Ten kompakt to nie SUV, ale kierowcy i tak ustawiają się w kolejce. Dostają to wszystko za niewielkie pieniądze

Rok 2023 to sukces sprzedażowy marki, która do tej pory choć widoczna na rynku nie kojarzyła się z podium. SUV z jej logo oprócz designu wyróżnia się na rynku cenowo. Tego typu samochody wciąć są chętnie wybieraną opcją. Nawet te kompaktowe o niewielkich rozmiarach. Nie dziwi zatem rosnąca popularność modeli z francuskim rodowodem.

nie suv a hit na rynku elektryków peugeot e-206
Podaj dalej

Kompaktowy i nie SUV, a z imponującą liczbą zainteresowanych zakupem

Rok 2023 to zdecydowanie niezwykły sukces modelu Peugeot 2008. Ten kompaktowy SUV znalazł się w czołówce chętnie kupowanych. To świetny wynik biorąc pod uwagę, fakt, że nie kosztuje tyle, ile jego jedyni konkurenci, czyli Dacia Sandero i Seat Arona. Dobra cena, stawiająca Peugeot 2008 w gronie jednych z najtańszych w swojej kategorii i wyposażenie, zadecydowały o tym, że klienci ruszyli do salonów.

Nie jest tajemnicą, że także wersja elektryczna tego SUV-a ma coraz więcej fanów. Co dla kierowców, który nie potrzebują takiego samochodu do miasta? Czytaj także: Taki nowy SUV to teraz więcej niż okazja. Wielu jest zaskoczonych, że wyda mniej niż 65000 zł.

Peugeot 208 to typowy samochód miejski, który w wersji benzynowej dysponuje mocą 100 KM. To wystarczająco jak na samochód do miasta, którego zużycie paliwa, jak deklaruje producent to 5,4 l/100 km. Taki nowy samochód, to dziś wydatek nieco ponad 82 tys. zł uwzględniając rabat ponad 10 tys. zł. Co, gdy porozmawiamy o alternatywie elektrycznej?

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez PEUGEOT POLSKA (@peugeotpolska)

Taki nie SUV potrzebuje zaledwie 30 minut, aby uzyskać 80% baterii

Model w wariancie elektrycznym to świetna propozycja dla tych, którzy chcą mieć już alternatywę elektryczną w garażu. Taka opcja plus samochód spalinowy to coraz częściej wybierana opcja. Pozwala na tani i zrównoważony transport w mieście. Elektryk to też duża oszczędność czasu. Pojedzie za darmo bus pasami, a na płatnych parkingach nie wydaje się na niego ani grosza. Przeszkodą bywa zaś często cena zakupu samochodu.

W przypadku wersji elektrycznej taki samochód to wydatek 151 905 zł. Co nie znaczy, że można mieć go taniej, ze zniżką. Taka wynosi nawet 27 000 zł z rządową dopłatą na elektryka. Wersja podstawowa o mocy 136 KM Peugeot e-208 oferuje więcej niż dobre wyposażenie. W rezultacie kierowca, płacąc 124 tys. zł ma do dyspozycji m.in.:
-lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie,
-reflektory przednie PEUGEOT ECO LED TECHNOLOGY + czujnik zmierzchu i deszczu
-6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
– automatyczna klimatyzacja
-VisioPark1
-czujniki parkowania z tyłu + kamera cofania Visiopark 1 HD 180 z funkcją rzutowania z góry
-multimedialny kolorowy ekran dotykowy 7”, Bluetooth, 2 gniazda USB 1x typu A, 1x typu C
-Mirror Screen (Apple CarPlay™ / Android Auto™)
– kierownicę wielofunkcyjną pokryta skórą.

nie suv a hit na rynku elektryków peugeot e-206 wn
Peugeot

W ofertach dealerów nie brakuje dodatkowych zniżek

Peugeot e-208 nie musi wcale kosztować 124 tys. zł. W ofertach dealerów nie brakuje samochodów w wersji Allure za nieco ponad 145 tys. Wybierając taki samochód dostępny od ręki i uwzględniając rządową dopłatę w kwocie maksymalnej, to wydamy na taki nowiutki samochód 118 tys. zł.

To niewiele, jeśli mamy w perspektywie do 362 km zasięgu bez grama paliwa i doładowanie do 80% szybką ładowarką w czasie 32 minut. Nie trzeba dodawać, że to najlepszy wynik w gamie tanich elektryków dostępnych w Polsce. Prędkość maksymalna 150 km/h sprawnie poruszać się nim po mieście i między miastami. To również dlatego, że prędkość 50 km/h osiąga w czasie 2,9 sekundy.

Aplikacja producenta MyPeugeot pozwala zaprogramować ładowanie samochodu i cieszyć się maksymalnym zasięgiem, bez względu na warunki pogodowe. Dzięki aplikacji kierowcy nie tylko monitorują zużycie energii w czasie rzeczywistym, ale postępy w ładowaniu baterii.

Zakup elektryka do miasta to oszczędność czasu i pieniędzy. Nie ma potrzeby częstego odwiedzania serwisów. Nie trzeba bowiem kontrolować i wymieniać oleju i filtrów. Układy wydechowego również nie trzeba sprawdzać. Ponadto wiele pozostałych elementów zużywa się wolniej, a badania techniczne są mnie skomplikowane niż w przypadku modeli spalinowych.

Przeczytaj również