Japoński SUV jest jak Toyota- w sam raz dla oszczędnych
Poszukujący solidności i wydajności Toyoty znajdą dobrą alternatywę dla jej miejskiego SUV-a w salonach Suzuki. Ta japońska marka od lat cieszy się dobrą renomą i jeśli chodzi o modny segment pojazdów ma w swoim katalogu kultowy model. Odnowiony oferuje osiągi, wydajność i pożądaną mechanikę w bardzo przystępnej cenie.
Nowe Suzuki Vitara SUV pod względem gabarytów pozostaje idealnym kompaktowym SUV-em zarówno do miasta, jak i w teren. Ponadto oferta mechaniczna uwzględnia warianty w sam raz dla oszczędnych. Kultowy SUV odzwierciedla praktyczne podejście Japończyków, bo takie są materiały zastosowane w kabinie i przestrzeń dla pasażerów. Nawet Ci o wzroście pow. 180 cm, nie muszą się martwić wystarczającą ilością miejsca nad głową i na kolana.
Ważną informacją w tym kontekście jest to, że teraz uznana japońska marka oferuje swój hit w segmencie SUV-ów w bardzo przystępnej cenie. Jeśli budżet jest ograniczony, a fajerwerki technologiczne nie są priorytetem, to czterocyfrowa zniżka skusi tych, którzy skupiają się nad tym, jak SUV zachowuje się na drodze.

Suzuki Vitara z napędem 4×4 oszczędza względem Toyoty 4 600 zł
Wielu zarzuca Suzuki Vitara, że oferuje nieco przestarzały wygląd deski rozdzielczej i kierownicy. Podczas gdy konkurencja oferuje cyfrowe cuda, to japoński SUV skupia się na drodze i funkcjonalności.
Cyfrowy wyświetlacz w połączeniu z elementami analogowymi jest funkcjonalny, ale nie bajerancki. W efekcie doskonale komponuje się z surową stylistyką nadwozia Suzuki Vitara. Ci, którzy go kupują, zdecydowanie skupiają się nad tym, jak się prowadzi i ile oszczędza dzięki wydajności. Jeśli chodzi o tę drugą kwestię, to promocyjny cennik obejmuje obie wersje mechaniczne SUV-a: mild Hybrid i DualJet Hybrid.
Vitara 1,5 DualJet Hybrid to najnowsza wersja silnikowa. Japoński SUV dzięki niej jest jeszcze bardziej „eko” i zdecydowanie przyjazny dla portfeli właścicieli. Minusem tego rozwiązania jest mniejsza dynamika i mniejszy bagażnik. Wielu stawia zatem na oszczędny wariant MHEV, który można kupić nawet z napędem na cztery koła.
Jeśli taki przy ograniczonym budżecie napęd 4×4 jest marzeniem, to warto wiedzieć, że taka Vitara to teraz wydatek 118 100 zł lub 128 100 zł. To w zależności od wersji wyposażenia. W tej cenie próżno szukać takiego wariantu napędu u konkurencyjnej Toyoty Yaris Cross o podobnych gabarytach. Spójrzmy zatem na wyposażenie jednego z liderów niezawodności w segmencie miejskich SUV-ów.

Z etykietą eko jak Toyota Suzuki Vitara to bardzo solidna i praktyczna opcja
Prawdą jest, że kultowy SUV Suzuki nie jest zorientowany na sportowe osiągi. To opcja w jest w sam raz dla rodzin i poszukujących wygodnego samochodu i pod względem ekonomicznym jest świetną propozycją.
Gamę modelu podzielono na dwa poziomy wyposażenia: Premium, Premium Plus, Elegance, Elegance Sun. W wersji MHEV Vitary nie mamy wyjątkowych osiągów, ale oprócz solidności i oszczędności mamy dobre wyposażenie. Poziom Premium w cenie 99 100 zł ma między innymi na liście funkcjonalności takie pozycje jak:
– 17″ calowe felgi aluminiowe,
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
– automatyczna klimatyzacja,
– kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny 4,2″,
– Hill Hold Control (wsp. ruszania na wzniesieniu),
– system multimedialny z ekranem dotykowym 9” z funkcją nawigacji,
– pakiet usług Suzuki Connect,
– lusterko wsteczne z manualną regulacją dzień/noc,
– kamera cofania (tył pojazdu, obraz w kolorze),
– kierownica z przyciskami sterowania radiem i zestawem głośnomówiącym,
– komunikacja bezprzewodowa Bluetooth,
– tylne czujniki parkowania i szereg systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy.
Jeśli chodzi o osiągi, to w wersji MHEV Vitary trudno, by były wyjątkowe. Ten średniej wielkości SUV-a przyspiesza do setki w około 10,2 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. To jednak całkiem przyzwoite osiągi, biorąc pod uwagę, że mówimy o rodzinnym SUV-ie. Pod względem ekonomicznym to świetny wybór. Obiecywane przez producenta zużycie 5,4 l/100 km w rzeczywistości kształtuje się rzecz jasna w zależności od stylu jazdy i warunków podróżowania. W testach nie wykazywano jednak większych poziomów jak 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

Podsumowanie
Na Vitarę MHEV z napędem na cztery koła nie wydamy ogromnych pieniędzy. To teraz wydatek 118 100 lub 128 100 zł w zależności, który z dwóch poziomów wyposażenia nas interesuje. Vitara w wersji mechanicznej 1.5 DualJet Hybrid 4WD skojarzona wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów to wydatek 129 100 lub 144 100 zł. To bardzo dobra cena, jak na samochód, który pozwala na jazdę tylko z napędem elektrycznym.
Obie opcje hybrydowe skojarzono z zaawansowanym napędem AllGrip Select, który wyróżnia model na tle konkurencji. Toyota w takiej wersji wymaga większych pieniędzy, więc jeśli bagażnik o poj. 375 l w standardowej konfiguracji (do 1120 litrów), jest wystarczający, to warto rozważyć solidnego konkurenta modeli MG ZS, Dacii Duster, czy Forda Puma. Dobrze wyposażony, w dobrej cenie jest ekonomicznym mądrym wyborem, jak Toyota. Niczego nie brakuje, nawet niskich kosztów utrzymania.