Najmniejsza Toyota ewoluuje, by zostać liderem wśród mieszczuchów
Japoński producent jest już gotowy do odświeżenia katalogu o najlepszą opcję do miasta. Najtańsza Toyota odchodzi na emeryturę i zastąpi ją całkowice nowe Aygo X. Atrakcyjniejsze niż kiedykolwiek wcześniej odegra kluczową rolę w ofercie miejskich pojazdów.
Toyota zdecydowała się na ewolucję miejskiego stylu tego modelu, który w nowej odsłonie wyróżnia się zdecydowanym charakterem. Nowe Aygo X przyciągnie spojrzenia nowym dużym wlotem powietrza, reflektorami LED, 18’calowymi felgami i materiałowym dachem, który otwiera się w kilka sekund. Detale wykończenia wnętrza pozwalające na jego kolorystyczną personalizację i nowoczesne technologie to niewątpliwie plus jeden do atrakcyjności względem poprzednika. Toyota uwzględniła także pakiet GR Sport, który podkreśli sportowe walory nowego Aygo X.
Bardziej nowoczesny i dynamiczny wygląd doskonale połączono z taką samą kabiną uwzględniającą dostęp do nowych technologii. Jednak wisienką na torcie nowego Aygo X jest nowa technologia hybrydowa, czyniąca ten model idealnym kompanem do poruszania się w miejskiej dżungli. Toyota poprawiając wydajność, nie zapomniała o wyposażeniu zapewniającym bezpieczeństwo.
Nowy model uwzględnia udoskonalone systemy w ramach pakietu Toyota „Safety Sense” aktualizowanego bezprzewodowo. W efekcie najmniejsza Toyota dysponuje m.in. układem zapobiegający kolizjom, systemem hamowania awaryjnego, czy też proaktywnym asystentem jazdy.

Nowe Aygo X to nie tylko ewolucja stylu, ale także mistrz oszczędzania
Model Toyoty staje się najlepszym kompaktowym autem do miasta. Rywal Kia Picanto kładzie na stół technologię hybrydową, jakiej wcześniej nie miał.
Mechanika nowego Aygo X łączy silnik benzynowy o poj. 1,5 l oraz silnik elektryczny. Taki układ pozwala mu osiągać moc maksymalną 116 KM. Współpracując z automatyczną skrzynią biegów, model zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 3,18 l/100 km. Dodatkowe 44 KM mocy poprawiają osiągi modelu, który przyspiesza do 100 km/h w czasie poniżej 10 sekund. Na dodatek nadal zapewnia on bagażnik o pojemności 231 l.
Toyota w kabinie Aygo X oprócz wysmakowanych akcentów kolorystycznych uwzględniła cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 7″ oraz 10,5″ ekran dotykowy systemu multimedialnego. Nowoczesne wyposażenie uwzględnia także dwa porty USB-C i możliwość bezprzewodowego ładowania urządzeń. Otwieranie, zamykanie i uruchamianie będzie możliwe dzięki cyfrowemu kluczykowi. Producent zapowiedział, że będzie można go udostępnić nawet czterem dodatkowym użytkownikom.
Jeśli liczy się styl jazdy, to Toyota Aygo X w wersji GR SPORT wynosi design i dynamikę jazdy na wyższy poziom. Wyposażone w bardziej bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy z czarnym akcentem na masce będzie uosobieniem miejskiego, sportowego stylu. W rezultacie nowy model Toyoty staje się najlepszym planem B dla Kia Picanto i Toyoty Yaris ze względu na wydajność. Z tym samym zestawem mechanicznym, ale z niższą masą i gabarytem świetnie się sprawdzi w miejskiej dżungli. To jeden z tych modeli, na które warto czekać. Z odważnym designem, zwrotne i oszczędne Aygo X uruchomi księgę zamówień tej zimy.
