Stellantis chciał mocnego rywala dla VW i MG i będzie go miał. Wersja Ultra to armata z napędem na cztery koła

Stellantis sprytnie wykorzystuje technologie swojego chińskiego biznesowego partnera. Właśnie szykuje się do wejścia na scenę nowego modelu opracowanego przez Leapmotor. Ten dla odmiany nie jest modnym SUV-em, a gorącym hatchbackiem. Bezkonkurencyjną ofertą zamierza wyeliminować rywali od MG, VW i KIA.

Leapmotor B05 rywal MG4 i VW ID3
Podaj dalej

Nowy model Leapmotor wyceluje w Volkswagena Golfa i MG 4

Rodzina modeli B chińskiego Leapmotor doczeka się nowego członka. Ma on wiele do zaoferowania tym, którzy nie potrzebują ani dużego, ani średniego SUV-a. Stellantis drażnił nim już swoich rywali na tegorocznym salonie samochodowym w Monachium i wstawił do oferty, co stanowi jasny sygnał, że będzie go można kupić w Polsce.

Model nazywa się Leapmotor B05, ale w Chinach hatchback nosi nazwę Lafa 5. To dzięki przeciekom z tamtejszego rynku możemy uzupełniać naszą wiedzę na temat tego gorącego elektryka.

Jak informowaliśmy, nowy kompakt w rodzinie modeli Leapmotor wykorzysta przeciwko rywalom cały arsenał swoich możliwości: inteligencję, wydajność i innowacje. Stellantis ma nadzieję, że B05 zaprojektowany z myślą o nowym pokoleniu miejskich trendsetterów podbije sprzedaż. W tym celu m.in. dostał nowatorski design i sportowy charakter.

Specyfikacja i wyposażenie na pewno przekonają wielu. Ujawnione zdjęcia kabiny potwierdzają, że nie tylko w najwyższej wesji Ultra stanie się najlepszą alternatywą dla takich modeli jak: Volkswagen ID.3, Hyundai Kona Electic, MG4 czy KIA EV3.

Leapmotor B05 Lafa 5 Stellantis EV rywal VW i MG
Leapmotor B05/ Lafa 5 w wersji standardowej i Ultra

Nowy w ofercie Stellantis B05 w przystępnej cenie „rozniesie” rynek

Nowy kompakt w polskiej ofercie w rozmiarze blisko Golfa chce być jednym z najważniejszych graczy w segmencie C. Leapmotor bardzo odważnie patrzy na mobilność miejską, a nowy B05 stanowi manifest wielkich ambicji producenta względem rynku Europy.

Dzięki napędowi na tylne koła, rozstawowi osi 2,73 metra i rozkładowi masy 50:50, B05 obiecuje ekscytująca jazdę i pewność prowadzenia w każdym zakręcie. Pojawiające się kolejne szczegóły jego specyfikacji wskazują na to, że nowy B05 „rozniesie” rynek.

Jeśli chodzi o technologię napędu, to model uwzględni dwie wersje: o dużej mocy (160 kW) i prędkości maksymalnej 170 km/h oraz o niskiej mocy (132 kW) i prędkości maksymalnej 160 km/h. Według nowych, dostępnych oficjalnych informacji, Leapmotor Lafa5 w Chinach będzie dysponował w zależności od wersji zasięgiem 515 km i 605 km (CLTC).

Warto wiedzieć, że oprócz wersji standardowej, Leapmotor zaproponuje jeszcze wersję Ultra. W tej konfiguracji model wzmocni swoje sportowe atuty. Stylizacja obejmie większą dokładkę przedniego zderzaka, szersze progi, większy, bardziej wyrazisty spojler dachowy i ozdobną dokładkę tylnego zderzaka. Wszystkie listwy ozdobne Leapmotor B05 są czarne, a nadwozie wykończono unikatowym, matowoszarym lakierem. W najciekawszej wersji Ultra elektryczny B05 ma korzystać z dwóch silników i napędu na wszystkie koła. Będzie więc w sam raz dla tych, którzy żyją na pełnych obrotach.

Stellantis rywalizuje z MG4 modelem Leapmotor B05 EV widok kabiny
Leapmotor B05

Modny Leapmotor B05 z mocą i jakością w zasięgu ręki to trudny rywal dla MG

Hatchback spółki Stellantis poza zwinnością prowadzenia wykorzystuje flagowe technologie Leapmotor. Jeśli chodzi o inteligencję, Leapmotor B05 (Lafa 5) będzie oferował dwa zestawy rozwiązań wspomagających jazdę. Konkretnie mowa o wersji z lidarem na dachu i bez. Pierwsza będzie obsługiwać zaawansowane funkcje wspomagania jazdy, takie jak nawigacja NAP.

Pod względem jakości B05 (Lafa 5) wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Kompaktowy samochód Leapmotor charakteryzuje się młodzieńczą i sportową estetyką, więc jego kabina odzwierciedla te dwa atrybuty. Z matowymi, czarnymi elementami, miękką tapicerką, tworzy równowagę między sportowym charakterem a komfortem. Chiński hatchback wyróżnia się prostokątnym, w pełni ciekłokrystalicznym panelem wskaźników, bezpośrednio połączonym z kolumną kierownicy, połączonym z dwuramienną kierownicą wielofunkcyjną.

Konsola środkowa wyposażona jest w duży, ruchomy ekran dotykowy multimediów, a pod nim wloty dwukanałowej klimatyzacji. Nad wylotami znajduje się pojedynczy panel ładowania bezprzewodowego oraz dwa pionowo ułożone uchwyty na kubki. Wyspa pomiędzy kierowcą i pasażerem rozszerzająca się przed fotelem pasażera uwzględnia łącznie 6 otworów u góry i u dołu. To pozwala je wykorzystać wraz z odpowiednimi produktami peryferyjnymi, aby poprawić funkcjonalność kabiny pasażerskiej. Ogólna struktura wnętrza zachowuje design podobny do modeli Leapmotor serii B, podkreślając jego młodzieńczy charakter.

Model podstawowy otrzyma kolorystykę wnętrza Speed ​​Purple i Shadow Gray. Droższa wersja wykorzysta motyw Racing Gray. Podsufitkę i fotele wykonano z prawdziwej skóry i mikrozamszu, z wytłoczonym wzorem toru wyścigowego i ekskluzywną czcionką.

Leapmotor B05 Ultra widok wnętrza
Leapmotor B05 (Lafa 5) z wnętrzem w zamszowej otulinie

Podsumowanie

Atrakcyjna estetyka Leapmotor uwzględniająca charakterystyczne trójsegmentowe reflektory z przodu, czarne detale wykończenia nadwozia oraz eleganckie, bezramkowe drzwi ściąga uwagę swoim odważnym wyglądem.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że kompaktowy SUV Leapmotor B10 zapowiedziano w cenie początkowej 27 300 euro, to należy oczekiwać, że mniejszy model będzie tańszy. W związku z tym zdobycie czołowej pozycji w segmencie C w Europie nie powinno być dla Leapmotor B05 żadnym problemem. Z nadwoziem o szerokości 1880 mm, największej w segmencie będzie wyjątkowo ciekawą opcją dla rywali zapewniającą przestrzeń i komfort. Jeśli chodzi o polski rynek, to pierwszej oferty konkurenta MG i VW oczekujemy w 2026 roku. Będziemy jednak śledzić jego rozpoczynającą się karierę w Chinach.

Leapmotor B05 wersja ultra
Leapmotor B05 w najwyższej, sportowej wersji i z technologią Lidar
Leapmotor B05 Lafa 5 Stellantis EV rywal VW i MG
foto: Leapmotor
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również