Zbadają technologię Autopilota w Tesli Model S, X, 3 oraz Y
Jak informuje Reuters, amerykańskie organy nadzoru bezpieczeństwa motoryzacyjnego oficjalnie wszczęły dochodzenie w sprawie wypadków, do jakich dochodziło od stycznia 2018 r.
We wszystkich 11 zdarzeniach samochody Tesli trafiły na sytuacje, w których na drodze udzielano pierwszej pomocy poszkodowanym. We wszystkich przypadkach Tesla doprowadzała do kolizji z pojazdami służb ratownictwa. W rezultacie na skutek tych zdarzeń 17 osób zostało poszkodowanych a jedna zmarła.
Amerykańskie NHTSA wini za zaistniałe sytuacje system Autopilot Tesli i zaawansowane technologie wspomagania kierowcy. Badanie bezpieczeństwa obejmuje 765 tys. samochodów Tesli w USA.
W związku z tym specjaliści zbadają działanie technologii we wszystkich pojazdach Tesli – Model S, Model X, Model 3 i Model Y. Akcja obejmuje lata modelowe od 2014 do 2021 roku.
Zgodnie z oficjalnym dokumentem NHTSA:
Potwierdzono, że wszystkie pojazdy były pracowały w trybie autopilota lub z tempomatem kontrolą ruchu podczas zbliżania się do miejsc wypadków.
Do wypadków dochodziło w miejscach, gdzie na jezdni była ustawiona oświetlona tablica ze strzałkami, flary i stożki drogowe a samochody ratownictwa miały włączone światła ostrzegawcze.
Po raz kolejny NHTSA przygląda się technologii, jaką stworzył Elon Musk
To nie pierwszy raz, kiedy NHTSA przygląda się różnym awariom Tesli. Organizacja kierowała wieloma specjalnymi zespołami, które zajmowały się badaniem wypadków.
W sumie NHTSA przeanalizowała około 30 wypadków, w których od 2016 roku zginęło 10 osób. Podejrzewano, że systemu Autopilot Tesli lub inne funkcje wspomagania kierowcy mogły mieć w tym swój udział.
Oficjalne dochodzenie zagłębi się w funkcjonalność autopilota Tesli i powiązanych z nim systemów wspomagania kierowcy. Dokładniej mówiąc, przeanalizuje metody wykorzystywane przez pojazdy Tesli do monitorowania i wspomagania kierowców. Ponadto zbada sposób, w jaki systemy wymuszają zaangażowanie kierowcy po aktywacji Autopilota.
Amerykańska Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) w przeszłości sygnalizowała brak odpowiednich zabezpieczeń systemowych Tesli dla systemów wspomagania kierowcy. Według organizacji Autopilot miał swój udział w co najmniej trzech wypadkach ze skutkiem śmiertelnym od 2016 roku.