Tesla wstrzymuje produkcję w niemieckiej fabryce. Brakuje komponentów

Tesla zakończyła 2023 rok świetnym wynikiem. To zarówno na świecie jak i w Polsce. Wśród oferowanych modeli z napędem w 100% elektrycznym ma jednak coraz mocniejszych rywali. Chiński BYD był o krok do zgarnięcia głównej miejsca na podium. Teraz produkcyjny plan Tesli napotkał spory problem.

Tesla Giga Berlin
Podaj dalej

Fabryka Tesli w Grünheide przerwała produkcję samochodów

Producent samochodów elektrycznych Tesla musi w dużej mierze opierać się na komponentach dostarczanych do niemieckiej fabryki w Grünheide drogą morską. Teraz ze względu na zakłócenia łańcucha dostaw Tesla ma problem ze zdobyciem komponentów.

Źródłem problemu są ataki na statki na Morzu Czerwonym jemeńskich rebeliantów Houthi. Zmiana szlaków transportowych spowodowała lukę w łańcuchach dostaw. W efekcie Tesla zdecydowała się przerwać produkcję w niemieckiej fabryce na dwa tygodnie.

„Z powodu brakujących komponentów jesteśmy zatem zmuszeni zawiesić produkcję pojazdów w gigafabryce w Berlinie-Brandenburgii, z wyjątkiem kilku obszarów, w okresie od 29 stycznia do 11 lutego” – wyjaśniła firma. Produkcja ruszy w pełni dopiero 12 lutego.

Tesla produkuje swoje samochody w Niemczech od marca 2022 roku. Zatrudnia ok. 11 500 pracowników, w tym wielu Polaków. Amerykański gigant planuje podwoić produkcję w Grünheide z docelowych 500 tys. samochodów rocznie do miliona rocznie. Według informacji Automobilwoche obecnie produkuje się tam ponad 250 000 pojazdów rocznie. Czytaj także: Tesla już się nie śmieje? Chiński BYD nie tylko może z nią konkurować, ale jest teraz numerem jeden

Nie tylko Tesla ma problem w związku atakami rebeliantów Houthi

Nie tyko Tesla odczuwa negatywne skutki ataków rebeliantów Houthi. Kanał Sueski łączy Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym więc stanowi najkrótszą drogę morską między Azją a Europą. Nie jest jednak tajemnicą, że odkąd wybuchła wojna w Gazie między Izraelem a islamistycznym Hamasem, rebelianci Houthi w Jemenie wielokrotnie atakowali statki mające rzekome izraelskie powiązania na Morzu Czerwonym. W efekcie doszło już do 27 ataków na międzynarodowe statki handlowe.

„Konflikty zbrojne na Morzu Czerwonym i związane z nimi zmiany szlaków transportowych między Europą a Azją przez Przylądek Dobrej Nadziei również wpływają na produkcję w Grünheide” – informuje Tesla.

Taka sytuacja spowodowała, że duże przedsiębiorstwa żeglugowe starają się unikać tego ważnego szlaku handlowego. Jak każda objazdowa trasa, ta wiodąca wokół południowoafrykańskiego Przylądka Dobrej Nadziei zajmuje więcej czasu. Na takim obrocie sprawy traci nie tylko Tesla, ale także inni producenci i przedsiębiorstwa handlowe. Dotknie to więcej firm oraz innych produktów, których może znów zacząć brakować. W związku z tym należy spodziewać się także podwyżek cen
Co ważne, taka sytuacja ma wpływ także na ciągłość i czas dostawy ropy naftowej do Europy. CZYTAJ TAKŻE:  BYD z imponującym wzrostem sprzedaży samochodów, a Tesla z imponującym wynikiem za 2023 rok. Kto wygrał?

Przeczytaj również