Odnowiony król Forda jest jeszcze lepszym SUV-em za mniej
Nie jest tajemnicą, że Ford Kuga od lat jest preferowanym modelem w całej Europie w niezwykle konkurencyjnym segmencie SUV-ów średniej wielkości. Teraz dzięki odnowieniu modelu Ford nie musi się martwić, że jego model zboczy z udanego kursu.
Nowa Kuga wyróżnia się nowym, bardziej muskularnym projektem przodu oraz nową ostrzejszą stylistyką osłony chłodnicy. Uwagę przykuwa także listwa świetlna LED, która biegnie przez całą szerokość i łączy się z nowymi, w pełni diodowymi reflektorami.
Premierowe wydanie SUV-a otrzymuje nowe felgi aluminiowe oraz interesujący kolor lakieru Bursting Green w standardzie. To jednak nie najważniejsze zmiany, jakie zaszły w modelu. Amerykański producent nie tylko podkreślił nową osobowość SUV’a, ale zafundował mu wiele opcji, jeśli chodzi o mechanikę i technologie.
Nowa Kuga jest dostępna w ofercie w pięciu wersjach: Titanium, ST-Line, ST-Line X, Active i Active X. Każdą z nich zaprojektowano z myślą o potrzebach i wymaganiach większej ilości klientów. Wiadomo, że wśród chętnych na zakup SUV-a nie brakuje tych, którzy preferują luksus podróżowania albo cenią sobie nieco bardziej sportowe doznania. Dla tych pierwszych dobrą opcją będzie np. wersja Active o zwiększonym prześwicie, która lepiej się sprawdzi w terenie.
Najnowocześniejsza technologia już od 145 010 zł
Odnowiony SUV Forda z okazji debiutu oferowany jest z rabatem. Zgodnie z ofertą producenta Kuga startuje z ceną 145 010 zł. Najmniej zapłacimy za wersję Titanium z silnikiem 1.5 ECOBOOST (150 KM), który współpracuje z manualną skrzynią biegów. Rabat na taką konfigurację wynosi teraz 14 000 zł.
Ford przeprowadził hojną odnowę, dlatego nowa Kuga jest oferowana z dwiema zelektryfikowanymi wersjami Plug-In Hybrid i Hybrid. Jeśli chodzi o tę pierwszą, to 2,5-litrowy silnik benzynowy Forda, współpracuje z silnikiem elektrycznym, generując łączną moc 243 koni mechanicznych. Akumulator o pojemności 14,4 kWh zapewnia zasięg od 60 do 69 km na napędzie elektrycznym. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wyniesie ono od 0,9 do 1,2 l/100 km (w cyklu WLTP).
Kuga Hybrid niewymagająca wtyczki dostępna jest z napędem na przednie koła lub z napędem na wszystkie koła. Generują one moc 180 KM (FWD) i 183 KM (AWD) i charakteryzują się doskonałymi osiągami. Jeśli chodzi o zużycie, nowa Kuga Hybrid według producenta nie potrzebuje więcej niż 5,3-6,4 l/100 km i pokona na pełnym zbiorniku 900 kilometrów. Ponadto zaawansowany system hybrydowy w mieście może zaoferować aż do 64% jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Ford postarał się także o to, by zarówno nowa Kuga Plug-In Hybrid, jak i Kuga Hybrid skorzystały z ulepszonej automatycznej skrzyni biegów CVT oraz oferowały najlepszą w swojej klasie zdolność uciągu zwiększoną o 30% ( 2100 kg).
Odnowiony SUV pozostanie w czołówce preferencji zakupowych
Wnętrze popularnego SUV-a także doczekało się zmian. Teraz oprócz tego, że jest bardziej stylowe i nowoczesne, to także możliwość aranżacji przestrzeni ładunkowej. Dzięki przesuwanej tylnej kanapie osiąga ona 553 litrów.
Odnowiony Ford Kuga oferuje także najnowsze technologie, które czuwają nad komfortem i bezpieczeństwem podróżowania.
Oprócz systemów wspomagania kierowcy w pakiecie Driver’s Assistance Pack SUV wykorzystuje flagowy system komunikacji i rozrywki Forda SYNC 4 z dwukrotnie większą moc obliczeniową niż system SYNC 3. Kierowca obsługuje go za pośrednictwem standardowego, kolorowego ekranu dotykowego o przekątnej 13,2 cala, ale może także skorzystać ze sterowania głosowego.
Dodatkowo poziomo rozmieszczony ekran środkowy wspierany jest przez nową, cyfrową tablicę wskaźników TFT o przekątnej 12,3 cala w standardzie dla wszystkich wersji mechanicznych. Dopłaty nie wymagają także bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, możliwość podłączenia dwóch smartfonów, a także modem 5G zapewniający ultraszybką łączność i płynne przesyłanie strumieniowe.
Odnowiony król Forda to wyjątkowa nowość na rynku, która ma wszystko, co potrzeba by pozostać w czołówce preferowanych modeli segmentu.