Volkswagen kończy z długimi cyklami rozwojowymi i technologicznymi opóźnieniami
Volkswagen wykorzystuje potencjał swoich partnerów w Chinach. Ujawnił, że pierwszy model opracowany w ramach współpracy Volkswagen Group z Xpeng Motors rozpocznie komercyjną karierę w Chinach 31 grudnia 2025 roku. O dacie debiutu tego ważnego modelu poinformował Han Sanchu, wiceprezes wykonawczy Grupy Volkswagen (Chiny) i dyrektor generalny CARIAD China.
Debiut rynkowy ID. Unyx 07 spółki Volkswagen Anhui to historyczny moment dla niemieckiego giganta, który dzięki modelowi zbudowanemu w oparciu o elektroniczną i elektryczną architekturę CEA Volkswagena, zyskuje dostęp do najnowocześniejszej architektury 800V oraz zaawansowanych systemów autonomicznej jazdy. Nie jest tajemnicą, że te są kluczowe dla chińskich klientów.
Jego stworzenie zajęło zaledwie 18 miesięcy. W efekcie możliwości Volkswagena w Chinach biją na głowę standardowe 4-letnie tempo rozwoju nowych samochodów w Europie. To efekt nowej strategii Volkswagena.
W lipcu 2024 roku Grupa Volkswagen i XPeng Motors ogłosiły podpisanie strategicznej umowy o współpracy w zakresie wspólnego rozwoju technologii architektury elektronicznej i elektrycznej. Kiedy VCTC i CARIAD oficjalnie połączyły siły z XPeng, powstał zespół CEA TEAM (VCTC + CARIAD + XPeng CEA One Team). To on przez ścisłą współpracę umożliwia szybkie wdrażanie technologii.

Nowy, elektryczny ID. Unyx 07 zapisuje się w kartach historii Volkswagena w Chinach
Nowy technologiczny i inteligentny samochód Volkswagena ID.Unyx 07 według informacji przekazanych przez chińskie Ministerstwu Przemysłu i Technologii Informacyjnych ma 4853 mm długości i 1566 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2826 mm. Otrzyma on silnik o maksymalnej mocy 170 kW i akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy Guoxuan High-Tech.
Nie jest jednak zwykłym SUV-em. Jest pierwszym pojazdem zbudowany na architekturze CEA, ale także pierwszym, który powstał w oparciu o władzę decyzyjną chińskiego zespołu. To on podejmował kluczowe decyzje w zakresie rozwoju wszystkich lokalnych pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii, platform, architektury elektronicznej i elektrycznej oraz oprogramowania. To wielki przełom w strategii działania Volkswagena w Chinach.
„W ten sposób możemy nie tylko zakończyć projektowanie i rozwój technologii, kompletnych pojazdów i oprogramowania na miejscu, ale ostateczna decyzja o produkcji pojazdów również zostanie podjęta przez Chiny. Stanowi to prawdziwie podejście „w Chinach, dla Chin”. Han Sanchu stwierdził, że aby podjąć się tych ważnych zadań, VCTC i CARIAD China wspólnie utworzyły nową organizację badawczo-rozwojową Volkswagen China. – powiedział Han Sanchu podczas 10. konferencji New Automotive Technology Cooperation Ecosystem Exchange Conference 2025.

Volkswagen nie ograniczy się do inteligentnych pojazdów elektrycznych
Pierwszy pojazd ID.Unyx 07 jest zapowiedzią czterech kolejnych, które otrzymają architekturę CEA od przyszłego roku. Oferta pojazdów z napędem elektrycznym, o zwiększonym zasięgu, hybrydowym i benzynowym, w pełni zaspokaja zróżnicowane potrzeby rynku chińskiego.
Architektura CEA to wydajny, otwarty i stale rozwijający się system technologiczny. Będzie regularnie aktualizowana, co dwa lata. Architektura CEA 1.0 ma na celu szybkie rozwiązanie problemów Grupy Volkswagen w dziedzinie architektury elektronicznej i elektrycznej. Następna CEA 2.0 trafi na chiński rynek w 2027 roku, a CEA 3.0 w 2029 roku. Ponadto od 2029 roku Grupa Volkswagen będzie wykorzystywać kluczowe możliwości CEA, aby w pełni wspierać nową generację inteligentnych pojazdów. W ten sposób zapewni sobie silną pozycję konkurencyjną na chińskim rynku.
Realizacja nowych ważnych zadań VCTC i CARIAD China odbywa się przez wspólnie utworzoną organizację badawczo-rozwojową Volkswagen China. Niemiecki gigant zainwestował w Xpeng w około 700 milionów dolarów. W efekcie nabył około 4,99% udziałów. Obie strony zgodziły się na wspólne opracowywanie w pełni elektrycznych samochodów marki Volkswagen na rynek chiński.