Skoda podbija sprzedaż kompaktowym SUV-em za niecałe 36 000 zł
Skoda ma zamiar zostać numer trzy najpopularniejszych marek w Europie. Portfolio modeli spełniających oczekiwania klientów jest jej głównym atutem do walki z rywalami. Nie jest tajemnicą, że czeska marka poza Starym Kontynentem skupia się na bezkonkurencyjnej ofercie na rynki Azji. Wychodzi jej to całkiem nieźle. Niedawno zaprezentowany kompaktowy SUV o nazwie Kylaq jest hitem sprzedażowym w Indiach.
SUV w cenie 825 000 rupii indyjskich (ok. 35 300 zł) ze względu na spektakularną relację jakości i ceny pozwolił Skodzie wraz z 3 pozostałymi modelami oferowanymi w Indiach podwoić sprzedaż od początku roku. W efekcie Czesi od stycznia do maja sprzedali w Indiach 27 727 pojazdów.
Kylaq od momentu ujawnienia jest budżetowym marzeniem Europejczyków. Zbudowany dla Indii i oferowany wyłącznie na tym rynku oferuje bagażnik o pojemności 446 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń model oferuje przestrzeń 1265 litrów.
Nowoczesny design z lśniącą czarną osłoną chłodnicy i smukłe reflektory LED to kolejny atut przemawiający za takim zakupem. Podobne jak przestronne nieźle wyposażone wnętrze nastawione na komfort i praktyczność. Nic dziwnego, że ogłoszenie nowego modelu Skody na rynek Indii odbiło się szerokim echem w Europie. Ta zachwycona modelem domagała się jego odpowiednika w ofercie na Starym Kontynencie.

Czesi świętują sukces w Turcji i podbijają region ASEAN
Trudny chiński rynek, na którym europejscy producenci mocno tracą w stosunku do krajowych producentów, nie jest już priorytetem dla Skody. Marka zamierza się skupić na rynkach 10 azjatyckich krajów i chce stopniowo ograniczać swoją działalność w Chinach.
Wyniki sprzedaży w Turcji są powodem do zadowolenia. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy Skoda sprzedała tam 18 307 pojazdów. To o 16,4 procent więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Teraz Czesi chcą wzmocnić swoją pozycję w Indiach i stanowić trudnego konkurenta dla swoich rywali w regionie ASEAN. Obejmuje on 10 krajów Azji Południowo-Wschodniej. W związku z tym Skoda w najbliższym czasie będzie intensywnie podbijać m.in. Wietnam, Tajlandię i Indonezję.
To bardzo dobra strategia, która pozwala Czechom optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zdobycie pozycji nr 3 w Europie do końca dekady nie wydaje się dla Skody problemem. Rynek azjatycki z tendencją wzrostową będzie drugim mocnym filarem czeskiej marki obok Europy.
„Chcemy stworzyć silną „drugą nogę” poza Europą, na szybko rozwijających się rynkach. Jako część Brand Group Volume wykorzystujemy nasze doświadczenie w rynkach wzrostu wrażliwych na ceny, aby odblokować nowy potencjał wzrostu dla Grupy Volkswagen”- powiedział CEO Skody Klaus Zellmer .

źródło:Skoda