Nowy Nissan LEAF jest elegancki, przestronny i rodzinny
Nissan LEAF trzeciej generacji powalczy o utrzymanie reputacji bestsellera. Wszyscy wiemy, że był elektryczną gwiazdą, zanim elektryczna mobilność stała się modna. Dla Nissana był przysłowiową kurą znosząca złote jajka, bo trzy generacje modelu sprzedały się w imponującej liczbie ponad pół miliona egzemplarzy. Nowy LEAF dostaje modne nadwozie w typie SUV-a i przechodzi totalną metamorfozę. Oprócz tego, że jest bardziej zaawansowany technologicznie, to jego zasięg przekracza obecnie 600 kilometrów.
LEAF przechodzi transformację pod względem wzornictwa i aerodynamiki. Opływowe kształty, ukryte klamki i obniżony ku tyłowi dach nadają mu bardziej aerodynamiczny profil. W efekcie współczynnik oporu powietrza (Cx) nowego LEAF-a wynosi zaledwie 0,25. To stawia ten japoński model w gronie najlepszych w tej klasie.
Zapowiedzią najnowszych technologii w modelu Nissana zapowiada nowe oświetlenie pojazdu. Z przodu światła do jazdy dziennej w kształcie litery V podkreślają ewolucję pasa przedniego. W wybranych wersjach pas świetlny rozciąga się na całej długości maski. Logo Nissana jest podświetlone, co dziś jest często spotykanym detalem, który posiada wiele marek. Tylne, poziome oświetlenie LED 3D zintegrowano z czarnym elementem nadwozia, by podkreślić szerokość nadwozia pojazdu. Wisienką na torcie jest ogromny, nieprzezroczysty przesuwny dach z izolacją termiczną.
Wnętrze nowego LEAF-a korzysta z platformy CMF-EV Nissana. Płaska podłoga zapewnia przestronne i otwarte wnętrze dla wszystkich pasażerów nowego Nissana LEAF-a. Model oprócz tego, że charakteryzuje się odważnym, eleganckim wzornictwem, to nie traci na praktyczności. Jeśli spojrzeć na ujawnioną specyfikację samochód oferuje 437 litrów przestrzeni bagażowej.

Nowy Nissan LEAF 2026 jest w ofercie z 2 rodzajami baterii do wyboru
Nissan LEAF, któRy zaczyna swoje komercyjne życie trafia do oferty z bateriami o pojemnościach 52 kWh i 75 kWh. Mierzący 4350 mm długości samochód zapewnia teraz responsywną, ultrapłynną jazdę. Zawdzięcza to nowemu układowi napędowemu 3 w 1 EV ze zintegrowanym silnikiem, falownikiem i reduktorem. Ponadto nowy silnik, w połączeniu z nowym, bardzo sztywnym wspornikiem mocującym pozwala na 75-procentową redukcję wibracji silnika w porównaniu do poprzednika.
Oba warianty mechaniczne nowego SUV-a Nissana mają napęd na przednie koła i osiągają prędkość maksymalną 160 km/h. Model podstawowy otrzymuje mniejszą baterię 52 kWh z mocą 177 KM (345 Nm). Wariant z baterią 75 kWh ma silnik o mocy 218 KM (355 Nm). Jeśli chodzi o zasięg to pierwszy wariant ma certyfikowany zasięg 436 km, a drugi 604 km (WLTP). Spójrzmy na funkcjonalność i wyposażenie wnętrza nowego samochodu Nissana.

Konkurecyjny dla VW ID.5 i Renault Scenic E-Tech LEAF robi wrażenie nowym „centrum dowodzenia”
Technologiczny postęp III generacji modelu Nissana widać zaraz po wejściu do środka. Nowoczesne wnętrze przeszło radykalne zmiany, jeśli chodzi o nowy, bardziej cyfrowy projekt kokpitu.
Łączy on dwa 14,3-calowe ekrany, z czego jeden stanowi cyfrowy zestaw wskaźników. Drugi jest „centrum dowodzenia” służącym m.in. do zarządzania nowym zintegrowanym systemem informacyjno-rozrywkowym Google oraz aktualizacjami OTA. Ponadto nowy LEAF może się pochwalić systemem dźwiękowym BOSE z głośnikami zintegrowanymi w przednich zagłówkach, kamerę 360, bezprzewodową ładowarką dla smartfonów. Bogatsze wersje wyposażenia otrzymują funkcję V2L (Vehicle to Load). Nowoczesny LEAF pozwala użytkownikom na głosowe wydawanie poleceń, planowanie tras i korzystanie z aplikacji rozrywkowych. Podobnie jak siostrzana Ariya fizyczne przełączniki umieszczono na kierownicy i na środku, a nad nimi umieszczono powierzchnie dotykowe do sterowania klimatyzacją.
Jeśli weźmiemy pod uwagę, że LEAF obsługuje ładowanie 7,4 lub 11 kW w AC oraz 105, lub 150 kW w DC, to jest bardzo dobrą propozycją. Szacuje się, że wystarczy ok. 35 minut szybkiego ładowania, by uzupełnić zasięg do 10 do 80%. Z wydajniejszą platformą, większą autonomią i bardzo konkurencyjny pod względem możliwości ładowania potrzebuje tylko atrakcyjnego cennika. Tego jeszcze nie znamy, bo samochód trafi na rynek na początku 2026 roku. Nissan obiecał ujawnić więcej szczegółów, w tym ceny, bliżej rozpoczęcia sprzedaży na poszczególnych rynkach.
