Pierwsze elektryczne BMW przechodzi do historii
BMW produkując model i3, nie spodziewało się, że będzie to sukces marki wśród samochodów elektrycznych na miarę Nissana Leafa. Ten nieco dziwaczny niewielki elektryk stał się drugim najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie.
Od początku produkcji minęło prawie 10 lat i wszystko wskazuje na to, że produkcja i3 właśnie się kończy. Do tej pory na świecie porusza się ponad 220 000 egzemplarzy BMW i3, a w październiku 2020 wyprodukowano dla klienta specjalną wersję 200 000 egzemplarza.
Teraz model przechodzi do elektrycznej historii marki, a marka użyje oznaczenia i3 dla nowego sedana serii 3. Małego elektryka zastąpi zaś niewielki crossover iX1.
Fabryka w Lipsku zakończy produkcję modelu i3 w lipcu
Niemiecki producent według informacji Insideevs i BMW Australia zaprzestanie produkcji i3 w swojej fabryce w Lipsku w lipcu tego roku.
Producent sporo się natrudził przy produkcji elektryka. BMW i3 jest trudne w procesie produkcji ze względu na szerokie zastosowanie włókna węglowego wzmocnionego polimerem i aluminium w korpusie. Ponadto serwis elektryka nie należy do najtańszych.
Ostatnio niemiecki producent zaktualizował model i oferuje większą pojemność i zasięg akumulatorów. Ofertę poszerzono nawet o bardziej sportową wersję i3S od 2018 r.
Najmniejszego elektryka zastąpi crossover X1 nowej generacji, zbudowany na tej samej platformie FAAR. Trafi do produkcji w Chinach, skąd trafi we wszystkie zakątki świata, podobnie jak większy iX3. Debiut większego elektrycznego crossovera ma nastąpić w ciągu dwóch najbliższych lat.