Toyota kładzie na stół najmocniejszego Land Cruisera. Terenowy SUV dostał pierwszy cennik

Toyota ma w swoim katalogu prawdziwą ikonę w segmencie terenowych SUV-ów. Land Cruiser , który jest najdłużej produkowanym modelem japońskiej marki, niedawno doczekał się technologicznej modernizacji. Na naszym rynku napędza go udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM. Toyota ma jednak dla niego nową, mocniejszą opcję mechanniczną.

Toyota-Land-Cruiser-Hybrid int
Podaj dalej

Toyota Land Cruiser o mocy 457 koni mechanicznych rozpoczyna komercyjną podróż

Terenowa Toyota Land Cruiser jest ikoną w swoim segmencie. Ten pełnowymiarowy SUV jest spełnieniem marzeń tych, którzy poszukują samochodu radzącego sobie w każdym terenie. Jego największą wadą jest cennik poza zasięgiem większości portfeli. Pozostałe Toyota w Japonii stara się wyeliminować, unowocześniając swój model o najnowsze technologie i ulepszone silniki.

W polskim cenniku odświeżonego terenowego króla jest wersja z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.8 D-4D o mocy 205 KM. Współpracując z 8-biegową skrzynią automatyczną Direct Shift, pozwala prezentować wachlarz możliwości klasycznego, stałego napędu na cztery koła.

W Polsce spodziewamy się także Land Cruisera z układem mild hybrid 48V. Ten dołączy do gamy modelu pod koniec 2025 r. Tymczasem Toyota kładzie na stół nową, wyjątkową opcję mechaniczną Twin Turbo Hybrid z silnikiem diesla o mocy 457 KM (790 Nm). Ta hybrydowa wersja trafiła już na pierwszy rynek i ma pierwszy cennik.

Toyota-Land-Cruiser-Hybrid_2025
foto: materiały prasowe producenta

Hybrydowy Land Cruiser stawia wszystko na osiągi

Toyota wypuściła hybrydową wersję Land Cruisera na pierwszy zagraniczny rynek. Seria 300 ma osiągi znacznie lepsze od istniejących wersji benzynowych i wysokoprężnych. Nowy samochód po raz pierwszy zaprezentowano na Bliskim Wschodzie i oczekuje się, że wkrótce wejdzie na kolejne rynki. Ponadto kolejny potwierdzonym rynkiem jest Australia.

Ten nowy model wykorzystuje mechanikę łączącą podwójnie turbodoładowany 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 i silnik elektryczny. Łącznie oferuje moc 457 KM/ 790 Nm, bijąc historyczny rekord mocy Land Cruisera i stając na równi z luksusowym LX700h Lexusa. Moc Land Cruisera trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

Toyota wyjaśnia, że taki układ hybrydowy ma na celu zwiększenie „prawdziwych osiągów i niezawodności w terenie ”, a silnik elektryczny zapewni płynną i zrównoważoną reakcję przepustnicy. Nawet w ekstremalnych warunkach drogowych. Co jeszcze zmienia się w tym modelu hybrydowym?

Nowy mocny hybrydowy Land Cruiser ma większą ładowność niż wersja z silnikiem wysokoprężnym. Jednak pojemność zbiornika paliwa jest nieznacznie zmniejszona: 68 litrów w modelu hybrydowym w porównaniu do 80 litrów w standardowym modelu benzynowym.

Jeśli chodzi o wygląd, to nowa wersja otrzymuje dedykowany dolny przedni zderzak i przeprojektowany wlot powietrza jako główny znak jej hybrydowej tożsamości. Wariant GR Sport zachowuje oryginalny design.

Na Bliskim Wschodzie obie konfiguracje noszą dodatkowo tabliczkę znamionową „457 TT” z boku samochodu i logo „HEV” na tylnej klapie. Toyota w ten sposób podkreśla zelektryfikowaną tożsamość SUV-a. Ile trzeba zapłacić za Land Cruisera HEV?

Toyota Land Cruiser 2025 VXR
foto: materiały prasowe producenta

Japoński terenowy SUV w przedsprzedaży osiąga równowartość niecałych 393 000 zł

Land Cruiser VXR HEV w ofercie na rynek Emiratów Arabskich zaczyna się od  389 900 AED. To stanowi równowartość niecałych 393 000 zł. Za kolor inny niż biały trzeba dopłacić 2000 AED (nieco ponad 2 000 zł).

Jeśli chodzi o wyposażenie, to w tej cenie klienci otrzymują terenowego SUV-a oferującego m.in.
– klimatyzację czterostrefową,
– pierwszy i drugi rząd z wentylowanymi siedzeniami,
– 12,3″ calowy centralny wyświetlacz,
– elektrycznie otwieraną klapę bagażnika,
– wnętrze ze skóry premium i skórzaną multifunkcyjną kierownicę,
– elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień fotela kierowcy,
– lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania,
– szereg asystentów czuwających nad bezpieczeństwem podróżowania,
– adaptacyjne zawieszenie o zmiennej charakterystyce (AVS),
– wyświetlacz przezierny
– nawigację,
– bezprzewodową ładowarkę,
– 14-głośnikowy JBL Sound System.

Toyota planuje dostawy terenowego SUV-a w Zjednoczonych Emiratach Arabskich we wrześniu 2025 r. Obecnie wersję Land Cruiser Hybrid można tam zamawiać w przedsprzedaży. Cennik wersji GR Sport zaczyna się od 409 900 AED (wg aktualnego kursu wymiany to ok. 412 741 zł). Sportowa konfiguracja wyróżnia się m.in. osłoną chłodnicy w kształcie plastra miodu. Australia otrzyma terenowego SUV-a z 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem z równoległym układem hybrydowym w 2026 roku. Ponadto oczekuje się, że Land Cruiser HEV trafi na inne rynki. To oznacza, że Nissan Patrol otrzyma mocnego konkurenta.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również