerwonymi przeszyciami i sportowymi fotelami. Model wyposażony w zamontowany z tyłu silnik o maksymalnej mocy 210 kilowatów przyspiesza do setki w 5,9 sekundy z akumulatorem o pojemności 79 kWh. Zasięg w trybie elektrycznym w warunkach WLTP wynosi 604 kilometry. Model ID.3 GTX Performance wyposażony w tylny silnik o maksymalnej mocy 240 kilowatów przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 5,6 sekundy.
Wersja produkcyjna AUDI E pozostaje wierna projektowi samochodu koncepcyjnego. Wspólne dzieło Audi i SAIC, opracowano na rynek chiński. Samochód elektryczny wykorzystujący platformę o napięciu 800V trafi do produkcji w 2025 roku. Jeśli chodzi o technologie, to wyposażono go w radar laserowy, kamery i zaawansowany inteligentny system jazdy. We wnętrzu zastosowano zakrzywiony ekran o minimalistycznej konstrukcji. Jeśli chodzi o wymiary nadwozia, to długość, szerokość i wysokość wersji produkcyjnej AUDI E wynoszą odpowiednio 4870/1990/1460 mm. Rozstaw osi wynosi 2950 mm.
Jeśli chodzi o moc, samochód wykorzystuje dwa silniki o maksymalnej mocy 765 kW. To pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy. Wyposażony w akumulator o mocy 100 kWh ma zasięg 700 km (CLTC). W ciągu 10 minut można uzupełnić zapas energii potrzebny do pokonania dystansu 300 km. Samochód posiada również progresywny przedni układ kierowniczy, napęd na wszystkie koła i zawieszenie pneumatyczne.

źródło: SOHU, AutoHome, Weibo