Nowy elektryczny SUV w czterech konfiguracjach
Chiński start-up Nezha poszerza swoje portfolio o nowego elektrycznego SUV-a. W dniu 3 sierpnia oficjalnie zadebiutował w Chinach, ale wiadomo, że Nezha X została wprowadzona jednocześnie na rynek za granicą. Dokładnie w Malezji i na Tajwanie.
Nowy samochód debiutuje po liftingu w czterech konfiguracjach w atrakcyjnym przedziale cenowym od 89 800 do 124 800 juanów. To stanowi odpowiednio wartość od 50 000 do 69000 zł. Jeśli chodzi o zasięg elektryczny, to jak podaje Nezha, baterie pozwalają na realne pokonanie 401/501 kilometrów na jednym ładowaniu. Ich pojemność wynosi odpowiednio 53,3 kWh i 63,5 kWh, a czas uzupełnienia energii na szybkich ładowarkach od 30 do 80% zajmuje 22 minuty.
Jeśli chodzi o moc, to SUV-a napędza silnik o maksymalnej mocy 120 kW (220 Nm), a układ przeniesienia napędu wykorzystuje jednobiegową skrzynię biegów EV. W rezultacie pojazd rozpędza się do maksymalnej prędkości 150 km/h.
Teraz model otrzymuje system pompy ciepła Haozhi opracowany przez Nezha Automobile. To pozwala na mniejsze zużycie energii, optymalizując jednocześnie efekty ogrzewania i chłodzenia. Ponadto w nowym samochodzie zastosowano system zarządzania temperaturą utrzymującą stałą temperaturę akumulatora. Wpłynie to pozytywnie na żywotność akumulatora w zimie i poprawi efektywność ładowania w niskich temperaturach.
Nezha X 500 Plus doczekała się ulepszeń w pięciu aspektach
W porównaniu ze starym Nezha X 500 Lite, nowego SUV-a Nezha X 500 Plus ulepszono w pięciu aspektach: wygląd, komfort, siedzenia, kokpit i bezpieczeństwo.
Jeśli chodzi o wyposażenie kabiny, to Nezha X otrzymuje elektryczną regulację siedzeń głównych/pasażera i podgrzewanych przednich siedzeń. Dodano także przednie boczne poduszki powietrzne. Jeśli chodzi o technologie, to Nezha X wyposażono w wysokowydajny chip samochodowy 8155P, który zmodernizuje 10,1-calowy centralny ekran kontrolny starej wersji Nezha X Lite do 15,6-calowego. Większość fizycznych przycisków zniknęła na rzecz kieszonkowego projektu przekładni.
Nowy model otrzymuje ponadto w standardzie elektryczną tylną klapę, fotel kierowcy z pamięcią oraz funkcję bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych. Funkcje inteligentnego wspomagania jazdy Nezha X są na poziomie L2 +. W konfiguracji modelu pojawiły się także boczne kurtyny powietrzne, system monitorowania kierowcy DMS, rejestrator jazdy i 16 czujników.
Stylistycznie elektryczny SUV nie przechodzi rewolucji
Jeśli chodzi o wygląd modelu, to chiński startup nie wprowadził radykalnych zmian. W nowym samochodzie zastosowano dzielone reflektory, trzystopniowy wlot powietrza u dołu, który pasuje do ostrych żeberek na górze maski i podkreśla sportowy charakter.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość pojazdu wynoszą odpowiednio 4619/1860/1628 mm, a rozstaw osi wynosi 2770 mm.
Można zauważyć, że szyby nowego samochodu są większe, zwłaszcza boczne za słupkiem C. W efekcie tego sylwetka nowego Nezha X wygląda na pełniejszą. Całości modnego wizerunku dopełniają podwójne pięcioramienne felgi. Z tyłu widzimy chromowaną listwę dekoracyjną oraz często stosowane oświetlenie typu przelotowego, które podkreśla wizualnie szerokość nadwozia.
Nezha X teraz bardziej dostosowana do oczekiwań rynku powinna pomóc startupowi napędzić sprzedaż. Po wprowadzeniu pojazdu na rynek Nezha X będzie konkurować z modelem BYD Yuan PLUS i innymi kompaktowymi SUV-ami. Klienci ceniący sobie bardziej nowatorskie rozwiązania w zakresie projektowania wnętrza pojazdu znajdą w Nezha X świetną opcję. Wyglądającą młodziej i modniej.