Imponujący EBRO S900 sięga po etykietę eko, napęd 4×4 i moc ponad 400 KM
Nowa propozycja hiszpańskiej marki EBRO, w którą chińskie Chery na nowo tchnęło życie, wchodzi na rynek z kolejnym, czwartym modelem w modnym segmencie. EBRO S900 to nie byle jaki SUV.
Starszy brat obecnego EBRO S800 to największy model marki, który nie ograniczy się do rywalizacji z KIA i MG. Wachlarz jego możliwości pozwoli na znacznie więcej, bo montowany w Hiszpanii samochód dostał wszystko, by zaatakować segment premium.
Ma moc, prezencję, napęd 4×4, mechanikę hybrydową, bardzo dobre wyposażenie i przewiezie nawet 7 pasażerów. Bez problemu może zmierzyć się z największymi SUV-ami oferowanymi na hiszpańskim rynku, choć wiadomo, że EBRO ma zamiar wyjechać za granicę. Przeanalizujmy zatem dostępne informacje na temat tego modelu.

Hiszpanie rozgrzewają rynek mocną ofertą 7-osobowego SUV-a na koniec 2025 roku
Chery miało świetny pomysł, by zainwestować w byłą fabrykę Nissana w barcelońskiej Zona Franca. Odrodzona marka EBRO, w którą Chińczycy zainwestowali, skutecznie zagrała na sentymentach Hiszpanów. Na koniec roku skutecznie podnosi ciśnienie konkurentom oferującym duże 7-osobowe SUV-y. EBRO S900 to międzynarodowy odpowiednik SUV-a, który właśnie zadebiutował na rynku brytyjskim: Chery Tiggo 9.
Jeśli chodzi o stylistykę, to nie odbiega ona od tej, którą prezentuje EBRO S800. Nowa propozycja ma podobne reflektory LED i osłonę chłodnicy, która jest jeszcze większa i ma drobny, chromowany wzór w kształcie diamentu dla podkreślenia prezencji. Jednak to nie stylizacja gra tu pierwsze skrzypce.
EBRO S900 sięga po napęd hybrydowy typu plug-in, więc oprócz tego, że będzie wydajny i pochwali się etykietą eko, to przejedzie bez paliwa 140 kilometrów. Łączny zasięg tego modelu po naładowaniu i zatankowaniu to 1050 km, a średnie zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze wynosi 6,88 litra na 100 km. Dodatkowo zelektryfikowany napęd łączący silnik spalinowy 1,5 l TGDI i 3 silniki elektryczne (dwa z przodu i jeden z tyłu) pozwala EBRO S900 osiągnąć moc łączną 425 KM.
Fakt, że rozwój marki napędzają najnowocześniejsze technologie Chery Group szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 71 kW pozwolą naładować akumulator o pojemności 34,46 kWh od 30% do 80% w około 18 minut. Zakup nowego SUV-a odrodzonej hiszpańskiej marki daje więc szereg korzyści- bez rezygnacji z osiągów. Jak wygląda kwestia relacji ceny i wyposażenia nowego EBRO S900?

Hiszpański SUV kładzie na stół luksus i technologie w cenie poniżej rywali
Jeśli wierzyć zagranicznym redakcjom, to po wejściu do kabiny EBRO S900 czuć segment premium. Wnętrze wykończono tak, by można było poczuć się komfortowo i przyjemnie. SUV, który przewozi 7 pasażerów, korzysta z konfiguracji siedzeń 2+3+2 i może się pochwalić zaawansowaną technologicznie kabiną.
Centralnym punktem kabiny jest ekran do obsługi systemu multimedialnego o przekątnej 15,6’cala. Połączono go z cyfrowym zestawem wskaźników, którego ekran ma przekątną 10,25’cala. SUV korzysta z szeregu funkcjonalności. Na przykład fotel kierowcy jest cyfrowy i połączony z siecią. Pojazd jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, posiada 8,8-calowy wyświetlacz przezierny (HUD). Całość napędza procesor Qualcomm Snapdragon najnowszej generacji, zapewniający pełne wrażenia multimedialne.
O przyjemne wrażenia podczas jazdy zadba systemem nagłośnienia firmy Sony z 14 głośnikami. Nie zapomniano o fotelach z funkcją masażu, podgrzewania i wentylacji, a nawet głośnikami w przednich zagłówkach. Wentylacja i ogrzewanie jest możliwe także w drugim rzędzie siedzeń. Ponadto klimatyzacja zostanie rozszerzona na trzeci rząd siedzeń i będzie oferować takie funkcje, jak tryb PET, którym dysponuje obecne w Polsce Jaecoo 5.
W efekcie EBRO nową 7-osobową hybrydą plug-in 4×4 o mocy 428 KM (580 Nm) może namieszać na hiszpańskim rynku. Pełna prezentacja tego modelu w Hiszpanii nastąpi pod koniec 2025 roku. Jeśli chodzi o cenę, to nie jest ona znana, ale mówimy o SUV-ie, który będzie kosztować powyżej 44 500 euro. Tyle bowiem trzeba zapłacić za nowe EBRO S800.