Toyota Land Cruiser 300 doczekała się technologicznej modernizacji
W Japonii poinformowano o wprowadzeniu niewielkich zmian w konfiguracji topowego terenowego SUV-a. Obejmuje ona rynek japoński i najbardziej luksusową wersję 300. Producent koncentruje się na wyeliminowaniu niedoskonałości technologicznych modelu. Tym samym odbywa się bez ingerencji w zewnętrzny wizerunek Land Cruisera. Jedyne zmiany widoczne gołym okiem obejmują wnętrze terenowego SUV-a.
Konfiguracje średniej i wyższej klasy otrzymały bowiem w standardzie 12,3-calowy cyfrowy panel wskaźników TFT z obsługą personalizowanego wyświetlania. Natomiast w wersji podstawowej ma wielkość 7 cali.
W zmodyfikowanym SUV-ie standardowo zastosowano także 8-calowy ekran dotykowy ze sterowaniem centralnym. Opcjonalnie dostępny jest duży ekran o przekątnej 12,3 cala. Dalsze udoskonalenia technologiczne obejmują rozszerzone funkcje antykradzieżowe. Land Cruisera będzie można zablokować za pomocą aplikacji „My TOYOTA+”. To wpłynie na większe bezpieczeństwo pojazdu zabezpieczając go przed kradzieżą.

Topowego SUV-a teraz będzie ciężko ukraść, ale tylko w Japonii
SUV we wszystkich wersjach skorzysta z systemu inteligentnego kluczyka działającego z dużą dokładnością. To ogranicza możliwość odblokowania drzwi i uruchomienia silnika za pomocą systemu Smart Entry & Start, gdy właściciela nie ma w pobliżu pojazdu.
Toyota Land Cruiser 300 uzyska także przełącznik uruchamiania silnika z uwierzytelnianiem odciskiem palca. To ustawienie standardowe dla wszystkich wersji terenowego SUV-a. Standardem są także: system alarmowy z czujnikiem przechyłu i system antykradzieżowy silnika .
Dostosowanie do przepisów w Japonii objęło także ulepszenia w systemie hamowania redukujące uszkodzenia kolizyjne (bezpieczeństwo rowerzystów), obsługę rejestratora danych o wypadkach oraz ulepszenia pod względem cyberbezpieczeństwa.
Jeśli chodzi o mechanikę, to Land Cruiser pozostaje niezmieniony. Nadal oferuje 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem oraz 3,3-litrowy silnik wysokoprężny V6, z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4. Jednak Toyota twierdzi, że ta druga opcja spełnia teraz najnowsze normy emisji.
Ceny podstawowego modelu Land Cruiser 300 GX z silnikiem benzynowym zaczynają się od 5 252 500 jenów (w przeliczeniu około 134 780 zł). Wersja GR Sport z silnikiem wysokoprężnym to maksymalnie koszt 8 136 800 jenów (około 208 783 zł). To oznacza, że ceny SUV-a wzrosły odpowiednio o ok. 3 300 zł do ok. 4000 zł. To pierwsza modernizacja modelu od 2021 roku. Na razie nic nie wiadomo na temat tego, by wersja Land Cruiser 250, której odpowiednik mamy w polskim cenniku miała się doczekać takowych technologicznych ulepszeń.

źródło: Toyota Japan