Ta tania marka będzie hitem w Polsce. Test 160 tys. kilometrów wyjaśnia, dlaczego Dacia ma z nią problem w Europie

Na rynku w Europie przybywa nowych niedrogich modeli, które w Polsce są mało znane. Na razie w tej klasie króluje w kraju Dacia, ale to się jednak zmieni. Tani SUV od MG będzie do kupienia także w naszym kraju. Jego prezentacji doczekamy się jeszcze w tym roku. Wiadomo, że nic nie stanowi lepszego dowodu na niezawodność niż setki tysięcy pokonanych kilometrów np. w ramach pracy w służbie drogowej. Jak pod tym względem radzi sobie MG5 od chińskiego giganta SAIC?

Dacia zyska w Polsce rywala MG jakość test
Podaj dalej

Elektryczny MG5 – czy taki samochód wart jest zainteresowania?

Nie jest tajemnicą, że każdy samochód służbowy pokonuje rocznie więcej kilometrów, niż ten użytkowany w domu. Zwłaszcza jeśli służy innym jako pomoc, gdy utkną na drodze. Tak jest w przypadku elektrycznego SUV-a MG5, który przez dwa lata pokonał dystans ponad 160 tys. kilometrów.

Wykorzystywanie do tego celu samochodu elektrycznego to prawdopodobnie ostatnie co przyjdzie nam do głowy. Prezentowane poniżej kombi jednak okazało się oszczędne i nie wymagało wkładu finansowego, a to podstawa, jeśli chodzi o pojazd w tak ważnej misji. Niejeden pick-up może mu pozazdrościć – przynajmniej pod względem mechanicznym.

Rzecz jasna ten konkretny samochód przeszedł nieco przeróbek, by móc pełnić swoją funkcję. Przestrzeń tylnych foteli i bagażnika zaadaptowano, by móc przewozić niezbędny sprzęt i części do napraw samochodów. Czy taki elektryczny chiński samochód daje radę, jako „wół roboczy”? Czy po takim dystansie znajduje potwierdzenie teza o słabej jakości użytych materiałów?

W przypadku jakichkolwiek samochodów warto jest przedkładać wieloletnie doświadczenia kierowców, ponad suche opinie. Jeśli chodzi o te wykonane w Chinach, zwykło się mówić, że są tanie i nie wytrzymują długo.

MG5 popularne jak Dacia test 160 tys km
Jak wygląda MG5 po 160 tys. km intensywnego użytkowania? zajrzyj na kanał James and Kate – The EV Team

Czy trzeba się martwić degradacją baterii po takim dystansie?

Przejechanie nieco ponad 160 000 tys. kilometrów w ciągu dwóch lat to dużo w przypadku każdego samochodu. Dla elektrycznego MG5 to zaś wystarczająco, by móc wyciągnąć wnioski w zakresie stopnia degradacji akumulatora, kosztów eksploatacji i ewentualnych awarii.

Samochód, który na co dzień do pracy wykorzystują prowadzący kanał na YouTube, James and Kate -EV Team, wyprodukowano w Chinach i sprzedaje się w Wielkiej Brytanii w całkiem atrakcyjnej cenie. Prezentowana wersja MG5 to ta sprzed faceliftingu i dysponowała w chwili zakupu prawdopodobnie akumulatorem o pojemności 52,5 kWh i zasięgiem ponad 400 km.

Po dwóch latach użytkowania akumulator stracił 6% swojej pojemności z powodu degradacji. To przekłada się na zasięg około 23 km. Elementy mechaniczne nie wykazują oznak starzenia. Klocki hamulcowe, także nie wykazują większych oznak zużycia. Jeśli chodzi o wnętrze, to ze względu na specyfikę wykorzystywania samochodu nieco poddały się plastiki, na których widać rysy. Fotele zabezpieczone pokrowcami pod spodem wyglądają niemal jak nowe.

W samochodzie kilka razy wymieniano opony, a to w zasadzie norma dla każdego samochodu intensywnie użytkowanego na drogach. W rezultacie można stwierdzić, że jak na „roboczy” samochód chińskie elektryczne kombi nieźle się spisuje. MG 5, które doczekało się już kolejnej nowoczesnej odsłony z pewnością nie pasuje do przekonania, że wyprodukowane w Chinach samochody odstają od tych oferowanych w Europie.

MG 5 test po 2 latach użytkowania
MG5 po 2 latach intensywnego użytkowania

Dacia będzie miała godnego rywala – MG Motors jeszcze w tym roku w Polsce

Marka MG Motors należy do chińskiego gigant SAIC, z którym współpracuje m.in marka premium Audi, zawita także do Polski. To oznacza, że Dacia zyska mocnego rywala również w naszym kraju. Wśród oferowanych przez chińskiego producenta samochodów są pojazdy elektryczne i hybrydowe. Dacia ma swojej ofercie tylko jeden model elektryczny, który wymaga jeszcze dopracowania.

Hitem w Europie jest SUV MG ZS oraz MG4. Oprócz nich w ofercie są jeszcze wspomniane powyżej MG5 oraz MG HS. Samochody marki w wielu krajach stały się numerem jeden i tym samym odebrały klientów europejskiej Dacii. Klienci chętnie odwiedzają jej salony ze względu na atrakcyjną cenę, która jeszcze przed uwzględnieniem dopłat pozostaje w świetnej relacji do wyposażenia.

W Polsce na zakup wybranego modelu także będzie można wykorzystać rządowe dofinansowanie z programuMój elektryk. Nie wiadomo, na jakim pułapie znajdą się ceny w porównaniu do tych, jakie oferowane są we Włoszech, Niemczech czy Hiszpanii. Nie będziemy jednak długo czekać na taką informację. O premierze marki w Polsce i salonach, które będą ją oferować, poinformujemy w przyszłym tygodniu.

MG5 lepsze niż Dacia? test użytkownika

Przeczytaj również