Ten samochód popularnej w Polsce marki stał się kurą znoszącą złote jajka. Miesiąc w miesiąc świetnie się sprzedaje

Bywa, że producentom uda się zrobić na tyle dobry samochód, że pobije pod względem sprzedaży ich znane od wielu lat sprzedażowe hity. Tak jest w przypadku Nissana, bo pierwszym modelem, z jakim go skojarzysz, będzie Qashqai. To nie on jednak jest tym modelem, dzięki któremu na twarzach Japończyków widać dziś szeroki uśmiech.

samochod elektryczny nissan leaf
Podaj dalej

Leaf bije kolejne rekordy sprzedaży w Europie

Nissan Quashqai przez wiele lat królował w grupie uniwersalnych SUV-ów, jakie można było kupić w Europie. Stanowił świetną alternatywę dla marek premium takich jak BMW, Audi czy Mercedes. Jest więcej niż prawdą, że sprzedaż tego modelu ostatnio spadła w przeciwieństwie do oferowanych przez konkurencję droższych odpowiedników. W efekcie nie jest najlepiej sprzedającym się modelem Nissana.

Jego miejsce zajął kompaktowy elektryczny Leaf, który jest jednym z preferowanych w swoim segmencie samochodów. Na takie obecnie stawia większość konkurencyjnych marek. Nissan wprowadził ten model do swojej oferty w 2017 roku, a rok później rozpoczęto sprzedaż. Od tego czasu wiele się zmieniło, bo obecnie samochody elektryczne zwiększają swój udział w rynku. Elektryczny Leaf znalazł na nim swoje miejsce i stał się najlepszą bronią Nissana na rywali w całej Europie.

samochod elektryczny nissan leaf
foto: Nissan

Samochód sprzedaje się jak ciepłe bułeczki – wyprodukowano już 250 000 egzemplarzy

Samochód elektryczny nie jest jeszcze tak popularny, jak jego spalinowy odpowiednik, ale już dziś może stanowić o przyszłości marki. Japończycy ogłosili z dumą, że w ich fabryce w Anglii wyprodukowano 250 000 egzemplarzy Leafa.

Wraz z wyprodukowaniem 250-tysięcznego Nissana LEAF osiągnęliśmy niezwykły kamień milowy, który świadczy o doświadczeniu w produkcji pojazdów elektrycznych w naszej fabryce w ciągu ostatniej dekady-  powiedział Alan Johnson, wiceprezes ds. produkcji w zakładzie w Sunderland.

W 2024 roku zobaczymy jego następcę, ale do tego czasu Leaf jest świetną propozycją biorąc pod uwagę znakomity stosunek jakości do ceny. W miesiąc po miesiącu znajduje klientów i przynosi dochody Japończykom. Sprzedawany w Polsce w trzech wersjach: acenta, n-connecta i tekna, startuje z kwotą zakupu 155 900 zł.

W tej pierwszej w standardzie kierowca otrzymuje m.in.inteligentny tempomat, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu oraz kierownicę, kamerę cofania, system audio z CarPlay i Android Auto. Samochód można kupić z jednym z dwóch silników: o mocy 150 KM albo 217 KM. Zasięg to w przypadku mocniejszej wersji 385 km.

NIE PRZEGAP

https://wrc.net.pl/mh-taki-samochod-to-oszczednosc-na-paliwie-nawet-1200-zl-rocznie-decyduje-o-tym-jeden-kluczowy-element

To prawdziwa promocja na koniec roku. Nowy samochód, lepiej niż dobrze wyposażony za mniej niż 61 000 zł

 

Przeczytaj również