Roewe M7 DMH jest dziełem twórcy Bugatii Veyron
SAIC kupił wraz z byłą brytyjską marką prawa do technologii oraz produkcji miejskiego Rovera 25 i flagowego Rovera 75. Samochody nowej marki pochodzącej od zmodernizowanego Rovera 75 zmieniły nazwę na Roewe. To marka obecna wyłącznie na chińskim rynku i pozycjonowana jako bardziej luksusowa niż MG i Maxus. Nie jest jednak tajemnicą, że SAIC eksportuje produkty Roewe i oferuje je pod szyldem rozpoznawalnej na całym świecie marki MG.
SAIC Roewe opublikowało dziś oficjalnie zdjęcia pierwszego masowo produkowanego samochodu z serii „Pearl” – Roewe M7 DMH. Ten nowy samochód przypominający Maybacha z cechami Jaguara Type 00 zaprojektował Joseph Caban. To były projektant Audi i Rolls-Royce’a, twórca między innymi supersamochodu sportowego Bugatti Veyron.
Koncepcyjny „Pearl” zaprezentowany na początku 2025 roku to świetnie wyglądająca rozciągnięta luksusowa limuzyna z zamkniętym przodem. Wyróżniają ją pasy światła przechodzącego z przodu i z tyłu oraz podświetlana kratka. Przednie i tylne logo Roewe również mogą świecić. Wersja produkcyjna dziś zaprezentowanego Roewe M7 DMH wiele z niej dziedziczy i trafi na rynek Chin jeszcze w tym roku.

Odpowiedź SAIC na luksusowego Maybacha mierzy blisko 5 metrów
Nowy samochód w katalogu modeli SAIC Roewe, jeśli chodzi o rozmiary, mierzy 4940 mm długości. Szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 1 890 i 1510 mm. Samochód z majestatyczną konstrukcją z przodu jest zapowiadany jako „wyjątkowy w swojej klasie”.
Samochód ma konstrukcję typu fastback. Emanuje luksusem za sprawą wieloramiennych felg, listw okiennych ze złotymi elementami i elektronicznych lusterek zewnętrznych. Światła do jazdy dziennej Vector Light Track Crystal Diamond podążają za nowym językiem designu samochodu koncepcyjnego Pearl. Po raz pierwszy dodano podświetlane LOGO „ROEWE”, które w mocy emituje światło, a w dzień metalicznie połyskuje. Ponadto Roewe M7 DMH prezentuje jedyną w swojej klasie grafikę powitalną Honor.
Jeśli chodzi o mechanikę, to ujawniono, że Roewe M7 DMH wykorzysta superhybrydowy układ DMH piątej generacji. Uwzględnia on 1,5-litrowy silnik o mocy 82 kW (135 Nm). Maksymalna moc pojazdu to 137 kW (186 KM/ 330 Nm). Zasięg limuzyny na samym napędzie elektrycznym ma wynieść 150 km (CLTC), co będzie największą wartością w tej klasie.
Chiński gigant planuje wprowadzić swoją limuzynę na rynek w drugiej połowie 2025 roku. To będzie pierwszy masowo produkowane dzieło stworzone przez Josepha Cabana, wiceprezesa ds. Globalnego Projektowania SAIC Design Center, po jego dołączeniu do SAIC.


