Jeszcze lepszy design i idealne gabaryty
Nie jest tajemnicą, że nadwozie SUV jest nadal często poszukiwanym przez kierowców. Francuski Peugeot ma takiego modele w swoim katalogu. To 3008 i 2008 , które teraz mają nowy atrakcyjny wygląd, nowe technologie i trzy silniki do wyboru. Na dodatek producent oferuje na nie czterocyfrowy rabat i różne sposoby finansowania.
Francuzi podobnie jak jego rywale mają jednak świadomość, że moda na SUV-y powoli przemija. W przyszłości ich udział w rynku zaczną przejmować modele w innym typie nadwozia. Mając to na uwadze, wprowadzili do swojej oferty bardzo atrakcyjny model, którego linia nadwozia nawiązuje do świetnego 3008, ale jest niższy i bardziej przypomina crossover.
Tak jak we wspomnianych odświeżonych 3008 i 2008, Peugeot nie ograniczał się w kwestii designu. W rezultacie nowy 408, bo o nim mowa, wygląda na bardziej sportowy i dynamiczny niż SUV-y.
Dlaczego Peugeot 408, to świetna alternatywa dla SUV-ów?
To chociażby dlatego, że jest bardzo prawdopodobne, że już za kilka lat tego typu model, będący w połowie drogi między tradycyjnym kompaktem a SUV-em, zajmie miejsce tych drugich. Stanie się tak m.in dlatego, że ma dużo lepszy współczynnik oporu powietrza, co w efekcie daje oszczędności na tankowaniu paliwa i poprawia osiągi samochodu.
Ważne są również pojemne bagażniki, zwłaszcza dla rodzin, a 408 ma taki o pojemności 500 l oraz napęd hybrydowy. Taki stanowi dobry wstęp dla tych klientów, którzy jeszcze nie chcą przechodzić na 100% napęd elektryczny. Nowy Peugeot 408 uwzględniając to wszystko i oferując wygodne wnętrze jest świetną alternatywą dla francuskich SUV-ów.
Ile kosztuje Peugeot 408 i jak go sobie sfinansować ?
Silnik hybrydowy w modelu 408 może pomóc zwiększyć sprzedaż, ale w ofercie jest także konwencjonalny silnik benzynowy. Ten pierwszy to połączenie benzynowego z silnikiem elektrycznym zapewniające moc 225 KM. Wersja typowo benzynowa oferuje moc 130 KM. Obie opcje napędu współpracują z automatyczną skrzynią biegów.
Peugeot 408 z klasycznym napędem to wydatek 133 055 zł. To dlatego, że Francuzi oferują go ze zniżką na ponad 16 tys. zł. Klienci indywidualni mogą go kupić, korzystając z leasingu konsumenckiego. Wpłacając np. 20% wymaganej kwoty rata miesięczna wyniesie nieco ponad 1300 zł. Dodatkowo producent dorzuca pakiet ubezpieczeń za 1 zł. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z abonamentu I płacić nieco ponad 1200 zł przez 24 miesiące. To jeśli wpłacą 10% wartości takiego samochodu.
Za wersję hybrydową typu plug-in trzeba zapłacić przynajmniej 192 330 zł, to ze zniżką w ramach oferty specjalnej na kwotę 21 370 zł. Przyjmując ten sam leasing konsumencki z wpłatą własną 20%, rata za samochód wyniesie 2004 zł. Za piękny błękitny lakier Obsession nie trzeba dopłacać. Za co jeszcze?
dalszy ciąg publlikacji pod grafiką
Great news coming from Spain! #Peugeot408 #PlugInHybrid has been elected Best Car 2023 during the 9th Motor Awards organized by https://t.co/LNpCyXWxIs. #LionPride pic.twitter.com/eC5dD1x5o1
— Peugeot (@Peugeot) April 27, 2023
Lista wyposażenia standardowego robi wrażenie
Peugeot 408 w wersji podstawowej ma wszystko, czego kierowcy potrzeba. Nie brakuje systemów wspomagających podczas jazdy, czujników deszczu, zmierzchu, parkowania czy ciśnienia w oponach. Reflektory przednie Eco LED z systemem High Beam Assist (HBA) i felgi aluminiowe 19” Jaspe też są w standardzie wyposażenia.
We wnętrzu Francuzi oferują kierowcom bez odpłaty m.in. klimatyzację automatyczną, dwustrefową, z czujnikiem jakości powietrza (Air Quality System), czy i-Connect Advanced: Mirror Screen – kompatybilny z Apple Carplay/Android Auto, wbudowaną nawigację z przodu: dwa gniazda USB-C (ładowanie+dane), gniazdo 12V, z tyłu: dwa gniazda USB-C (ładowanie).
Wersja hybrydowa modelu 408, posiada zdalny dostęp do pojazdu w aplikacji MyPeugeot, dzięki której kierowca otrzymuje szereg przydatnych informacji tj: lokalizacja, statystyki jazdy, stan baterii trakcyjnej, wstępne nagrzanie/schłodzenie wnętrza. Producent wyposaża taki model także w przewód ładowania trybu 2 do gniazdka naściennego 230V (8A, 1.8kW, wtyk typu E/F) i ładowarkę pokładową 3.7kW. Lista wyposażenia jest na tyle obszerna, że długo by wymieniać.
Taki model to warta rozpatrzenia alternatywa dla wychodzącego z mody SUV-a, zwłaszcza dla rodzin. Wersja hybrydowa potrzebuje do setki 7,8 sekundy, a benzynowa nieco ponad 10 sek. Prędkość maksymalna dla obu wariantów wynosi odpowiednio 233 km/h i 210 km/h. To pozwala poruszać się po drogach bez żadnych problemów w każdej sytuacji.