Śmiertelny wypadek i Tesla Model X. Samochód wyrwał się spod kontroli

Śmiertelny wypadek i Tesla Model X. Samochód wyrwał się spod kontroli

Tesla logo

Podaj dalej

Wypadek ze skutkiem śmiertelnym Tesli Model X, stał się po raz kolejny tematem numer 1 południowokoreańskiej prasy.

Samochód wg relacji kierowcy wyrwał się spod kontroli i uderzył w mur, na skutek czego stanął w płomieniach.

W wypadku zginęła jedna osoba, a dwie odniosły obrażenia

Policja w Seulu poinformowała, że do wypadku Tesli doszło na parkingu jednego z bloków mieszkalnych, w środę w późnych godzinach wieczornych.
Nie wiadomo dlaczego doszło do wypadku. Kierowca twierdzi, że stracił kontrolę nad samochodem. Tesla Model X miała rzekomo doprowadzić do wypadku z własnej inicjatywy.
Z informacji nie wynika czy właściciel korzystał w momencie wypadku z funkcji wspomagających jazdę. Być może badania wraku dadzą odpowiedź na pytanie, co spowodowało wypadek.

wypadek Tesli Model X
fot. .irishtimes.com

Spółka zarządzana przez Elona Muska dotychczas nie odniosła się do sprawy

Od stycznia tego roku do listopada koncern Elona Muska sprzedał w Korei Płd. ponad 11 tysięcy samochodów. To duży wzrost w stosunku do ubiegłego roku.
Według agencji Reuters, nie jest to pierwsze dochodzenie policyjne związane z kwestią bezpieczeństwa pojazdów Tesli.
W lipcu prokuratura wszczęła śledztwo dotyczące zaawansowanych funkcji wspomagania jazdy „Autopilot” w Tesla Model 3. Amerykański urząd NHTSA na początku tego roku zapowiedział, że zajmie się petycją ws. nagłego, niezamierzonego przyśpieszania samochodów Tesli.

wypadek Tesli logo
fot. koreatimes.co.kr

Dochodzenie i potencjalne wycofanie może objąć nawet 500 tysięcy pojazdów. Dotyczy samochodów Tesla Model S, X i 3 wyprodukowanych w latach 2012- 2019 r. NHTSA sprawdza, również czy Autopilot lub inne systemy wspomagania jazdy były stosowane w kolizji z udziałem Modelu 3 w 2019 r.

Za wypadek Tesli odpowiada funkcja Autopilot?

Autopilota do tej pory powiązano z kilkoma wypadkami samochodów Tesli – w tym jednym śmiertelnym incydentem z 2018 r. Funkcja otrzymuje słabe noty w niezależnych badaniach bezpieczeństwa, na przykład amerykańskiej organizacji Consumer Reports i Euro NCAP.

Dobre osiągi techniczne i łatwość użycia, nie są w stanie pobić krytyki za wprowadzającą w błąd nazwę, która sugeruje wyższy niż rzeczywisty poziom autonomiczności pojazdu. Zarzuty dotyczą też słabej informatywności i niewystarczającego podtrzymywania uwagi kierowcy.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News