Nowa hybrydowa Toyota Aygo X będzie płynąć na fali popularności
Odświeżona Toyota Aygo X jest już gotowa na debiut. To jeden z najbardziej przystępnych cenowo modeli japońskiej marki. To dlatego, że plasuje się w przedziale cenowym zbliżonym do Dacii. Teraz gdy znamy jego pierwszą cenę w Europie, wiemy, że ten mały miejski samochód w estetyce mikro-SUV-a będzie przebojem. Dacię weźmie na przekąskę po drodze na szczyt. Wielkim atutem, który do tego wykorzysta, będzie rzecz jasna napęd hybrydowy.
Zapowiedziana w polskim katalogu nowa Toyota Aygo X dostaje wszystko, by kontynuować swoją znakomitą passę. Oparta na platformie TNGA-B zachowuje swoją kompaktową konstrukcję. Jeśli chodzi o specyfikację i wymiary to mierzy teraz 3,77 m długości i wyróżnia się nową, bardziej dynamiczną osłoną chłodnicy. Zaktualizowano również reflektory oraz maskę, która teraz nadaje Aygo bardziej agresywny wygląd. Wisienką na torcie odnowionej, najmniejszej Toyoty są 18-calowe felgi aluminiowe oraz nieodłączny element stylizacji w postaci dwukolorowego nadwozia.
Biorąc pod uwagę długość Aygo X, jego wagę, bardzo mały promień skrętu i bagażnik o pojemności 230 litrów, to jest to model w sam raz do codziennego użytku. Doskonale wpisuje się w potrzeby klientów. Ponadto poza tym, że wykorzysta mocne argumenty w postaci niezawodności i niskich kosztów utrzymania, to zachowa atrakcyjną cenę.

Dla nowej Toyoty Aygo X w cenie poniżej 84 000 zł Dacia będzie przekąską
Odnowione Aygo X Japończyków z etykietą eko i zoptymalizowanym zużyciem paliwa będzie bezproblemowym samochodem. Na stałe wpisał się w katalog marki dzięki niezawodności i niskim kosztom utrzymania.
Zwrotna, łatwa do zaparkowania Toyota stawia na wydajność, wykorzystując prosty mechanizm o sprawdzonej trwałości. Doskonale znany silnik wolnossący o pojemności 1500 cm3 z układem hybrydowym generuje moc 116 KM i współpracuje z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów e-CVT. Taka specyfikacja pozwala na więcej niż zadowalające osiągi nowego Aygo X. Samochód, który zużywa 3,7 l/100 km przyspiesza do setki w czasie 9,2 sekundy. Jednocześnie ten mikro-SUV osiąga prędkość maksymalną 172 km/h, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje mu 7,4 sekundy.
To solidne argumenty przeciwko nowszym modelom. Zwłaszcza że w kabinie japońskiego hitu uwzględniono znajomy panel wskaźników z przekątną 7 cali, a standardowe wyposażenie obejmuje m.in.:
– 9’ calowy ekran multimedialny,
– światła do jazdy dziennej LED,
– dwa porty USB-C,
– elektryczny hamulec postojowy,
– automatyczną klimatyzację,
– kamerę cofania.
Jeśli uwzględnimy, że cennik zaczyna się poniżej 84 000 zł, to japońska nowość ma solidne podstawy, by położyć na deski swoich rywali. Samochód dostał już pierwsze oferty w Grecji i Hiszpanii, gdzie zaczyna się w cennikach odpowiednio od 19 670 euro i 19 100 euro. Do wyboru w 4 poziomach wyposażenia w tym GR Sport w cenie 26 590 euro jest racjonalną propozycją dla osób poszukujących ekonomicznego i funkcjonalnego pojazdu.

Podsumowanie
Nowe Aygo X, które szykuje się na polski debiut z elementami wyposażenia, które nie są powszechne w tym przedziale cenowym i estetyką crossovera wygrywa wyrazistym wizerunkiem w porównaniu z innymi, bardziej konwencjonalnymi pojazdami miejskimi.
Po odświeżeniu konkurencyjny na rynku koncentruje się na praktycznych i ekonomicznych rozwiązaniach. Ma solidne argumenty w postaci dostępnych w standardzie systemów bezpieczeństwa czynnego, które nie są powszechne w proponowanym przedziale cenowym. W rezultacie nowe kompaktowe Aygo X z bogatym wyposażeniem zje Dacię na przystawkę, koncentrując się na praktycznych i ekonomicznych rozwiązaniach.
