Przestronny SUV dla rodzin z hardcorową technologią
Xpeng Motors wypuściło nowego średniej wielkości SUV-a G7 z funkcjonalnościami, które zrobią wrażenie nwet na inżynierach Tesli. Mierzący 4892 mm samochód z rozstawem osi 2890 mm stylem nawiązuje do niedawno prezentowanego hatchbacka P7. Korzysta z reflektorów o tylnych świateł o podobnym kształcie. Korzysta również z chowanych klamek i oferuje szklany dach
Wnętrze Xpeng G7 wyposażono w ogromny płaski 15,6-calowy ekran systemu multimedialnego. Próżno w nim szukać tradycyjnego panelu instrumentów. Każdy szczegół wyposażenia SUV-a to synonim luksusu. Podłokietnik w drzwiach wykonano z prawdziwego drewna, trójwymiarowa pływającą wyspa centralna oferuje chłodzone bezprzewodowe ładowarki. Darmowa moc dla smartfonów jest dostępna także w tylnym rzędzie ukryta w środkowym podłokietniku.
Tylny ekran rozrywkowy zapewni rozrywkę w dowolnym czasie, a 9-calowe lusterko wsteczne do strumieniowego przesyłania multimediów w wysokiej rozdzielczości 1080P, zawsze zapewnia wyraźny widok z tyłu. Składany mały stolik to kolejny gadżet, który przyda się pasażerom tylnej kanapy G7. To jednak nie luksusowe wyposażenie i materiały robią tu największe wrażenie.

Xpeng G7 to SUV, który miażdży konkurencję sztuczną inteligencją Turing AI
Chiński producent wyposażył swojego nowego SUV-a w sztuczną inteligencję. G7 otrzymał samodzielnie opracowany chip Turing AI, który odpowiada trzem chipom Orin-X. Dzięki temu G7 miażdży efektywną mocą obliczeniową 2200Tops i zapewnia rewolucyjne wrażenia z inteligentnej jazdy.
Jak zapowiada Xpeng, nowy G7 dzięki mocy AI ewoluuje od narzędzia do „partnera, który cię rozumie”. Wyprzedzając oczekiwaną moc arytmetyczną oczekiwaną w ciągu najbliższych 5 lat, Xpeng G7 zakończy „erę pseudo-wysokiego rzędu inteligentnego wspomagania jazdy” i przedefiniuje postrzeganie inteligentnej jazdy.
Nowy G7 to pierwszy w branży inteligentny model, który osiąga skok poznawczy. Xpeng Motors wprowadza branżę w „erę Ultra” inteligentnego wspomagania jazdy. Percepcja kamery ewoluowała od „percepcji obrazu” do „ciągłej percepcji wizualnej”. Umożliwia inteligentnemu wspomaganiu jazdy „obserwowanie” świata dokładniej i kompleksowo. Duża moc obliczeniowa, 40-rdzeniowego procesora może nie tylko znacznie zwiększyć możliwości samochodu, ale również znacznie zwiększy jego bezpieczeństwo. Wyświetlacz Head-Up „Light Chasing Panoramic” w Xpeng G7 w niczym nie przypomina nam znanych. To pierwszy w branży wyświetlacz z funkcją ostrzegania o warunkach pogodowych. Na przykład o opadach deszczu lub mgle, który pozwala jednocześnie wyraźnie widzieć nawet podczas ulewnego deszczu.
Wersje Xpeng Max i Ultra trafią na chiński rynek równocześnie, by promować popularyzację zaawansowanych inteligentnych systemów wspomagania jazdy w Chinach. Europejskim markom ten skok technologiczny wysoko podnosi poprzeczkę. Xpeng Motors wkroczyło bowiem w erę samochodów tworzonych przy użyciu sztucznej inteligencji, a nie oprogramowania. Ile trzeba zapłacić za inteligentnego Xpeng G7?

Technologiczny Xpeng G7 trafia do cenników w dwóch wersjach
Xpeng proponuje klientom dwie konfiguracje G7 i każda oferuje zasięg 702 km (CLTC). Wersja Max korzysta z 2 chipów Orin-X, a G7 Ultra ma 3 chipy Turing AI. Obie wersje będą ewoluować i przechodzić proces udoskonalania. Ile trzeba wydać na taki pojazd?
Pierwszy na świecie samochód AI z imponującą mocą obliczeniową można już rezerwować. Cena G7 w przedsprzedaży wynosi 235 800 juanów. To stanowi odpowiednio kwotę ok.122 000 zł.
Rodzinny samochód, którego całkowita powierzchnia wewnątrz to 4,47 m³, czyli więcej niż w Modelu Y oferuje 39 praktycznych schowków. W konfiguracji SUV-a uwzględniono także fotele Cloud-Sense nowej generacji pokryte skórą Nappa. Cztery siedzenia są w pełni wyposażone w wentylację, ogrzewanie, masaż i regulację elektryczną. Możliwy jest także pierwszy w branży masaż akupresurowy.
Jeśli chodzi o moc, to nowy SUV Xpeng ma napęd na tylne koła z pojedynczym silnikiem o maksymalnej mocy silnika 218 kW (299 KM). Wyposażony w akumulator LFP G7 pojedzie z maksymalną prędkością 202 km/h. Rodzinny samochód, którego motto brzmi „Hardcore Technology + Technology Comfort” i łączy w sobie osiem wiodących na świecie technologii byłyby ciężkim rywalem nie tylko dla Tesli, jeśli trafi do Europy.




